U ponedjeljak je grad Split predstavio Masterplan studije revitalizacije Istočne obale i Kopilice.
Iz redova SDP-a Split su poslali priopćenje u kojem su se osvrnuli na sam Masterplan studije. Kako navode, javnost nije dobila cijeli masterplan, nego samo prezentaciju na 15 slajdova.
- Umjesto cjelovitog dokumenta dobili smo na uvid prilagođeni promidžbeni uradak kojeg je gradonačelnik Andro Krstulović Opara predstavio pod umjetničkim imenom „Split United“, kažu iz SDP-a.
Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti:
Grad Split je izvijestio javnost da je počela javna rasprava o nacrtu Masterplan studije urbane revitalizacije Istočne obale i Kopilice. Ali, nacrt Masterplana nije objavljen, već je javno dostupna samo prezentacija na 15 slajdova, odnosno izvod nazvan „prijedlog opcija“. Promidžbene objave i službeni dokumenti po tom se pitanju bitno razlikuju. Naime, javna rasprava se službeno vodi o „prijedlogu opcija“. Dakle, umjesto cjelovitog dokumenta dobili smo na uvid prilagođeni promidžbeni uradak kojeg je gradonačelnik Andro Krstulović Opara predstavio pod umjetničkim imenom „Split United“. Koliko priča o „Split Unitedu“ drži vodu vidi se već iz reakcije „Ma koji masterplanovi!“ HDZ-ovog koalicijskog partnera Željka Keruma. Međutim, ovdje se ne radi o različitim koncepcijama razvoja, nego o različitim interesima. Je li to 21 ili više spornih točaka kod promjene GUP-a, manje je bitno. Kod Andre Krstulovića Opare i Željka Keruma princip je isti, sve su ostalo nijanse. Ako ovo nije razlog za nove izbore, onda ne znam što je!
Sam nacrt Masterplana, koliko je vidljivo iz prezentacije, izrađen je po smjernicama koje su konzultanti dobili od Grada Splita, a smjernice su očito bile na razini grada iz zemlje Trećeg svijeta, i to neambiciozne. Rezultat je da smo umjesto dva velika gradska projekta dobili parcelizirane površine za stanogradnju i turizam sa sitnim primjesama javnog interesa. Nakon devastacije i sustavne deindustrijalizacije, i dalje se previđa „razvoj“ Splita zasnovan pretežno na stanogradnji, umjesto da Split ponovo postane grad koji ima ambiciju s pokrićem.
Prometna rješenja, ako se uopće mogu nazvati rješenjima, neodgovarajuće su zamišljena, pogotovo što se tiče ulaza i izlaza iz Gradske luke. To uz očekivane stope rasta prometa ne drži vodu, pogotovo kad se sagledaju dodatni predviđeni sadržaji poput kongresnog centra i hotela koji bi značajno utjecali na povećanje prometa. Usporedba predloženog pristupa Gradskoj luci u Splitu i državne ceste D403 koja će u duljini od tri kilometra povezati zapadni dio luke Rijeka i čvor Škurinje je poput usporedbe fiće i Ferrarija. Predloženi kratki tunel između Gradske luke i Pojišanske ulice kao izlaz iz luke, bez dodavanja dvaju ulaznih traka na istom pravcu, dugoročno je put u još veću katastrofu nego što je imamo danas. Na žalost, ovim uratkom nije se pokušalo ozbiljno sagledati promet kao integralni dio šire slike. Pokušaji prijedloga prometnih rješenja ubačeni su kao smokvin list da koliko-toliko prikriju namjeru nalogodavaca.
Bez obzira na projektni zadatak, javne uključujući i zelene površine predviđene su tek reda-radi, pogotovo u odnosu na bečke standarde, po kojima se navodno radilo. Predviđeni su samo „poslovni parkovi“, a industrijske infrastrukture koja se navodi u projektnom zadatku nema u prijedlogu. U projektnom zadatku se pak ne spominje stanogradnja, ali je zato obilno zastupljena u prijedlogu, pogotovo na Kopilici. Cijeloj priči „Split United“ kao zvučna podloga samo fali pjesma TBF-a „Sa mog prozora“ i stihovi „Potegla klika i dok si reka keks, nika je novi poslovno stambeni kompleks“.





