„Ovo je bila jako uspješna godina, iza nas je dvoznamenkasti rast u svim mjesecima godine. Pred nama je izazovna godina, 2019. pred nas stavlja veliku odgovornost jer su brojke bile dobre kao i zadovoljstvo gostiju. Da bismo ostvarili uspjeh u 2019. potrebno je puno rada turističkih djelatnika, puno zalaganja i praćenja strateških dokumenata. U suradnji s Gradom Splitom radit ćemo na strategiji razvoja turizma Splita, napravili smo strategiju razvoja gastronomije, ugostiteljstva i hotelijerstva što će sigurno pomoći da budemo još kvalitetniji. Moramo znati da gastronomiji i njenoj ponudi moramo dati više značaja jer je to treći razlog zašto nas posjećuju gosti. Fokusiranost na naše domaće specijalitete, prezentirane na moderan način od strane naših ugostitelja, najbolja su pozivnica našim gostima.“
Tako je prošle godine planove za ovu sezonu rezimirala direktorica Turističke zajednice Grada Splita, Alijana Vukšić. Danas gradska vlast, čini se, ipak ima druge planove za Split, one koji ne uključuju razvoj ugostiteljstva, već njegovo protjerivanje na periferiju. S nacionalne razine, iz Hrvatske turističke zajednice, također poručuju da gosti više biraju veća središta, poput Splita, upravo zbog različitih sadržaja. Čelnim ljudima Splita je i dalje veći problem veličina i broj štekata, nego dijalog s poduzetnicima koji takve sadržaje mogu ponuditi. Lokalno stanovništvo pak najviše, prema anketama, smeta prometna gužva. Treba li zato smanjiti broj sadržaja i turista ili uložiti više u prometnu i komunalnu infrastrukturu, kako bi Splićani imali bolju kvalitetu života, a zadržali prihod od turista?
Split je 2017. dobio priznanje za najuspješniju turističku destinaciju u Hrvatskoj. Prošle je godine bio finalist u city break kategoriji te je na svjetskoj razini nagrađivana izvrsnost kvalitete ponude. Upravo kvaliteta ponude dovodi turiste veće platežne moći, koji očekuju više od sunca i mora, a kakve svaki grad na našoj obali željno iščekuje. Ako Split želi praznije javne površine, gdje će takvi turisti dobiti uslugu kakvu očekuju na svom odmoru? Ili se Grad planira odmaknuti od statusa uspješne turističke destinacije i okrenuti drugim, zasad nepoznatim, izvorima prihoda?
Splitska tradicija turizma, a s njime i ugostiteljstva, mogla bi skeptike poučiti kako grad može živjeti u suglasju s raznovrsnom ponudom, koja nije ovdje samo zbog furešta. Splitske kavane stoljećima su, kao u svim znamenitim gradovima, bile središte javnog života. I na tu bismo povijest trebali biti ponosni, jer je dio grada i njegovih ljudi.
U Splitu doista možemo biti ponosni na mnogo znamenitosti, posebno na staru jezgru, i svatko tko voli ovaj grad želi pokazati njegove ljepote svijetu. Njih neće zasjeniti stolovi i stolci, jer je to nemoguće, kako zbog same grandioznosti zdanja, tako i zbog njihove kulturološke veličine. Jedino što Split može zaustaviti na putu prema globalnoj cijenjenosti i prepoznatljivosti koju zaslužuje jest prepuštanje ključnih odluka ljudima iz aktualne gradske administracije koji ne vide širu sliku, ni dalje od partikularnih interesa i kratkoročnih ideja.