Županijska vijećnica koalicije “ZA” Daša Dragnić oglasila se danas putem Facebooka na temu slobode izbora. Dragnić ističe da kada njezina objava nije rasprava o cijepljenju, a nakon toga je zamolila prijatelje koji žele komentirati da budu usmjereni na predmet njezine objave.
U uvodu Dragnić se spomenila teksta kojeg je objavila Đordana Barbarić, autora G.K. Chestertona.
Njezinu objavu prenosimo u cijelosti.
"Uz Međunarodni dan tolerancije, Đordana je objavila tekst G.K. Chestertona o farsi suvremene (19./20. stoljeće) liberalnosti, koji je i dalje aktualan (očito proživljavamo njegovu najavu „ne može potrajati, ali još će se neko vrijeme pojačavati“), i koji završava s pitanjem-pozivom: 'Zašto to (slomiti tu šutnju, ravnodušnost, egoizam, usamljenost, nepromišljanje, licemjerstvo, netoleranciju) ne bismo učinili ti i ja?' Na tragu toga, i mog životnog opredjeljenja da to možemo i moramo (u)činiti upravo mi, ti i ja, evo moj današnji doprinos.
"Kada se nešto definira kao sloboda izbora, to bi trebalo podrazumijevati da su opcije tog izbora neštetne za druge"
Predmet objave je sloboda izbora i kako se prema tome odnosimo. Znamo, ili bi trebali biti svjesni svi – država, društvo, pojedinci, da u samu prirodu slobode (uz odgovornost) treba biti ugrađen princip neštetnosti, poglavito za druge. U suprotnom, to prestaje biti sloboda izbora i zakonima se propisuje obveza/zabrana (i kazna), za zaštitu ljudskih i društvenih vrijednosti. Dakle, kada se nešto definira kao sloboda izbora, to bi trebalo podrazumijevati da su opcije tog izbora neštetne za druge, društveno prihvatljive i osiguravaju ravnopravnost, odnosno, ne mogu biti osnov za diskriminaciju i ugrožavanje bilo koje vrste. Tako kaže Konvencija UN-a o ljudskim pravima, Europske konvencije o zaštiti ljudskih prava i temeljnih sloboda, naš Ustav (u glavi III, i čl.14) i najnovije, Rezolucija Vijeća Europe 2361 (o cijepljenju), a dodatno, Kazneni zakon (naš, a vjerujem i drugih zemalja) regulira povredu ravnopravnosti (čl. 125), kao i javno poticanje na nasilje i mržnju (čl. 325).
Djelomično ću izaći iz 'komfora' filozofske rasprave o općim principima, uzevši kao primjer konkretnu, trenutno najsnažniju i najaktualniju globalnu situaciju te vrste, no, unaprijed napominjem: ovo NIJE rasprava o cijepljenju i MOLIM da, ukoliko želite komentirati, to bude usmjereno na pravi predmet ove objave, i da bude s promišljanjem i međusobnom tolerancijom-uvažavanjem.
"Pojedinac bi trebao moći slobodno izabrati - cijepiti se ili ne, bez ikakvih posljedica po svoja prava i ravnopravnost po svim pitanjima življenja"
Dakle, s obzirom da je ovo cijepljenje u cijelom svijetu proglašeno dobrovoljnim (i nema naznaka da će se to formalno promijeniti), pojedinac bi trebao moći slobodno izabrati - cijepiti se ili ne, bez ikakvih posljedica po svoja prava i ravnopravnost po svim pitanjima življenja. A što se dešava? Globalno (uz rijetke iznimke), službene kampanje za cijepljenje se nisu zaustavile na isticanju pozitivnih strana („prikladno“ uvećanih, kao u svim kampanjama), koristeći (vrlo upitno po opravdanosti i intenzitetu) isprobane metode manipulacije, primarno kombinaciju apela ljubavi i humanosti i apela straha, uz obećavanje „nagrade“. Ne, otišle su i dalje, i to usprkos spoznajama o upitnosti (u najmanju ruku, i na žalost, ograničenosti) pozitivnih efekata službeno poželjne opcije izbora (cijepljenja). Da, otišle su dalje - uprle su prstom u one koji su izabrali drugu ponuđenu opciju slobodnog izbora (necijepljenje) i proglasile ih ne samo „primitivcima“, već i krivima za (sada i ubuduće) sve loše što će se drugima i društvu dogoditi (a to je više od „obične“ manipulacije, to je huškanje, nuđenje 'Pedra' napaćenom, ustrašenom, frustriranom narodu), i uz to zaprijetile uskraćivanjem (što sada već, negdje manje, negdje više, direktno ili indirektno, i ostvaruju). Otišle su predaleko, jer su time dovele u pitanje samu prirodu slobode izbora i sve konvencije, ustave i zakone, temeljne ljudske vrijednosti.
I kada to snažno i neprikriveno čini službena politika i većina medija - osuđuju i kažnjavaju za (formalno) slobodan izbor - je li se za čuditi da mi, kao pojedinci, podlegnemo tome?! A opet, tko će, ako ne MI, ti i ja, to slomiti!? Reći NE podjelama, mržnji! Reći DA razumu, toleranciji, uvažavanju, ljubavi… jer 'There is no us and them, really. As a matter of fact, it's all us'", stoji u objavi.
https://www.facebook.com/dasa.dragnic/posts/10218753892189327