Jučer je u hotelu Park u Splitu organizirana SEO konferencija - "Optimizacija weba za tražilice". Konferencija je bila namijenjena hotelijerima i turističkim agencijama. Organizatori su TZ Splitsko - dalmatinske županije, Ranklio i Klikeri.
Digitalni svijet postao je nezaobilazan izvor prometa koji iz godine u godinu bilježi impresivan rast. SEO optimizacija stranica za tražilice postala je izvanredan alat u postizanju odličnih i što je još važnije, stalnih izvor posjetitelja web stranice.
Seminar je bio namijenjen svim poslodavcima, Managementu, direktorima marketinga odjela, kao i zaposlenicima na marketinškim pozicijama u velikim poduzećima te svima onima koji žele naučiti više o pozicioniranju na tražilici, napredovati u svojoj karijeri i rasti kako u privatnom tako i poslovnom vidu.
- Ova je konferencije besplatna da svi imate dostupna najnovije znanja vezana uz važnost SEO optimizacije. Organiziramo 30 besplatnih predavanja vezanih uz turizam, ova je namijenjena hotelijerima i agencijama. Napravit ćemo i dodatne edukacije, ako to bude potrebno, sve u cilju da budete još konkurentniji - kazao je Joško Stella, direktor splitsko-dalmatinske TZ.
Na konferenciji se mogo čuti o važnosti izrade i SEO optimizacije web stranice te stvaranja kvalitetnog sadržaja / ponude na predavanjima stručnjaka koji su sudjelovali u stvaranju online poslovnih priča svjetskih razmjera. Dotaknulo se i teme SEO optimizacije i poslovanja na HR tržištu uz case study koji je pokazao kako je moguće stvoriti web i samo sa SEO optimizacijom doći do prometa od 1 000 000 kuna u prvih pola godine poslovanja.
Uvodno predavanje održao je Tomislav Zović, direktor tvrtke Klikeri. Dugi se niz godina bavi internet marketingom, izrađuje web stranice i bavi se njihovom promocijom kako bi klijentima pomogao da dobiju posjetitelje. Predavanje je nosilo naziv "U početku bijaše ključna riječ", a to je zato što, kako je kazao, sve kreće od tražilice.
- Ključna riječ je pojam kojega korisnik upisuje u tražilicu kako bi nešto pronašao, kupio ili slično. Upisom ključne riječi tražite uslugu, a tražilice, najčešće Google, vam daje odgovor. Google se najčešće koristi jer dobro radi, a netko je koristi jer ne zna ni za jednu drugu. Netko vjeruje da Google daje kvalitetne odgovore. Pojam koji se traži može biti jednostavan, no korisnik može "zakomplicirati" traženje nekim pitanjem poput "kako provesti 7 dana odmora u Hrvatskoj". Za dobiti znanje treba dobiti puno činjenica. Neki rezultat bit će nam važniji, a neki manje važan. Google pazi na osobni rezultat prikazivanja, a na rezultat utječu google algoritam, jezik, povijest našeg pretraživanja itd.
Za SEO je najvažniji dobar plan, a za to treba istražiti koje su ključne riječi tražene. Treba provjeriti koliko su ključne riječi važne u odnosu na ono što želite. Postoje i tzv. negativne ključne riječi, a to su one koje korisnici traže, a u suprotnosti su s onim što nudite. Na svoju stranicu ne želite dovesti promet pod svaku cijenu. Morate prepoznati interese i namjeru u odnosu na ono što netko želi. Ako netko upiše "cijena televizora", onda je puno veća šansa da će takav korisnik biti kupac od onoga koji je upisao samo "televizor".
Zović je potom predstavio neke besplatne, ali korisne alate. Jedan od njih je "google suggestions" kojega google korisnicima izbacuje prilikom pretraživanja. Drugi je "google trends" koji pokazuje trendove pretraživanje.
