Close Menu
DALMACIJA DANASDALMACIJA DANAS
  • Naslovnica
  • Dalmacija
    • Split
    • Obala
    • Zagora
    • Otoci
    • Marjan
    • Naši ljudi
    • Štorije
    • Cooltura
  • Vijesti
    • Hrvatska
    • Svijet
    • Tech & Biznis
    • Vrijeme
    • Crna kronika
    • Znanost
    • Kultura
  • Sport
    • Hajduk
    • Nogomet
    • Košarka
    • Ostali sportovi
  • Relax
    • Glazba
    • Showbizz
    • Foto đir
    • Gastro
    • Zabava
    • Zdravlje
    • Fashion & lifestyle
  • Specijali
    • Vaše vijesti
    • Životinjski kutak
    • Vijađ
    • Dvi-tri riči
    • EX CATHEDRA
    • #TvojeMisto
    • Zdravlje - Priska Med
    • PEČAT OD VRIMENA
    • Na današnji dan
    • IZGUBLJENO-NAĐENO
    • Stara splitska prezimena
    • Razredi s osmijehom
    • Najbolje iz Dalmacije
    • Kako su nastali splitski kvartovi
  • Kolumne
    • ANTONIO KULAŠ
    • DANIJEL KRAJINOVIĆ
    • HRVOJE ZNAOR
    • JURICA GALIĆ JUKA
    • KATA MIJIĆ
    • MARIJA PARO
    • MATE BOŽIĆ
    • MARIO TOMASOVIĆ
    • MENTALNO ZDRAVLJE
    • MIRELLA MEIĆ
    • MIŠO ŽIVALJIĆ
    • NIKOLA BARBARIĆ
    • RADE POPADIĆ
    • TRINAESTO PRASE
    • ŽANA PAVLOVIĆ
Facebook Instagram YouTube WhatsApp
DALMACIJA DANASDALMACIJA DANAS
Facebook Instagram YouTube WhatsApp X (Twitter) RSS
  • Naslovnica
  • Dalmacija
    • Split
    • Obala
    • Zagora
    • Otoci
    • Marjan
    • Naši ljudi
    • Štorije
    • Cooltura
  • Vijesti
    • Hrvatska
    • Svijet
    • Tech & Biznis
    • Vrijeme
    • Crna kronika
    • Znanost
    • Kultura
  • Sport
    • Hajduk
    • Nogomet
    • Košarka
    • Ostali sportovi
  • Relax
    • Glazba
    • Showbizz
    • Foto đir
    • Gastro
    • Zabava
    • Zdravlje
    • Fashion & lifestyle
  • Specijali
    • Vaše vijesti
    • Životinjski kutak
    • Vijađ
    • Dvi-tri riči
    • EX CATHEDRA
    • #TvojeMisto
    • Zdravlje - Priska Med
    • PEČAT OD VRIMENA
    • Na današnji dan
    • IZGUBLJENO-NAĐENO
    • Stara splitska prezimena
    • Razredi s osmijehom
    • Najbolje iz Dalmacije
    • Kako su nastali splitski kvartovi
  • Kolumne
    • ANTONIO KULAŠ
    • DANIJEL KRAJINOVIĆ
    • HRVOJE ZNAOR
    • JURICA GALIĆ JUKA
    • KATA MIJIĆ
    • MARIJA PARO
    • MATE BOŽIĆ
    • MARIO TOMASOVIĆ
    • MENTALNO ZDRAVLJE
    • MIRELLA MEIĆ
    • MIŠO ŽIVALJIĆ
    • NIKOLA BARBARIĆ
    • RADE POPADIĆ
    • TRINAESTO PRASE
    • ŽANA PAVLOVIĆ
DALMACIJA DANASDALMACIJA DANAS

U Brodosplitu položene kobilice za još dva obalno ophodna broda

D.D. / Foto: Brodosplit17. studenoga 2020. 15:22
Podijeli
Facebook Twitter Telegram WhatsApp E-mail adresa

U Brodograđevnoj industriji Split, u utorak 17. studenoga 2020. godine položene su kobilice za novogradnje 543 i 544, posljednja dva broda iz serije obalno ophodnih brodova, ugovorenih za Ministarstvo obrane Republike Hrvatske.

Brodovi dužine 43,16 metara i širine 8 metara bit će opremljeni temeljnim oružjem kakvo koriste sve obalne straže na svijetu, a to su automatski top 30mm i dvije ručno upravljive strojnice 12,7 mm, te 4 ručna prijenosna protuzrakoplovna raketna sustava.

Tekst se nastavlja nakon oglasa

- Prilikom posjete Zorana Milanovića, predsjednika Republike Hrvatske, Tomislav Debeljak mu se zahvalio što podržava hrvatsku industriju i što je promovira u inozemstvu, ali isto tako se zahvalio i Vladi RH što je u jeku COVID krize našla način za nastavak financiranja projekta obalno ophodnih brodova. Brod je najkompleksniji proizvod kojega Hrvatska industrija može proizvesti. Brodovi koje radimo za izvoz sadrže 70 posto domaće komponente. A od uistinu povoljne cijene po kojoj gradimo ove brodove za obalnu stražu 45% iznosa se vraća odmah ili u kratkom roku u državni proračun, rekao je Tomislav Debeljak, predsjednik uprave Brodosplita.

