Opće je poznato od kolikog je značaja danas brendiranje proizvoda i usluga te kolika je moć, uloga i utjecaj brenda na poslovanje. Svakodnevno smo okruženi mnogim brendovima ibrendirati se može gotovo sve, od proizvoda, usluga i tvrtki do osoba, manifestacija i destinacija.
Hrvatska gospodarska komora više od dvadeset godina putem znakova kvalitete Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko promovira i podiže svijest potrošača o kvaliteti hrvatskih proizvoda i usluga. Brendiranjem proizvoda i usluga povećava se njihova vidljivost, nacionalna konkurentnost, a istovremeno se njeguje izvornost i poštuje tradicija.
Kako bi poduzetnicima olakšala i učinila dobivanje znakova kvalitete dostupnijim, HGK je u suradnji s Ministarstvom gospodarstva, poduzetništva i obrta osigurala 7,5 milijuna kuna za brendiranje. Projekti se sufinanciraju iz Europskog fonda za regionalni razvoj, putem operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.
Javni poziv za dostavu projektnih prijedloga "Znakovi kvalitete" je namijenjen mikro, malim i srednjim poduzećima, a otvoren je do 29. lipnja 2020., odnosno do iskorištenja raspoloživih sredstava.
Ovim projektom HGK je osigurala poduzetnicima mogućnost financiranja (bespovratnim sredstvima putem vaučera) cijelog postupka obrade zahtjeva i prve tri godine prava uporabe Znakova kvalitete HGK do maksimalnog iznosa od 75.000 kuna.

Iz HGK – Županijske komore Split pozivaju tvrtke čiji proizvodi i usluge zadovoljavaju uvjete da iskoriste priliku za dobivanje potpore te besplatno stjecanje prava na uporabu znakova kvalitete HGK. Ovi znakovi daju posebnu prepoznatljivost i kupcima garantiraju da su pri proizvodnji poštivani najviši standardi, a proizvodi koji ih nose mogu svojom kvalitetom parirati svjetskoj konkurenciji te se snažnije brendirati i pozicionirati i na međunarodnom tržištu.
U Hrvatskoj su u ovom trenutku 144 tvrtke koje za svoje proizvode i usluge imaju ukupno 231 znak kvalitete. Od toga je 168 znakova Hrvatska kvaliteta te 63 znaka Izvorno hrvatsko.
Znak Hrvatska kvaliteta nose proizvodi koji se proizvode ili usluge koje se pružaju na teritoriju Republike Hrvatske, a udovoljavaju višoj razini kvalitete od one koja je utvrđena zakonodavnim okvirom i normativnim kriterijima za vrstu i kategoriju proizvoda. Znak je jamstvo potrošaču da je riječ o proizvodu/usluzi koji zadovoljava najvišu razinu kvalitete i predstavlja vrh kvalitete u svjetskoj ponudi.

Znak Izvorno hrvatsko nose visokokvalitetni proizvodi i usluge na području Republike Hrvatske koji su nastali kao rezultat razvojno-istraživačkog rada, invencije, inovacije ili dugogodišnje tradicije. Proizvodi/usluge kojima se dodjeljuje znak Izvorno hrvatsko moraju udovoljiti zahtjevima za dodjelu znaka Hrvatska kvaliteta te ujedno moraju moći dokazati kako su nastali kao rezultat hrvatske tradicije, razvojno-istraživačkog rada, inovacije i invencije.
O tome koliko je širok raspon proizvoda i usluga koji mogu postati nosioci znakova, pokazuju primjeri iz Splitsko-dalmatinske županije. Tako znak Izvorno hrvatsko nosi Genin tradicijski ženski haljetak, ali također i Secosec - kodirana sigurnosna plomba sa zaštitnom kapom, Dalmatinski pršut – Premium, kao i ekstra djevičansko i djevičansko maslinovo ulje Poljoprivredne zadruge Marina.
A među nositeljima znakova Hrvatske kvalitete, uz najbrojnije prehrambene proizvode – pancete, maslinovo ulje, vina, eterična ulja, su također i trikotažni odjevni predmeti, ali i usluge poput primjerice usluge smještaja ili poduke stranih jezika.
66% korisnika prava uporabe znakova kvalitete HGK smatra kako su ovi znakovi dodana vrijednost proizvodu/usluzi, 61% ih je mišljenja kako znakovi daju bolju prepoznatljivost proizvoda/usluge na tržištu, dok je 57% njih istaknulo da korisnici znakova imaju bolju promociju koja doprinosi podizanju njihove konkurentnosti na tržištu.
Za sve dodatne informacije možete se obratiti u HGK – Županijsku komoru Split, na telefon 021/321-146 ili e-mail: aduisin@hgk.hr, odnosno informirati se na znakovi.hgk.hr.
Također, 12. ožujka u 13 sati održat će se edukacija u HGK u Splitu, na adresi Obala A. Trumbića 4, na kojoj će zainteresirani iz prve ruke moći saznati više o brendiranju općenito te posebno o znakovima kvalitete HGK, postupcima stjecanja prava njihove uporabe i natječaju za dodjelu bespovratnih sredstava.




