Sveti Nikola posjetit će splitske mališane u utorak u ugostiteljskoj zoni Mertojak s početkom u 17 sati u sklopu manifestacije Advent u Splitu koja se ove godine odvija pod sloganom „Kliknimo na Advent”. Najmlađi će tada imati priliku „kliknuti” i s prigodnim programom kojeg klubovi Studio M, Noa dance, Vruća čokolada, Mažoretkinje grada Splita i Dječji zbor Srdelice pripremaju za sv. Nikolu.
Omiljeni dječji svetac, osim što je njihov zaštitnik, štiti i pomorce, siromahe, pekare i trgovce. Rođen je u Maloj Aziji u 3. stoljeću, a bez roditelja je ostao jako rano. Naslijedio je njihovo bogatstvo, ali nije se uobrazio, već je svoje nasljeđe dijelio s najpotrebitijima. Darivanjem i pomaganjem ljudima u nevolji, Nikola je postao zaštitnik djece i siromašnih.
No kako su ostavljene čizmice u prozorima postale tradicija? Da bismo razumjeli taj običaj moramo se upoznati i s legendom o sv. Nikoli. Priča govori o tome da je sveti Nikola svake godine na svoj imendan darivao djecu svojih sugrađana koji nisu bili imućni, ali su bili puni ljubavi i roditeljske brige. U čizmice koje bi djeca ostavljala na prozorima, Nikola je stavljao drvene igračke koje je sam izrađivao kako bi ih ujutro dočekali pokloni. Kada je Nikola ostario, majke su nastavile njegov običaj i djeci ostavljale slatkiše i darove koje bi našle kod kuće. Tako se do danas nastavila tradicija darivanja za svetog Nikolu.
S vremenom su neki narodi uveli u običaj i Krampusa, spodobe koja potječe iz poganskih običaja i nema nikakvog izvorišta u kršćanskoj tradiciji. Krampus po tradiciji dijeli šibe djeci i sprječava Nikolu da ih daruje poklonima. Zanimljivo, taj poganski običaj crkva je službeno zabranila u 12. stoljeću, ali tradiciju nisu uspjeli ugasiti. Mnogu djecu i danas plaše da će im, ukoliko budu zločesta, Krampus u čizmici ostaviti šibu.
Jedno je sigurno - mališane u utorak na Mertojaku očekuje dolazak sv. Nikole i pokloni, kao i prigodan program kojeg pripremaju splitski klubovi. Djeca će tako imati priliku „kliknuti na igru”, a odrasli za to vrijeme mogu, primjerice „kliknuti na gastro”, i probati jela koja ugostitelji pripremaju na kućicama ili „kliknuti na glazbeni program” koji ih čeka u večernjim satima. Čitava manifestacija Advent u Splitu, pod sloganom „Kliknimo na Advent”, omogućava da svatko pronađe za sebe program koji ga zanima i „klikne” s njim uživo ili putem digitalnih medija.