- Za kraj zaključak; ključne riječi su ono što kupci od nas zapravo traže. Ako imate male budžete, pokušajte se bazirati na ključne riječi koje imaju više pojmova, koje su duže ključne riječi. Trebaju biti što detaljnije, jer će vas se tako lakše pozicionirati. Pokušajte ključne riječi uključiti u naslov web stranice i sadržaj. Kod izrade web stranice morate povezati sve te pojmove unutar same stranice. Često SEO nije dovoljno cijenjen kao usluga u odnosu na npr. Facebook oglašavanje. To je zato što se ne dolaze odmah do rezultata, on dolaze na duge staze. Sportskim rječnikom rekao bih da ste vi kao klijent direktor nogometnog kluba, a netko tko vam daje uslugu dođe kao trener. Igrači bi bile - ključne riječi!
Posebnu pozornost posjetitelja konferencije izazvao je Danac Morten Smalby, iskusni izvršni direktor u WEB industriji. Čovjek je to koji ima zavidne vještine u poslovnom planiranju, poduzetništvu i međunarodnom poslovanju. Pokrenuo je hrvatski startup Getbybus.com, koji se uspješno pozicionirao na google tražilici i prodaje autobusne karte za cijelu Europu.
Upravo je njegova priča kako je nastao Getbybus plijenila posebnu pozornost posjetitelja.
2008. otvorio je web stranicu u koju je uložio dosta novaca, no problem je bio da nije imala puno posjetitelja. Shvatio je da nešto novaca mora uložiti u SEO optimizaciju, no poslušao je savjet prijatelja i počeo je pisati blogove. Pisao je blogove o Splitu i okolnim gradovima. Vidio je da posjećenost lagano raste. Napravio je verziju stranice na nekoliko europskih jezika.
2009. godine otkrio da je će Svjetsko rukometno prvenstvo biti održano u Hrvatskoj i pomislio je zašto na stranicu ne bi stavio razne informacije o arenama u kojima će se prvenstvo igrati. Pokazalo se da je web stranica, koja nije u to vrijeme izgledala sjajno, postala zanimljiva onima koji su tražili informacije o prvenstvu. Pa su mu ljudi počeli postavljati prva pitanja. Primijetio je da je stvar zanimljiva pa je odlučio staviti mogućnost rezervacije karata. Kontaktirao je HRS i dobio određeni broj karata za prodaju. Pokazalo se da je oko 600 ljudi preko stranice kupilo karte.
- Ono što sam zaključio da događaj i potrebu ljudi treba predvidjeti. Objaviti informaciju o nečemu što se već dogodilo i što su već drugi objavili i nije tako korisno. Kada korisnik koji nešto traži to pronađe na vašoj stranici, on zadobiva povjerenje, a povjerenje je ključna bi netko nešto kupio. Ako na nečije pitanje odgovorite točnije i brže od drugih, to je mogućnost da sklopite posao veća.
Vidio sam kako stvari funkcioniraju pa sam odlučio većinu svog vremena utrošiti u stvaranje sadržaja. Primijetio sam da mi puno upita dolazi oko toga kada dolaze pojedini busevi u Hrvatske. A u Hrvatskoj nigdje nije na internetu bio dostupan neki vozni red za sve hrvatske gradove. Iako nije bio savršen, bilo je to najbolje što se nudilo u Hrvatskoj u tom trenutku. Sve je to objavljivao na stranici http://www.buscroatia.com/hr/
Prve godine imali smo 230.000 posjetitelja. Posjećenost stranice rasla je brzo, a počeo sam sklapati ugovore s raznim prijevoznicima.
Ipak, već 2014. godine pokrenuo sam stranicu Getbybus jer mi je trebala stranica koja će se otvarati diljem regije, Europe i svijeta. Kroz razne forume doznavao sam što ljude točno zanima i što pitaju na određenom području, stoga sam takva znanja mogao primijeniti na svoju SEO optimizaciju. Sve u cilju da bih pretekao srodne stranice koje su do tada bile na vrhu tražilica.
