Jedna Splićanka čiji su podaci poznati redakciji Dalmacije Danas nedavno je bila žrtva pokušaja sofisticirane online prijevare. Prevaranti, koristeći lažne hrvatske telefonske brojeve i napredne metode, pokušali su joj ukrasti 10 tisuća eura putem internet bankarstva. Na svu sreću, zahvaljujući brzoj reakciji banke, transakcije su na vrijeme zaustavljene, no iskustvo je za nju bilo iznimno traumatično.
"Sve je krenulo s pozivom s broja koji je izgledao kao hrvatski. Predstavili su se kao suradnici policije i porezne uprave te tvrdili da žele spriječiti prijevare. Tražili su od mene da instaliram aplikaciju na mobitel kako bi mi 'pomogli'," opisuje Spićanka.
Radi se o aplikaciji "Supremo Mobile Assist", koja hakerima omogućuje daljinsko upravljanje njenim uređajem. Nakon što je aplikacija instalirana, prevaranti su joj blokirali mobitel te pokušali pristupiti internet bankarstvu.
"Mobitel nisam mogla isključiti, nisu mi dali zvati nikoga. Non-stop su upadali na liniju, a istovremeno su mi stizale poruke o pokušajima transakcija s računa," dodaje.
Prijetnje i upornost prevaranata
Situacija je eskalirala kada su prevaranti počeli slati prijeteće poruke i zvali je neprestano, koristeći različite brojeve. "Prijetili su mi da će ući u moj privatni život ako ne izvršim njihove zahtjeve," otkriva naša sugovornica.
Unatoč panici, uspjela je kontaktirati svoju banku. "Banka je brzo reagirala, blokirali su moj račun čim su primijetili neobične transakcije. No prevaranti nisu odustajali, nastavili su zvati čak i nakon što su im blokirani brojevi," kaže.
Prilikom prijave policiji, Spićanka je saznala da prevaranti često koriste aplikacije za lažiranje telefonskih brojeva, pa se pozivi čine legitimnima. U njenom slučaju, brojevi su navodno pripadali korisnicima iz Zagreba i Kaštela.
"Čula sam ih kako razgovaraju s drugim žrtvama dok su istovremeno pokušavali prevariti mene. Sve je djelovalo iznimno organizirano," ističe. Napominje da je primijetila da iako pričaju hrvatski, njihov naglasak imao je istočnoeuropski prizvuk.
„Ovo su bila tri dana straha, nesanice i neizvjesnosti. Najvažnije je da nisam izgubila novac, ali trauma ostaje,“ zaključuje Spićanka, koja je odlučila podijeliti svoje iskustvo kako bi upozorila druge na opasnosti ovakvih prijevara.
Kako se zaštititi?
Policija savjetuje građane da nikada ne dijele osobne podatke ili pristupne informacije putem telefona ili e-maila, bez obzira na to koliko poziv ili poruka izgledaju uvjerljivo. Ako primijetite bilo kakve sumnjive aktivnosti, odmah obavijestite banku i policiju.
Budite oprezni i svjesni prijetnji koje vrebaju online – jer u trenutku nepažnje, prevaranti mogu nanijeti ozbiljnu štetu.





