kako izgleda jedan školski sat u digitalnoj učionici u kojoj svaki učenik ispred sebe nema knjige nego tablet? Veselo i zabavno, uvjerili su se novinari na satu četvrtog razreda OŠ Tučepi. Njihova učiteljica Marlena Bogdanović odlučila je prije tri godine napraviti radikalan iskorak za hrvatsko školstvo te je u dogovoru s roditeljima digitalizirala učionicu za 20-ak tisuća kuna.
Index je proveo jedan školski sat u njihovoj učionici i vidjeli kako takva nastava izgleda. Učenici su provjeravali znanje iz hrvatskog jezika i matematike, crtali, a bilo je vremena i za jedan razredni "selfie" sa učiteljicom koja je na taj način upoznala đake s micro:bit računalom i programiranjem.
- Nastava, koju održavam već četvrtu godinu, nije uobičajena u hrvatskim školama, ali ja sam sigurna da će se ta situacija brzo promijeniti. Iz osobnog iskustva mogu posvjedočiti da su učenici puno zainteresiraniji za rad nego prethodne generacije, a ovo mi je šesta generacija. Učenike je puno lakše motivirati za rad - kaže Bogdanović.
Učenici rođeni s tehnologijom
Drži da bi se ovakva nastava s edukacijom o sigurnom i odgovornom korištenju tehnologije morala što prije uvesti u hrvatske škole.
- To su učenici koji su se rodili s tehnologijom. Za vrijeme bez tehnologije oni ni ne znaju. One stvari koje smo mi kao djeca naučili pročitati na papiru ili potražili u papirnatoj enciklopediji, njima je puno prirodnije i lakše takvu istu stvar pronaći u digitalnom obliku. Zaista se trudimo koristiti provjerene izvore informacija, provjerene aplikacije, stalno učimo o sigurnosti na internetu, što se ne bi smjelo raditi. Učenici od malena koriste tehnologiju, a zapravo ih nitko nije uputio kako je koristiti na siguran i odgovoran način.
"Mi mislimo da se igramo dok nas provjeravate"
- Tablete i micro:bitove donirao nam je Nenad Bakić i njegov IRIM, jako su nam pomogli da sve ideje i ostvarimo u praksi. Upravo traje podjela mikroračunala svim šestim razredima. Svi učenici će ih dobiti i moći će dobiti osnove programiranja i računalnog razmišljanja. Tako da naši učenici ne budu samo korisnici tehnologije, nego stvaratelji - kaže Bogdanović. Cijeli članak možete pročitati ovdje.


