Lučka uprava Split predstavila je u srijedu projekt „Rekonstrukcija - dogradnja Obale kneza Domagoja I i II u Gradskoj luci Split“ kojim je planirana dogradnja Obale Kneza Domagoja koja će omogućiti kvalitetan privez katamarana. Projekt će omogućiti i proširenje putničkog koridora i bolju protočnost putnika.
Ravnatelj Lučke uprave Vice Mihanović uvodno je na konferenciji rekao kako se gat proširuje nakon 150 godina od izgradnje.
- Dobit ćemo nove operativne površine za četiri katamarana. Dužina obale je 260 metara. Ono što nas posebno veseli je da ona nije namijenjena samo za putnike i naše otočane već ćemo imati prekrasnu šetnicu za građane Splita. Dakle, jedno novo ruho Istočne obale. Financira se iz Europskih fondova, a vrijednost je 42 milijuna kuna. Ovo je smjer u kojem treba ići. Ovo je značajna investicija za grad Split i cijelu županiju. Neće koštati ništa ni grad ni županiju, niti jednu kunu - naglasio je Mihanović.
Obala će biti obložena kamenom, a imat će i zelenila. Projektanti su vodili računa da je sama riva prilagođena osobama s invaliditetom tako da će imati svoju punu operativnu i životnu funkcionalnost. Dio dogradnje bliže gradu je u većoj fazi završenosti i kroz nešto više od mjesec dana bi mogao biti otvoren za građanstvo.
Govoreći o mogućem razvoju i rješenjima za cijeli prostor istočnog dijela luke u budućnosti, Mihanović je rekao da je to sad u rukama grada.
- Isprepleću se nadležnosti državnih tvrtki, grada i države. Ono što je bitno za taj prostor je da se imovinsko - pravno riješi. Ponudio sam alternativno prometno rješenje izlaza iz gradske luke i smatram da tome treba prionuti odmah. To je gorući problem jer smo imali situaciju ovo ljeto da ljudi po dva sata nisu mogli izaći iz luke. Ovaj projekt mogao bi biti smjer. Napravimo kvalitetno rješenje. Radimo s ljudima koji znaju aplicirati na europska sredstva i nema razloga da ne dobijemo novo ruho kompletne Istočne obale - rekao je Mihanović dodavši kako to koči Grad Split.
- Nova vlast obično ne uvaži prethodno započete ideje. U tom idejnom rješenju sudjelovali su Lučka uprava i Grad Split i Hrvatske ceste. Dakle imamo rješenje, radio ga je Građevinski fakultet. Hrvatske ceste su voljne financirati taj izlaz iz luke koji je cca vrijednosti 20 milijuna kuna. Za sada nema odgovora iz Grada. Imamo napravljenu simulaciju prometa koja zadovoljava trenutne potrebe prometa u potpunosti i mislim da bi to trebalo prihvatiti da krenemo u tom smjeru. I splitsko Društvo građevinskih inžinjera je imalo tribinu na tu temu i ocijenili su da je to rješenje dobro i da može riješiti problem koji imamo - smatra ravnatelj Lučke uprave.
Mihanović je govoreći o rekonstrukciji postojećih objekata, zgrade ex. 'Jadranribolova' i skladišta na lukobranu, kako bi se dobio novi putnički terminal s popratnim sadržajima, rekao kako je za nju odobreno 52 milijuna kuna bespovratnih sredstava iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti.
- Vrijednost cijelog projekta je 60 milijuna kuna. Uskoro predajemo dokumentaciju za ishođenje građevinske dozvole i očekujemo u travnju ili svibnju sljedeće godine građevinsku dozvolu i raspisivanje natječaja za odabir izvođača. Dakle, imamo jednu krasnu priču, isti model, kvalitetan projekt i prethodno rješavanje imovinsko - pravnih odnosa. Koristim priliku zahvaliti se resornom ministarstvu i Vladi RH što su prepoznali potrebe grada Splita odnosno Luke Split kao najveće putničke luke u Hrvatskoj.
Kroz luku Split godišnje je prije epidemije putovalo više od 5,5 milijuna putnika. Investitor u projektu dogradnje Obale kneza Domagoja je Lučka uprava Split. Od 42,6 milijuna kuna vrijednosti projekta 85 posto sredstava dolazi iz EU fondova, a 15 posto je osigurano iz državnog proračuna RH.