Close Menu
DALMACIJA DANASDALMACIJA DANAS
  • Naslovnica
  • Dalmacija
    • Split
    • Obala
    • Zagora
    • Otoci
    • Marjan
    • Naši ljudi
    • Štorije
    • Cooltura
  • Vijesti
    • Hrvatska
    • Svijet
    • Tech & Biznis
    • Vrijeme
    • Crna kronika
    • Znanost
    • Kultura
  • Sport
    • Hajduk
    • Nogomet
    • Košarka
    • Ostali sportovi
  • Relax
    • Glazba
    • Showbizz
    • Foto đir
    • Gastro
    • Zabava
    • Zdravlje
    • Fashion & lifestyle
  • Specijali
    • Vaše vijesti
    • Životinjski kutak
    • Vijađ
    • Dvi-tri riči
    • EX CATHEDRA
    • #TvojeMisto
    • Zdravlje - Priska Med
    • PEČAT OD VRIMENA
    • Na današnji dan
    • IZGUBLJENO-NAĐENO
    • Stara splitska prezimena
    • Razredi s osmijehom
    • Najbolje iz Dalmacije
    • Kako su nastali splitski kvartovi
  • Kolumne
    • ANTONIO KULAŠ
    • DANIJEL KRAJINOVIĆ
    • HRVOJE ZNAOR
    • JURICA GALIĆ JUKA
    • KATA MIJIĆ
    • MARIJA PARO
    • MATE BOŽIĆ
    • MARIO TOMASOVIĆ
    • MENTALNO ZDRAVLJE
    • MIRELLA MEIĆ
    • MIŠO ŽIVALJIĆ
    • NIKOLA BARBARIĆ
    • RADE POPADIĆ
    • TRINAESTO PRASE
    • ŽANA PAVLOVIĆ
Facebook Instagram YouTube WhatsApp
DALMACIJA DANASDALMACIJA DANAS
Facebook Instagram YouTube WhatsApp X (Twitter) RSS
  • Naslovnica
  • Dalmacija
    • Split
    • Obala
    • Zagora
    • Otoci
    • Marjan
    • Naši ljudi
    • Štorije
    • Cooltura
  • Vijesti
    • Hrvatska
    • Svijet
    • Tech & Biznis
    • Vrijeme
    • Crna kronika
    • Znanost
    • Kultura
  • Sport
    • Hajduk
    • Nogomet
    • Košarka
    • Ostali sportovi
  • Relax
    • Glazba
    • Showbizz
    • Foto đir
    • Gastro
    • Zabava
    • Zdravlje
    • Fashion & lifestyle
  • Specijali
    • Vaše vijesti
    • Životinjski kutak
    • Vijađ
    • Dvi-tri riči
    • EX CATHEDRA
    • #TvojeMisto
    • Zdravlje - Priska Med
    • PEČAT OD VRIMENA
    • Na današnji dan
    • IZGUBLJENO-NAĐENO
    • Stara splitska prezimena
    • Razredi s osmijehom
    • Najbolje iz Dalmacije
    • Kako su nastali splitski kvartovi
  • Kolumne
    • ANTONIO KULAŠ
    • DANIJEL KRAJINOVIĆ
    • HRVOJE ZNAOR
    • JURICA GALIĆ JUKA
    • KATA MIJIĆ
    • MARIJA PARO
    • MATE BOŽIĆ
    • MARIO TOMASOVIĆ
    • MENTALNO ZDRAVLJE
    • MIRELLA MEIĆ
    • MIŠO ŽIVALJIĆ
    • NIKOLA BARBARIĆ
    • RADE POPADIĆ
    • TRINAESTO PRASE
    • ŽANA PAVLOVIĆ
DALMACIJA DANASDALMACIJA DANAS

Tko će ‘graditi’ novi putnički brod Jadrolinije? Košta 12 milijuna eura, a nije kao drugi

Jadranom će uskoro ploviti novo, moderno putničko plovilo
D.D. / Foto: Igor Jakšić2. prosinca 2025. 11:46
Podijeli
Facebook Twitter Telegram WhatsApp E-mail adresa

Nakon što je Jadrolinija u remont uputila više od pedeset svojih brodova, odlučila je pokrenuti i jednu od najvažnijih investicija posljednjih godina – gradnju novog putničkog broda vrijednog čak 12 milijuna eura. Trenutačno se traži ‘izvođač radova’, a planirani brod bit će putnički brod na dizel-električni pogon, s mogućnošću naknadne ugradnje baterijskog sustava (battery-ready), koji će u budućnosti omogućiti osnovni pogon na električnu energiju pohranjenu u baterijama. Po završetku gradnje, novi brod bit će isporučen u luci Rijeka.

Plovidba će se odvijati u morskom području C, prema nacionalnim pravilima za putničke brodove. Osim za opću namjenu, brod mora biti projektiran i optimiziran za potrebe državne brodske linije 807 Suđurađ – Dubrovnik, uz uvažavanje zadanog plovidbenog reda, piše Bauštela.

Glavne dimenzije i kapacitet

Brod mora imati maksimalnu duljinu od 50 metara, širinu od 9,9 metara te gaz između 2,4 i 2,8 metara. Namijenjen je prijevozu putnika i tereta, a minimalni kapacitet iznosi 330 putnika, od čega najmanje 150 mora biti smješteno u zatvorenim putničkim prostorima.

Predviđen je i zaštićeni prostor za teret površine najmanje 15 četvornih metara. Brodom će upravljati posada od osam članova. Uz zahtjev za sudjelovanje potrebno je priložiti opći plan broda s jasno označenim dimenzijama.

Brzina, upravljivost i doplov

Na pokusnoj plovidbi brod mora postići najmanje 12,6 čvorova pri maksimalnom gazu, uz 80 posto nominalne snage propulzora, 85 posto maksimalne trajne snage brodskih generatora te uz uključene sve sustave potrebne za plovidbu s putnicima. U redovnoj službi brzina ne smije biti manja od 12 čvorova, uključujući 15 posto dodatka za uvjete službe.

Manevarska sposobnost mora omogućiti stabilno držanje položaja pri bočnom vjetru brzine 16 metara u sekundi, što se dokazuje crabbing analizom. Doplov broda mora iznositi najmanje 1.000 nautičkih milja pri brzini od 12 čvorova na mirnom moru.

Pogon i zahtjevi battery-ready sustava

Osnovni pogon čine dizel-generatori koji moraju zadovoljiti IMO Tier II standard emisija. Projekt mora predvidjeti sve uvjete za naknadnu ugradnju baterijskog sustava, uključujući prostorne, težinske, sigurnosne, rashladne, ventilacijske i energetske zahtjeve. Brod se mora isporučiti potpuno pripremljen za naknadnu ugradnju baterija, dok se sama ugradnja i dodatna oprema ne uračunavaju u cijenu ponude.

Nakon ugradnje baterija, one moraju omogućiti doplov od najmanje 50 nautičkih milja pri službenoj brzini. Dizelski pogon, nakon ugradnje baterija, mora omogućiti doplov od najmanje 400 nautičkih milja. Baterije moraju biti certificirane brodske izvedbe, s ugrađenim sustavima nadzora i zaštite, te garantiranim vijekom trajanja od najmanje osam godina.

Porivni sustav i tehnička oprema

Brod mora imati dva krmena azimutna propulzora i jedan pramčani bočni propulzor minimalne snage 120 kilovata. Sve propulzore pogone elektromotori projektirani za 24-satni rad, uz godišnji prosjek rada veći od 4.000 sati. Baterijski setovi puniti će se putem brodskih punjača koji moraju biti u skladu sa standardom IEC/IEEE 80005-3.

Putnički prostori uključuju salon sa sjedalima i stolovima, prostor za automate te policu za prtljagu zapremnine najmanje tri kubična metra. Otvorena paluba mora biti natkrivena i opremljena sjedalima, postoljima za šest bicikala te trima kavezima za pse. Predviđeni su javni toaleti, uključujući posebno prilagođen toalet za osobe s poteškoćama u kretanju. Za posadu brod mora sadržavati salon s čajnom kuhinjom, dvije jednokrevetne i četiri dvokrevetne kabine, svaka s vlastitim sanitarnim čvorom.

Ukrcaj, pristupačnost i uređenje interijera

Brod mora omogućiti jednostavan i brz ukrcaj tereta i putnika te siguran pristup osobama s poteškoćama u kretanju svim predviđenim prostorima, osim sanitarnih prostorija koje nisu prilagođene, uz iznimku posebno namijenjenog toaleta za osobe s invaliditetom. Unutarnje uređenje izrađuje se prema standardu naručitelja, uz ogledne brodove Kornati i Brač.

