Nedavno su počeli radovi na rotoru Bilice.
Riječ je o postavljanju semafora, čime bi se ovaj rotor učinilo sigurnijim. Naime, ovaj kružni tok opasan je zbog činjenice da prednost nemaju vozači koji se nalaze unutar kružnog toka, što je inače slučaj, već oni koji se na njega uključuju.
Tako se vozači s brze ceste, iz smjera Klisa, zalete put kružnoga toka, a oni koji se u njemu nalaze - moraju čekati. E pa sad će na to mjesto doći semafor.
"Nakon provedenog postupka javne nabave Hrvatske ceste d.o.o. sklopile su ugovor za izvođenje radova semaforizacije, s izmjenom prometne signalizacije privoza sa brze ceste oznake DC1 smjer Klis-Split u rotoru Bilice, sa tvrtkom Elektromodul-Promet d.o.o. u vrijednosti od 244.106,50 kuna (bez PDV-a).
Postavljanjem semaforskih uređaja na privozu iz smjera državne ceste D1 Klis-Solin omogućit će se sigurniji ulazak vozilima u kružni tok u Bilicama i vozilima iz smjera državne ceste D8. Važnost završetka predmetnog zahvata, uz aspekt sigurnosti, očituje se u puštanju trećeg traka rotora Bilice u punu prometnu funkciju. Izvođač radova bit će uveden u posao u ponedjeljak, 1. veljače 2021. godine sa rokom izvođenja radova od 2 mjeseca", kažu iz Hrvatskih cesta.
Hrvatske ceste u proteklom su razdoblju izradile građevinsko-prometni elaborat naziva „Analiza prometnog funkcioniranja rotora Bilice (u Solinu) kao značajnog čvorišta“. Zaključak je da bi najbolje bilo izgraditi dodatne rampe na denivelaciji križanja DC8 (obilaznica Splita) i županijske ceste ŽC6270 (Mravinačka ulica), a semafor se postavlja do izgradnje te rampe.
Poboljšanje kvalitete odvijanja prometnih tokova
"Navedeni elaborat imao je za cilj analizirati i usporediti efikasnost različitih građevinsko-prometnih rješenja u rotoru Bilice koja bi se mogla poduzeti u svrhu poboljšanja kvalitete odvijanja prometnih tokova. Za provedbu analiza korišten je simulacijski model te se kao parametar za usporedbu kvalitete toka koristio podatak o prosječnom zakašnjenju po privozu te s njim u vezi odgovarajuća razina usluge.
Provedena prometna analiza pokazala je da varijantno rješenje izgradnje dodatnih rampi na denivelaciji križanja DC8 (obilaznica Splita) i županijske ceste ŽC6270 (Mravinačka ulica) ima najveću razinu protočnosti prometa te osim navedene razine protočnosti prometa značajno povećava razinu sigurnosti prometa zbog manjeg broja konfliktnih točaka u rotoru Bilice. Zaključak istog bio je da je potrebno izraditi semaforizaciju privoza do izgradnje i puštanja u promet navedene rampe.
Semaforizacija predstavlja privremeno rješenje do izgradnje rampe, međutim u budućnosti će imati i trajnu funkciju jer se predviđa da će na privozu iz smjera državne ceste DC8 doći do porasta prometa zbog izgradnje rampe uz AD Plastik za skretanje udesno iz Matoševe ulice u smjeru D8/Splita, a u konačnici i puštanja u promet ulice Zagorski put", pojašnjavaju iz Hrvatskih cesta.