Splitsko-makarski nadbiskup Marin Barišić već duži niz godina na Božić i Uskrs pohodi splitske zatvorenike. Tako je i ovoga Uskrsa, 17. travnja, posjetio zatvor u Splitu i susreo se s Upravom pod vodstvom Nediljka Miljka, voditelja osiguranja te je u mirnom ozračju zatvorske kapele Sv. Josipa radnika na Bilicama predvodio euharistijsko slavlje u koncelebraciji s duhovnikom zatvorenika don Hrvojem Dragunom, župnikom župe sv. Spasa na Mejašima.
U propovijedi je nadbiskup govorio o različitim oblicima zarobljenosti, ali i o slobodi koju Kristovo uskrsnuće donosi svakomu čovjeku. Naglasio je kako Gospodin pristupa svakom čovjeku osobno, ne naziva grešnike pogrdnim imenima niti im lijepi etikete kao što su: narkoman, prostitutka, kriminalac, razbojnik. Gleda u grešniku čovjeka koji je pogriješio, želi mu pomoći i ući u njegove poteškoće. Gospodin ne odobrava grijehe. On je zahtjevan u načelima, ali kad se radi o osobi onda je milosrdan. Razlikuje grijeh od grešnika. Oprašta grijehe, daje novi život, ali i traži pokajanje za grijehe i obraćenje. Pristupa čovjeku kao osobi, istaknuo je mons. Barišić.
U kontekstu židovske Pashe koja je slavlje izlaska Izraelaca iz egipatskog ropstva, nadbiskup je govorio o Isusovoj žrtvi na križu i spasonosnoj ljubavi koja iz nje proizlazi. „Ljubav ako je prava uvijek će biti spremna na žrtvu. Kristova ljubav ne spašava nas od egipatskog ropstva nego od ropstva grijeha i smrti. To Uskrsom slavimo. Kristovo djelovanje nije apstraktno nego osobno za svakog čovjeka. Zato je ovo dan, moj i tvoj, i trebalo bi ga otkriti u njegovoj važnosti.“ Događajem svoga uskrsnuća koje nadilazi i ujedno zahvaća našu povijest, Krist je svojom žrtvom ljubavi urušio temelje i pobijedio vladavinu smrti. Radosna vijest uskrsnuća nije povratak- reanimacija, vraćanje u život jednog mrtvaca - poput oživljavanja do ponovnog susreta sa smrću, već konačna pobjeda nad ograničenjem i zarobljenosti smrti i groba, kazao je nadbiskup.
Otajstvo Kristova uskrsnuća je tajna nad tajnama, a tri su mogućnosti pristupa toj tajni. „Prva mogućnost jest osjetilna razina spoznaje. Nevjerni Toma je primjer, za njega postoji samo ono što se može vidjeti i opipati: 'Ako ne vidim na njegovim rukama biljeg čavala i ne stavim svoj prst u mjesto čavala, ako ne stavim svoju ruku u njegov bok, neću vjerovati.' Druga razina spoznaje jest razumska: razmišljanje i prihvaćanje samo onoga što se može samo razumski dokučiti. To je početni slučaj Petra koji vidi, razmišlja, ostaje pred zidom, bez zaključka“, istaknuo je nadbiskup te nastavio: „Treća razina spoznaje jest vrednovanje osjetilne i razumske spoznaje, ali sve se to otvara dubljoj spoznaji srca, intuicije, povjerenja, milosnog zahvata - Objavi. To se događa kod drugog učenika koji vidje i povjerova i prije očitovanja Uskrslog Gospodina svojim učenicima. Srcem se najbolje i najdublje vidi. Mnogi se danas prepoznaju u početnom stadiju Petra, koji je karakterističan za tolike mentalitete. Ostaje se na razini ravnodušnosti bez osobnog opredjeljenja. Tolika razmišljanja različitih teorija i hipoteza, bez opredjeljenja i uvjerenja. Ovaj tajna traži ljubav i povjerenje.“
Nadbiskup Barišić im je stavio na srce važnost malih riječi, gesti i neznatnih događaja koji, poput soli i arome koji hrani daju ugodan okus, imaju snagu preobražavati sukobe u susrete, zlo u dobro, tamo u svijetlo, sebičnost u solidarnost. Da bi njihov izlazak iz zatvora bio uistinu izlazak na slobodu poželio im je da se prije toga u njima dogodi izlazak iz grijeha, duhovna preobrazba iz grešnog u slobodnog čovjeka kako bi s Uskrslim u srcu izišli iz osobnih kriza preporođeni i solidarni, obnovljeni i obraćeni, usmjereni na ono bitno u životu, otvoreni Bogu i bližnjemu.
Na Bilicama sada ima oko 190 zatvorenika, a od toga su tri žene. Čestitajući Uskrs, nadbiskup je potaknuo zatvorenike na ustrajnu molitvu koja budi nadu i otvara život pravom smislu, na blizinu s Isusom i Božjom riječju, na jezik ljubavi i dobrote, mira i praštanja, razumijevanja i zajedništva. Nadbiskup je tom prigodom svakome od zatvorenika darovao krunicu.