Bližimo se kraju ljeta, a s obzirom da nije bilo prekida radova na rekonstrukciji ceste Strožanac - Žrnovnica za vrijeme sezone, u Županijskoj upravi za ceste raspitali smo se u kojoj se fazi nalazi rekonstrukcija ove izrazito prometne ceste.
- Ova lokacija je vrlo specifična zbog visokih podzemnih voda. Tijekom ljeta izgrađena je oborinska kanalizacija, postavljene su drenažne cijevi i odvodni kanali, očišćena je većina starih propusta i izgrađeni su novi. Položeno je 1600 metara novoga vodovoda.
Započeli smo s izgradnjom prekopa kroz koje ćemo položiti vodovodne i kanalizacijske priključke za čestice zemlje uz cestu, a na mjestima gdje je to moguće, a kako bismo izbjegli kasnije prekope ceste kada se ljudi odluče za priključke - kazao nam je ravnatelj ŽUC-a Petar Škorić.
Pitali smo što će se točno raditi sljedećih nekoliko tjedana.
- Kroz 15-tak dana, nakon dobivanja suglasnost HAKOM-a i u dogovoru s vlasnicima instalacija, započet će premještanje optičkih kablova na zapadnu stranu, a nakon toga HEP će položiti i novi 10 kV kabel.
Nakon polaganja svih instalacija, nastavljaju se radovi izgradnje nogostupa, kolničke konstrukcije i javne rasvjete.
Škorić naglašava da će se dostići planirani rok dovršetka radova.
- Dinamika radova ide po planu, a završetak se očekuje do kraja godine kao što smo i najavljivali. Radovi se odvijaju svaki dan od 7 do 17 sati, a često se izvode i subotom.
Upitali smo i za komentar na pojedine prigovore građana oko dinamike izvođenja radova, zastoja i gužvi. Dio građana smatra da bi trebalo uvesti treću smjenu, a ima i onih koji su zagovarali ljetnu stanku s radovima.
- Oni koji prigovaraju zaboravljaju da se radovi izvode u naseljenom mjestu i da nije moguće izgraditi cestu i istodobno osigurati potpuno nesmetan promet. Kako bi se osjećali kada bi njima i njihovim gostima bager u 3 ujutro radio pokraj prozora?
Cestom ljeti dnevno prolazi 15.000 vozila. Uz takav promet nemoguće je raditi na dužim dionicama i na više lokacija paralelno. Spominju se i čepovi u prometu, ali čekanje na jedan ciklus semafora nije nikakav čep, a za vrijeme izvođenja radova se odvija uz ručnu regulaciju bez ikakvih poteškoća i gužvi. Nažalost, ne postoji rješenje prema kojem bi se i radovi i promet odvijali potpuno neometano.
Radovi usporavaju promet, a promet radove. To je normalno i jedino čime se trebamo naoružati je strpljenje, nakon čega će građani dobiti kvalitetnu i sigurnu prometnicu, s nogostupima i javnom rasvjetom i s kompletnom novom instalacijom struje, vode i odvodnje - zaključuje Petar Škorić.
U priloženoj fotogaleriji pogledajte kako izgleda trenutna situacija na cesti pod rekonstrukcijom.





