Za sada ih je devet proglašeno potpuno neupotrebljivima za nastavu, a jedanaest ih je privremeno neupotrebljivo. Ekipa HTV-a posjetila je neke od njih i doznala što će biti s nastavom u drugom polugodištu.
Srednja škola Petrinja jedna je od najstarijih škola u Sisačko-moslavačkoj županiji. Ove godine proslavila je 160 godina rada.
- Škola je preživjela i Prvi i Drugi svjetski rat i Domovinski, istaknuo je ravnatelj Srednje škole Petrinja Milan Orlić. Nakon dva razorna potresa neuporabljiva je. Pokrenuli su akciju i, kaže, izgradit će usprkos svemu novu školu za 21. stoljeće.
I ona u Glini je neuporabljiva. A o sudbinama ljudi da se i ne govori. Razrednici nam javljaju - imali smo dvoje djece koji su ostali bez domova, sada ih imamo 12-ero, dodaje.
Ni Učiteljski fakultet u Petrinji neće tako skoro primiti svojih 500 studenta i profesore. Svaki dan ih dočeka novo neugodno iznenađenje - danas su ustanovili da se cijelo stubište pomaknulo.
- Ne mogu se održavati nikakvi oblici nastave ni predavanja ni kolokviji do daljnjega dok ne počnemo sa sanacijom, istaknuo je dekan Učiteljskog fakulteta Siniša Opić.
Osnovna škola 22. lipnja u Sisku nasreću ima zelenu naljepnicu, pružila je utočište unesrećenima, školska kuhinja je u pogonu, dolaze volonteri sa svih strana, ali ravnateljica kaže, neizvjesno je sve dalje - ne vezano uz statiku.
- Strah je sada trajno obilježje stanja, pitanje kako će reagirati i učenici i roditelji. Ja ovaj čas o školi uživo bojim se i razgovarati, rekla je Azra Rađenović, ravnateljica OŠ 22. lipnja u Sisku.
Ministar Fuchs kaže kako će učiniti sve da 18. siječnja na potresom pogođenim područjima počne virtualna nastava. Krizni stožer Ministarstva ispitat će stanje i porebe svih.
- Djeca moraju natrag u obrazovni proces i to ne samo zbog obrazovanja nego i njihovog psihičkog stanja i njih i njihovih roditelja, istaknuo je ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs.
Obitelji školaraca, studenata, učitelji, profesori, ravnatelji ostali su bez svojih domova, ostali su u 20 sekundi bez svega, plus strah, plus hladnoća, plus neizvjesnost - o takvoj matematici nisi učili u školi. Zato će i rješenje ovog katastrofalnog problema zahtjevati drugačiju matematiku: pomoć, plus strpljenje, plus razumijevanje.