Većina hotelijera i dalje je optimistična što se tiče ovogodišnje turističke sezone, no zabrinjava ih rast troškova rada, pokazalo je najnovije istraživanje udruga u turizmu. Broj rezervacija raste, pogotovo sa stranih tržišta, a većina očekuje i povećanje "last minute" potražnje.
Istodobno, zabrinjava pad broja rezervacija iz Njemačke i Austrije. Ostaje i nepoznanica koliko će najnoviji nameti iz SAD-a utjecati na poslovanje turističkih tvrtki.
Amerika je naše najveće izvaneuropsko emitivno tržište. Lani smo ugostili gotovo 800 tisuća Amerikanaca, devet posto više nego godinu prije.
- Američko tržište za sada nam je u plusu. Dobra stvar kod američkih turista da su to gosti visoke platežne moći koji za vrijeme putovanja troše nekoliko tisuću dolara, rekao je za HTV direktor Udruge poduzetnika u hotelijerstvu Bernard Zenzerović.
- Američko tržište očekujemo da će se smanjiti zbog recesije i njihovih problema i što će dio Amerikanaca ostati u Americi. Međutim, opasniji su sekundarni utjecaji na zemlje kojima su nametnute carine i tu posebno mislim na Njemačku i Srednju Europu, ja mislim da ćemo se morati boriti za svakog gosta, poručio je vlasnik turističke agencije Boris Žgomba.
Ohrabruje što otkazivanja rezervacija američkih, ali i europskih gostiju za sada nema, iako smo po cijenama jedna od skupljih mediteranskih zemalja.
- Cijene se u pravilu dižu tamo gdje nije bilo investicija, na razinu procijenjene inflacije za tu godinu. Lani smo u špici sezone vidjeli da su hoteli s pet zvjezdica bili popunjeni 96 posto, dakle cijena koja je unaprijed poznata i iza koje stoji kvaliteta nije prepreka da se ne putuje, istaknuo je direktor Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić.
Problem radne snage ostaje velik izazov. Lani je samo u turizmu izdano 56 tisuća radnih dozvola, no trend zapošljavanja stranaca trebao bi se smanjiti.
- U Hrvatskoj postoji 452 tisuće radno neaktivnog stanovništva, mislim da s poticajnim zakonodavnim okvirom i dobrom kampanjom možemo dodatno aktivirati dio domaćeg tržišta rada, dodao je Ostojić.
Nedostaje nam i kvalitetnih turističkih ulaganja, posebice u jačanju hotelske ponude.
- Devedeset posto ispitanika očekuje povećati ukupni iznos investicija u naredne dvije godine u odnosu na prethodne dvije što je pozitivna poruka, poručio je Vjeran Buljan, Odjel strateškog savjetovanja Deloitte.
U nestabilnim vremenima pred Hrvatskom je očito neizvjesna turistička sezona i žestoka borba za svakog gosta.