Trup obalno ophodnih brodova bit će izgrađen od čelika povišene čvrstoće AH36, a nadgrađe od aluminijske slitine. Osigurana im je nepotopivost u slučaju naplavljivanja svaka dva susjedna odjeljka u trupu (npr. Kod naplavljivanja glavne i pomoćne strojarnice brod neće potonuti).

brodosplit (5)
GALERIJA
Kliknite za pregled

- Za novogradnje 541 i 542 završena je izrada pramčanih dijelova čeličnog trupa nakon što su početkom rujna ove godine položene kobilice. Današnje polaganje kobilica za novogradnje 543 i 544 nastavak je projekta izgradnje brodova iz serije obalno ophodnih brodova za potrebe Obalne straže Hrvatske ratne mornarice, koji će Obalnu stražu staviti uz bok modernijih svjetskih obalnih straža, rekao je Leonardo Martinović, direktor projekta izgradnje OOB-a.

Brodovi iz serije bit će opremljeni zaštitom od Nuklearno-biološko-kemijskog (NBK) djelovanja posebnim sustavom za NBK filtroventilaciju i hermetizaciju brodskih radnih i stambenih prostora.

Bit će opremljeni krmenom rampom i diverzantskom brodicom krutog trupa dužine 7.7 metara za 6 članova posade s propulzijskim dizel motorom koji omogućuje brzine od 40 čvorova i autonomiju plovidbe od 60 NM.

Kapacitet brodova je 17 ljudi uz autonomiju plovidbe od 10 dana. Vrlo su sposobni u progonu i ostvaruju brzine do 29 čvorova, koje im osiguravaju glavni brodski motori snage 2 x 2525 kW.

Kao posebna odlika ističe se optimiziranost brodskih sustava gdje s jednim ukrcajem goriva mogu otploviti 1000 nautičkih milja pri brzini od 15 čvorova. Optimizirana potrošnja goriva zbog inovativnog dizajna oblika trupa i odličnih plovidbenih svojstava omogućava vrlo efikasno korištenje čime se ostvaruju znatne uštede u usporedbi sa sličnim brodovima. Uvođenjem u operativnu uporabu serije OOB-a nastavit će se projekt modernizacije I razvoja novih sposobnosti Hrvatske ratne mornarice.

 

Moja reakcija na članak je...
Ljubav
0
Haha
0
Nice
0
What?
0
Laž
0
Sad
0
Mad
0
Facebook Twitter Whatsapp Telegram
NAJNOVIJE VIJESTI
VIDEO Peco: "Ma, koristim ih i po kiši": Vaso: "S njima možete i na Advent"
5
min
VIDEO Peco: "Ma, koristim ih i po kiši": Vaso: "S njima možete i na Advent"
Piplica: "Puljak je znao da se pogoduje izvođačima na Žnjanu i šutio je"
15
min
Piplica: "Puljak je znao da se pogoduje izvođačima na Žnjanu i šutio je"
"Tri ure vozila je od Sinja do Splita": U ferati se nalazili cijeli svati, a netko je u Dicmu otkačio vagon s pršutima i vinom. Ovo su tri priče o legendarnoj Sinjskoj reri
20
min
"Tri ure vozila je od Sinja do Splita": U ferati se nalazili cijeli svati, a netko je u Dicmu otkačio vagon s pršutima i vinom. Ovo su tri priče o legendarnoj Sinjskoj reri
FOTO Prizori požara u Trogiru: lica građana govore više od riječi
22
min
FOTO Prizori požara u Trogiru: lica građana govore više od riječi
VIDEO Čim je provirilo sunce, Splićani se bacili u more: evo kako izgleda prosinački kupanjac
29
min
VIDEO Čim je provirilo sunce, Splićani se bacili u more: evo kako izgleda prosinački kupanjac
NAJČITANIJE VIJESTI
  • Tragedija na Kupresu: Iznenada preminuo bivši načelnik Perica Romić (41), iza njega ostalo petero djece
    Tragedija na Kupresu: Iznenada preminuo bivši načelnik Perica Romić (41), iza njega ostalo petero djece
    19. prosinca 2025. 17:12
  • Hajduk skinut s trona: Njemački klub srušio rekord s Poljuda
    Hajduk skinut s trona: Njemački klub srušio rekord s Poljuda
    19. prosinca 2025. 22:07
  • Djevojka (29) oduzela prednost BMW-u koji je jurio 125 km/h: Poginuo njen sin (4) i pijani vozač (34)
    Djevojka (29) oduzela prednost BMW-u koji je jurio 125 km/h: Poginuo njen sin (4) i pijani vozač (34)
    20. prosinca 2025. 10:55
  • Legendarni fast food se zatvara nakon 38 godina
    Legendarni fast food se zatvara nakon 38 godina
    19. prosinca 2025. 21:56
  • "Zašto se oblačite kao teroristi Islamske države? Zašto HOS, a ne MUP? Ako ne znate što je bilo, bolje da nikad ne saznate"
    "Zašto se oblačite kao teroristi Islamske države? Zašto HOS, a ne MUP? Ako ne znate što je bilo, bolje da nikad ne saznate"
    19. prosinca 2025. 18:20
DD Marketing 300x250
DALMACIJA DANAS
Facebook Instagram YouTube WhatsApp X (Twitter)
  • Uvjeti korištenja
  • Pravila o privatnosti
  • Prodaja i marketing
  • Impressum
  • Kontakt stranica
  • Cjenik
Copyright © 2017-2025 Dalmacija danas. Sva prava pridržana.

Upišite što tražite i kliknite na tipku Enter za početak pretrage. Kliknite tipku Esc za prekid.