U organizaciji HGK – Županijska komora Split danas je održana panel rasprava na temu 'Važnost zdravstvenog i sportskog turizma u Splitsko-dalmatinskoj županiji'. I to s ciljem otvaranja rasprave i sagledavanja različitih aspekata i izazova vezano za zdravstveni i sportski turizam Splitsko-dalmatinske županije.
U Muzeju hrvatskih arheoloških spomenika okupili su se predstavnici različitih grana zdravstvenog i sportskog turizma, kao i mjerodavnih institucija, a uvodno se okupljenima obratio Joze Tomaš.
Na konferenciji su nazočili i direktorica TZ Split Alijana Vukšić, direktor TZ Splitsko-dalmatinske županije Joško Stella i državni tajnik u Ministarstvu turizma i sporta Tonči Glavina.
Direktor HGK – Županijske komore Split kazao je da je okrugli stol organiziran je baš danas - na dan kada se igra finale Hrvatskog nogometnog kupa u Splitu.
"Vidimo koliko jedno sportsko natjecanje može imati gospodarskog efekta na sredinu u kojoj se manifestacija održava. Dakle, cijene noćenja su prema potražnji veće, ugostiteljska potrošnja je bitno veća, ali to je samo jedan mali dio. U BDP-u Hrvatske sport i vezane djelatnosti čine 1,4 posto, dok u zemljama Europske unije čine dva posto. Ne vidim razloga zašto Split ne bi bio onaj grad koji može doprinijeti više održivom turizmu. Vjerujemo da je sazrio trenutak da govorimo o odgovornom turizmu, odgovornom prema ekologiji, ali i prema građanima koji trebaju imati normalan suživot s turistima", kazao je Tomaš.
Istaknuo je Tomaš kako su manifestacije te koje mogu napraviti veliki gospodarski efekt. Spomenuo je potom s
Europsko prvenstvo u vaterpolu.
"Trebamo kroz zdrav život promovirati i mediteranski način života, a na kraju je i sam Dioklecijan svoje sumporne terme napravio tu kod nas"
"Sjetimo se samo koliko smo bili puni kada se kod nas igralo rukometno prvenstvo. Sportski turizam je nešto što nam može doprinijeti brendiranju našeg grada. Ne smijemo tu zaboraviti ni segment zdravstvenog turizma jer smo svjedoci koliko nam je zdravlje važno kao jedini bitan resurs. Trebamo kroz zdrav život promovirati i mediteranski način života, a na kraju je i sam Dioklecijan svoje sumporne terme napravio tu kod nas. Zajedničkim snagama trebamo raditi kako bi u konačnici imali održivi turizam 365 dana u godini. HGK je jedan vizionar koji će pokrenuti sve dionike kako bi još bolje zaživio sportski i zdravstveni turizam", zaključio je Tomaš.
Potpredsjednica HGK za graditeljstvo i promet Mirjana Čagalj kazala je da sportski turizam, kao jedan od najmasovnijih posebnih oblika turizma, iznimno doprinosi promociji destinacije, a Splitsko-dalmatinska županija ima predispozicije i potencijal za jači i kvalitetniji razvoj ovih oblika turizma.
"Sportska industrija, natjecanja, izgradnja sportskih objekata i potrošnja za vrijeme događanja imaju udio BDP-a dva posto u gospodarstvu, a što nije zanemarivo. Najinteresantniji mi je podatak da se prodaja televizora za vrijeme Svjetskog nogometnog prvenstva povećala za 90 posto.
Kod nas je poznato da izgradnja sportskih objekata za vrijeme Mediteranskih igara, atletskog i rukometnog prvenstva su dala jedan trajan pečat gradu i mogućnosti za organizaciju budućih događanja. Često su takva događanja van turističke sezone i tako se popunjavaju smještajni kapaciteti kada nam more i sunce nisu glavni aduti. O spotu ovisi puna toga", kazuje Čagalj.
Panelu su nazočili i Zoran Đogaš, predstojnik Zavoda za neuroznanost i voditelj Centra za medicinu spavanja te Boran Uglešić, pročelnik Zavoda za biologijsku psihijatriju i intenzivnu skrb klinike za psihijatriju KBC-a Split.
"Sportski, kongresni i zdravstveni turizam čine jednu cjelinu. Moja zadaća ovdje je predstaviti potencijale koji su preduvjet za bilo koju od tih grana turizma.
To je snaga bolnice koja ima 1,6 milijuna pacijenata u turističkoj sezoni, što je puno više nego tijekom godine. Kad turist dođe na destinaciju on prvo traži vidjeti kakvu zdravstvenu zaštitu ima. Naša bolnica je specifična kao KBC, odnosno sveučilišna bolnica, krovna institucija za bilo koju koheziju ovdje je Medicinski fakultet u Splitu, a to je jako važno.
Sve usluge koje sada možemo dobiti u Splitu su konkurentne jer su u nekim zemljama itekako skuplje nego u Hrvatskoj. Ono što ja radim u medicini spavanja je pet do deset puta jeftinije kod nas, a nama je i dalje profitabilno", poručio je Đogaš.
Boran Uglešić pak smatra da je medicinski turizam je jedna grana o kojoj bi se sve više trebalo razgovarati i pokušati je razvijati u novom smjeru.
"Svi mi uvijek pričamo o cijenama i konkurentnosti, ali smatram da trebamo razmišljati o kadru i to nam u ovoj priči treba biti forte. Imamo vrhunske stručnjake u svim područjima medicine. Naslonjeni smo na KBC Split i Medicinski fakultet u Splitu te imamo kompletnu infrastrukturu da možemo pružiti ono što je potrebno pacijentima iz svih zemalja svijeta. Imamo jednu dobru odskočnu dasku u vidu dobre klime, mora i sunca te skorašnji ulazak u Schengenski prostor", kazao je Uglešić.
Državni tajnik u Ministarstvu turizma i sporta Tonči Glavina kazao je da ova rasprava nam otvara pitanje gdje želimo pozicionirati hrvatski turizam.
Istaknuo je činjenicu da su naš najdominantniji turistički proizvodi jesu sunce i more.
"Ali naša prava prilika su turistički proizvodi koji nam mogu donijeti cjelogodišnji turizam. Cijela naša marketinška aktivnost u budućnosti bi trebala ići u tom pravcu. Sportski i zdravstveni turizam u našoj županiji imaju veliki potencijal, ali moramo ulagati u infrastrukturu kako bi se te usluge i proizvodi mogli realizirati. To radimo kroz naš Nacionalni plan za oporavak i otpornost", zaključio je Glavina.