U prostorijama Hrvatske gospodarske komore u Splitu održana je tematska sjednica hotelijera ŽK Split “Stanje bookinga na emitivnim tržištima“.

– Ovo je jedan zanimljiv događaj gdje želimo i nastojimo približiti našim gospodarstvenicima priču o detaljima turističke sezone. Ovdje su se skupili svi relevantni ljudi vezani uz turističku djelatnost. Kroz priču ćemo doznati kakvo je trenutno stanje bookinga na emitivnim tržištima i imat ćemo direktna javljanja iz Ankare i Budve tako da ćemo pokušati dobiti nešto širu priču, rekao nam je Joze Tomaš, predsjednik HGK ŽK Split.

Ima li bojazni zbog naše velike povezanosti s vremenskim prilikama?

– Naravno da ne smijemo biti toliko povezani. Razlog tome je što nam je turizam vezan za plažu i odmorišni turizam. Lošije vrijeme neće toliko utjecati na našu županiju koliko će to biti u Istri koja je usko vezana uz kampove.

Što Hrvatska gospodarska komora radi da se poboljšaju sadržaji koji se ne tiču plaže i ovisnosti turizmsa o vremenu?

– Organiziramo upravo ovakve konferencije gdje se uči na primjerima od ostalih kolega i na razvijanju kulturnih događaja, kongresnog turizma i svih ostalih segmenata turizma, zaključio je Tomaš.

Sjednicu je komentirala i direktorica TZ Split Alijana Vukšić.

“Loše vrijeme u svibnju nije se odrazilo na brojke”

– Iza nas je iznimno uspješnih pet mjeseci. Uvijek govorimo kako nisu važne brojke već zadovoljnost gostiju i domaćina. Cijelo vrijeme bilježimo dvoznamenkasti rast, ali nam dolaze kvalitetniji gosti i gosti koji troše više. Brojnim marketinškim aktivnostima smo postigli da gosti ostaju duže i troše na kulturu, gastronomiju, a velik dio dolazi zbog sporta i rekreacije. Loše vrijeme se nije odrazilo na naše brojke što mogu potvrditi svi hotelijeri koji su došli danas ovdje jer nude brojne sadržaje unutar svojih hotelskih objekta.

– Mi već odavno nemamo samo ponudu plaže i sunca. Mi smo destinacija koja ima strateške proizvode poput kulture, gastronomije, sporta i poslovnih susreta. Takvi susreti su i ove predsezone dominirali gdje je bilo preko 200 poslovnih i kongresnih susreta.

– Za velike gradove poput Splita s brojnim marketiškim aktivnostima i studijskim dolascima novinara smo željeli prezentirati naše najveće bogatstvo, a to je navika, tradicija i način života našeg lokalnog stanovništva. Smatramo da tradicija i način života koji mi njegujemo je ono što najviše i najbolje motivira gosta za dolazak, zaključila je Vukšić.

“Vrijeme je da dio smještaja korigira svoje cijene”

Od početka godine županiju SDŽ posjetilo je preko 265 tisuća gostiju i koji su ostvarili preko 700 tisuća noćenja. Tradicionalno, na prvom mjestu su Nijemci. Iznenađenje su Korejci na dugom mjestu, treći su državljani BIH, a četvrti SAD.

Joško Stella istaknuo je da je booking na prvim turističkom sajmovima bio relativno loš, ali se prema svibnju počeo popravljati. Stella na to ne gleda kao na nešto loše jer smatra da su dosadašnji dvoznamenkasti rastovi neodrživi jer infrastruktura nije spremna. Također, raste broj apartmana, a također smatra da je vrijeme da jedan dio smještaja treba blago korigirati cijene jer je povišenje cijena zadnjih godina bilo naglo.

– Nama su zadnje tri godine značajno porasle cijene, a posljednje tri godine nisu bila toliko živa tržišta poput turskog koje se sada “probudilo” – kazao je direktor TZ SDŽ Joško Stella.



Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime