Brza cesta prema Omišu još će dugo ostati nedosanjani san, a problem loše prometne infrastrukture ovog dijela Dalmacije pokušat će se ublažiti izgradnjom omiške zaobilaznice i to tako da se dio prometa iz Omiša preko novog mosta preko Cetine preusmjeri na povijesna Poljica i dalje na zapad prema Srinjinama, Žrnovnici i Splitu.
Vrijednost ugovorenih radova iznosi 174,46 milijuna kuna bez PDV-a. Radovi su počeli u rujnu prošle godine, a zacrtan je rok od tri godine za dovršetak ovog projekta.
Dosta naših čitatelja s omiškog područja zabrinulo se da su radovi stali jer se ne vide veće aktivnosti na gradilištu. Međutim iz Hrvatskih cesta nas uvjeravaju da radovi nisu stali.
- U tunelu Omiš radi se na iskopu dva evakuacijska izlaza ukupne duzine 500 metara. Također imamo najavu da bi početkom srpnja trebala izaći dozvola za spojnu cestu od DC70 do mosta Cetina, čime bi se omogućio rad na cijelom gradilištu - kažu nam u Hrvatskim cestama.
Upitali smo i kada bi se trebao početi raditi most preko Cetine.
- Prvo moramo probiti tunel i s druge strane kanjona, pa slijede radovi na mostu. U ovom trenutku je teško predvidjeti rok početka izgradnje mosta - kratko su odgovorili u Hrvatskim cestama. Ipak, doznajemo da je neslužbeni planirani početak izgradnje siječanj 2021.
Još lani Tamara Paić iz Hrvatskih cesta otkrila nam je nekoliko detalja vezanih uz budući most.
- Projektno rješenje reprezentativnog i konstruktivno najsloženijeg dijela projekta – mosta „Cetina“ odabrano je od strane projektanta u odnosu na lokacijske uvjete, propisane mjere zaštite okoliša i strukovnih pravila odabira rješenja konstrukcije. Rezultat tih uvjeta je odabir projektnog rješenja za koje je ishođena i ranije konzumirana građevinska dozvola: kontinuirani gredni nosač raspona 30,00+152,00+30,00 m, sandučastog poprečnog presjeka promjenjive visine. Kolnička konstrukcija je ortotropna čelična ploča s uzdužnim ukrućenjima – kazala nam je Paić.