Konačno će se od srpnja ove godine jahte i brodice na splitskoj Zapadnoj obali legalno vezivati. Naime, još ranije je potpisan sporazum Grada Splita i Lučke uprave Splitsko-dalmatinske županije, a danas je učinjen posljednji korak i na 10. sjednici Županijske skupštine Splitsko-dalmatinske županije izmijenjen je akt o osnivanju regionalne lučke uprave.
Naime, sada je pravno proširen obuhvat upravljanja na dijelu Zapadne obale, a riječ je o lokaciji od splitske Gradske uprave (Banovine), pa sve do Matejuške, u cijeloj dužini na mjestu gdje se vezivaju jahte i brodice.
Privez postaje legalan
Podsjetimo, Državni inspektorat je zabranio Splitskoj obali obavljanje djelatnosti vezivanja brodova. GUP se nije uskladio s prostornim planom otkako je Zapadna obala izgrađena, a u koštac s ovim problemom nisu se uhvatili bivši poteštati Andro Krstulović Opara i Ivo Baldasar.
No, vidi se svjetlo na kraju tunela, i za otprilike mjesec dana ovaj problem će se uz asistenciju Domagoja Maroevića, ravnatelja Županijske lučke uprave riješiti, te će se legalizirati privez, a cjenik će biti onaj koji je već ranije odredila Splitska obala.
Izjavu za Dalmaciju Danas nakon izglasavanja ove odluke upravo je dao Domagoj Maroević.
"Nakon odluke skupštine Splitsko-dalmatinske županije o izmjeni Odluke o osnivanju Lučke uprave Splitsko-dalmatinske županije kojom je Lučka uprava dobila pravo na upravljanje splitskom Zapadnom obalom, Vlada Republike Hrvatske mora dati konačnu suglasnost i nakon te suglasnosti Vlade RH (osmi dan) Lučka uprava Splitsko-dalmatinske županije može preuzeti upravljanje Zapadnom obalom", detaljno i stručno pojašnjava Maroević.
O kojem području se radi i koliko se 'uništava' koncesija, odnosno koliko se smanjuje obuhvat iste?
"Obuhvat koncesije se smanjuje za dva i pol metra. Mi nismo išli do maksimalne granice od šest metara, upravo na Splitskoj obali koja je koncesionar, a opet vodeći računa o tome da je Grad Split bio investitor izgradnje Zapadne obale. Išli smo do dva i pol metra kako bi na tom području osigurali sve one usluge koje Lučka uprava mora dati nautičarima, a te usluge su struja i voda", odgovara Maroević
Koliko trebate uložiti i je li procjena da 50 tisuća kuna Grad Split, Splitsko-dalmatinska županija i Hrvatska gube od koncesije?
"U ovom trenutku to je sigurno 50 tisuća kuna dnevno, a u sezoni je i znatno više. Vjerujem da u sezoni taj iznos prelazi i 100 tisuća kuna. Prihod Zapadne obale je negdje na razini od 7 do 7 i pol milijuna kuna, a mislim da to može doći i do 10 ili 11 milijuna kuna. No, u ovoj sezoni ćemo teško to realizirati. Iduće godine planiramo organizirati četverovez i onda bi mogli razmišljati o tim iznosima", jasno nam govori.
Kada možete krenuti u naplatu, ako naravno sve ovo 'prođe' u Vladi RH?
"Rok za suglasnost je od tri do šest mjeseci. Nastojat ćemo dobiti suglasnost što je moguće prije, jer je sezona već počela. Vjerujem da ćemo početkom srpnja dobiti suglasnost kako bi mogli započeti s naplatom, a nadamo se i pomoći Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske. U svakom slučaju, suglasnost Splitsko-dalmatinske skupštine i šest ministarstava daje prioritetnu suglasnost, tek nakon toga Vlada RH može dati zeleno svjetlo za ovu odluku", zaključio je Maroević za Dalmaciju Danas.