Iako ne donose momentalne rezultate, SEO je najbolja dugoročna investicija. Ako radite dobar sadržaj posjetitelji će steći povjerenje i korisnik će htjeti kupiti proizvod kod vas u odnosu na druge. Ove godine Getbybus prvi je put po posjećenosti pretekao Buscroatia - kazao je uspješni Danac sa splitskom adresom.
Predavači su još bili:
Boris Savić (Ranklio)- Diplomirao računarstvo u Splitu 2012. godine na Fakultetu elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje. Adobe Certified Expert, predavač u Algebri. Osnivač proMEREO, Ranklio SEO consulting-a i partner u Sve Za Vjenčanje. 10 godina iskustva u digitalnom marketingu i optimizaciji stranica za tražilice. Trenutno radi s najvećim agencijama u turizmu kao SEO stručnjak i konzultant s naglaskom na tehnički dio SEO optimizacije.
Josip Ivanović (Escape) - SEO ekspert Josip Ivanović s dugogodišnjim iskustvom na području internet marketinga.
Miroslav Varga (Escape) - Miroslav Varga jedan je od prvih GCT (Google certified trainer) u Google Adriatics regiji. Ima vrlo veliko iskustvo u upravljanju Google AdWords kampanjama i vrlo je čitani autor na blogu escapestudio.hr/blog. Iza sebe ima na desetke milijune klikova u kojima je testirao reakcije internetskih tražitelja na svim europskim i sjevernoameričkim tržištima.
Sve stečeno znanje i iskustvo prenosi polaznicima na svojim seminarima gdje pokušava prenijeti svoju fascinaciju internetom i njegovim mogućnostima. Zabavni, poučni i stručno utemeljeni primjeri polaznicima olakšavaju savladavanje tema koje su u redovnim školskim programima još uvijek premalo zastupljene.
Jedan je od najpoznatijih i najnagrađivanijih stručnjaka iz područja kojim se bavi.
Marija Tina Hauptmann (Kreiranje) - Marija Tina Hauptman, 2001. godine diplomirala je na Ekonomskom fakultetu u Splitu, smjer marketing. Nakon toga stekla je zvanja PR specijalista na London School of Public Relations, te se educirala za digitalni marketing i javnu nabavu. 2012. godine osniva vlastitu tvrtku za projektiranje i promidžbu Kreiranje d.o.o. Dobitnica niza nagrada među kojima nagrade za najbolju video prezentaciju na Stručnom seminaru “Wie weit ist die dritte Welt?”, Göttingen, Njemačka te nagrade za osmišljavanje i vizualni identitet korporativne stranice Sajam Split na nacionalnom natječaju VIDI WEB TOP 100. Tijekom 2011. i 2012. godine gost je predavač na temu odnosa s medijima.
Ana Penović (Jasno & Glasno) - Ana je Chief Content Officer ili u prijevodu voditeljica content-marketinškog odjela u Jasno&Glasno. Proizvodnjom brandiranog odnosno korporativnog sadržaja se bavi od 1999. godine i iza sebe ima preko 60 malih i velikih, online i offline content projekata. Blogove, infografike, studije, istraživanja, intervjue, video i audio sadržaje, Ana je u proteklih 15 godina podjednako uspješno kreirala u turističkoj, telekomunikacijskoj, IT, financijskoj, farmaceutskoj i brojnim drugim industrijama. Dobitnica je nagrade HND-a za najbolji urednički projekt (Plan B) i ko-autorica prve hrvatske knjige o digitalnom marketingu Pobijedite Internet ili će Internet pobijediti vas koju supotpisuje s kolegama iz Jasno&Glasno. Osim toga, Ana je u posljednjih 10-ak godina kroz seminare, radionice i konferencije u vještinama digitalnog marketinga poučavala preko 1000 predstavnika malih i velikih tvrtki, organizacija i državnih institucija.