Brod mora biti opremljen dizalicom minimalne nosivosti 1.500 kilograma, sustavom grijanja i hlađenja koji održava temperaturu između 19 i 28 stupnjeva Celzijusa, te odgovarajućim ventilacijskim i rashladnim sustavima. Konstrukcija trupa mora biti izrađena od brodograđevnog čelika ili aluminija, a sva oprema i materijali moraju biti certificirani u skladu s propisima Hrvatskog registra brodova i Pravilnikom o pomorskoj opremi. Brod mora biti projektiran tako da omogući ukrcaj i iskrcaj putnika i tereta na pristaništima visine od 80 do 200 centimetara iznad razine mora, s obje strane broda.

Moja reakcija na članak je...
Ljubav
0
Haha
6
Nice
3
What?
0
Laž
4
Sad
0
Mad
1
Facebook Twitter Whatsapp Telegram
NAJNOVIJE VIJESTI
Dok su u Hrvatskoj teme ustaše i partizani, sin komiškog ribara osvaja Nobela za fiziku. Tko je John M. Martinis?
3
sat
Dok su u Hrvatskoj teme ustaše i partizani, sin komiškog ribara osvaja Nobela za fiziku. Tko je John M. Martinis?
Ovo je presudno za buću brzu cestu prema Omišu: Osigurana sredstva za dovršetak ključne dionice brze ceste Mravince–TTTS
3
sat
Ovo je presudno za buću brzu cestu prema Omišu: Osigurana sredstva za dovršetak ključne dionice brze ceste Mravince–TTTS
Trener iskreno o problemu koji često viđa kod klijenata: "To stvara pritisak i frustraciju jer realnost pokazuje da svaki čovjek ima svoje granice"
4
sat
Trener iskreno o problemu koji često viđa kod klijenata: "To stvara pritisak i frustraciju jer realnost pokazuje da svaki čovjek ima svoje granice"
Marinić nam je komentirao presudu Visokog upravnog suda: "Ona nije rezultat preispitivanja suštine ograničenja prometa, nego isključivo formalnih i proceduralnih propusta"
4
sat
Marinić nam je komentirao presudu Visokog upravnog suda: "Ona nije rezultat preispitivanja suštine ograničenja prometa, nego isključivo formalnih i proceduralnih propusta"
Radujte se, narodi. Gotovo je s kišom, sljedećih deset dana bez hladnoće, bez oborina, bez vjetra
4
sat
Radujte se, narodi. Gotovo je s kišom, sljedećih deset dana bez hladnoće, bez oborina, bez vjetra
NAJČITANIJE VIJESTI
  • Sukob na Sućidru, teško ozlijeđen maloljetnik
    Sukob na Sućidru, teško ozlijeđen maloljetnik
    4. prosinca 2025. 12:06
  • Znamo da se svi pitate zašto ne pišemo ništa o samoubojstvima. Za to postoje debeli razlozi
    Znamo da se svi pitate zašto ne pišemo ništa o samoubojstvima. Za to postoje debeli razlozi
    4. prosinca 2025. 16:36
  • SPLIT Izbodeni policajac teško je ozlijeđen, napadača uhvatila policija
    SPLIT Izbodeni policajac teško je ozlijeđen, napadača uhvatila policija
    4. prosinca 2025. 07:43
  • Veliki je prometni kolaps u Splitu i okolici: "Nema teorije da se ovo riješi uskoro"
    Veliki je prometni kolaps u Splitu i okolici: "Nema teorije da se ovo riješi uskoro"
    4. prosinca 2025. 14:37
  • I TO SMO DOČEKALI Probijena lijeva tunelska cijev tunela Gladnjici na brzoj cesti čvor Mravince – čvor TTTS
    I TO SMO DOČEKALI Probijena lijeva tunelska cijev tunela Gladnjici na brzoj cesti čvor Mravince – čvor TTTS
    4. prosinca 2025. 14:45
DD Marketing 300x250
DALMACIJA DANAS
Facebook Instagram YouTube WhatsApp X (Twitter)
  • Uvjeti korištenja
  • Pravila o privatnosti
  • Prodaja i marketing
  • Impressum
  • Kontakt stranica
  • Cjenik
© 2025 Dalmacija danas. Sva prava pridržana.

Upišite što tražite i kliknite na tipku Enter za početak pretrage. Kliknite tipku Esc za prekid.