Close Menu
DALMACIJA DANASDALMACIJA DANAS
  • Naslovnica
  • Dalmacija
    • Split
    • Obala
    • Zagora
    • Otoci
    • Marjan
    • Naši ljudi
    • Štorije
    • Cooltura
  • Vijesti
    • Hrvatska
    • Svijet
    • Tech & Biznis
    • Vrijeme
    • Crna kronika
    • Znanost
    • Kultura
  • Sport
    • Hajduk
    • Nogomet
    • Košarka
    • Ostali sportovi
  • Relax
    • Glazba
    • Showbizz
    • Foto đir
    • Gastro
    • Zabava
    • Zdravlje
    • Fashion & lifestyle
  • Specijali
    • Vaše vijesti
    • Životinjski kutak
    • Vijađ
    • Dvi-tri riči
    • EX CATHEDRA
    • #TvojeMisto
    • Zdravlje - Priska Med
    • PEČAT OD VRIMENA
    • Na današnji dan
    • IZGUBLJENO-NAĐENO
    • Stara splitska prezimena
    • Razredi s osmijehom
    • Najbolje iz Dalmacije
    • Kako su nastali splitski kvartovi
  • Kolumne
    • ANTONIO KULAŠ
    • DANIJEL KRAJINOVIĆ
    • HRVOJE ZNAOR
    • JURICA GALIĆ JUKA
    • KATA MIJIĆ
    • MARIJA PARO
    • MATE BOŽIĆ
    • MARIO TOMASOVIĆ
    • MENTALNO ZDRAVLJE
    • MIRELLA MEIĆ
    • MIŠO ŽIVALJIĆ
    • NIKOLA BARBARIĆ
    • RADE POPADIĆ
    • TRINAESTO PRASE
    • ŽANA PAVLOVIĆ
Facebook Instagram YouTube WhatsApp
DALMACIJA DANASDALMACIJA DANAS
Facebook Instagram YouTube WhatsApp X (Twitter) RSS
  • Naslovnica
  • Dalmacija
    • Split
    • Obala
    • Zagora
    • Otoci
    • Marjan
    • Naši ljudi
    • Štorije
    • Cooltura
  • Vijesti
    • Hrvatska
    • Svijet
    • Tech & Biznis
    • Vrijeme
    • Crna kronika
    • Znanost
    • Kultura
  • Sport
    • Hajduk
    • Nogomet
    • Košarka
    • Ostali sportovi
  • Relax
    • Glazba
    • Showbizz
    • Foto đir
    • Gastro
    • Zabava
    • Zdravlje
    • Fashion & lifestyle
  • Specijali
    • Vaše vijesti
    • Životinjski kutak
    • Vijađ
    • Dvi-tri riči
    • EX CATHEDRA
    • #TvojeMisto
    • Zdravlje - Priska Med
    • PEČAT OD VRIMENA
    • Na današnji dan
    • IZGUBLJENO-NAĐENO
    • Stara splitska prezimena
    • Razredi s osmijehom
    • Najbolje iz Dalmacije
    • Kako su nastali splitski kvartovi
  • Kolumne
    • ANTONIO KULAŠ
    • DANIJEL KRAJINOVIĆ
    • HRVOJE ZNAOR
    • JURICA GALIĆ JUKA
    • KATA MIJIĆ
    • MARIJA PARO
    • MATE BOŽIĆ
    • MARIO TOMASOVIĆ
    • MENTALNO ZDRAVLJE
    • MIRELLA MEIĆ
    • MIŠO ŽIVALJIĆ
    • NIKOLA BARBARIĆ
    • RADE POPADIĆ
    • TRINAESTO PRASE
    • ŽANA PAVLOVIĆ
DALMACIJA DANASDALMACIJA DANAS

Prometni stručnjak o tragediji na A3: "Ovo su tri moguća uzroka i šest nužnih mjera"

Dvije su osobe poginule, a 31 je ozlijeđena
D.D. / Foto: N14. svibnja 2025. 13:48
Podijeli
Facebook Twitter Telegram WhatsApp Email

U teškoj prometnoj nesreći koja se jutros u 3:10 sata dogodila na autocesti A3 Bregana – Lipovac, između čvorova Popovača i Križ, kad je vozač Volkswagen Golfa registracijskih oznaka BiH, nakon naleta na srnu oštećeno vozilo ostavio zaustavljeno na desnoj voznoj traci, izišao iz vozila i mahanjem pokušao alarmirati nadolazeća vozila, u punoj je brzini naletio je autobus na kat registracijskih oznaka BiH, čiji je vozač prekasno uočio zaustavljeno vozilo, te ga je u pokušaju izbjegavanja udario u stražnji bočni rub, nakon čega se autobus zanio ulijevo, probio središnju barijeru, te se zbog visokog težišta prevrnuo na suprotnom dijelu autoceste, dvije su osobe poginule, a 31 je ozlijeđena.

Prometni stručnjak Željko Marušić komentirao je za Autoportal bitne činjenice i stavke vezane za nesreću:

– U nesreću uključena vozila i dinamika nesreće, posebice masa, oblik i brzina vozila prije inicijalnog udara te naknadne kretnje na brzom dijelu autoceste, ukazuju da je ishod mogao biti i (mnogo) gori, da je na suprotno dijelu autoceste ne kližući prevrnuti autobus naletjelo vozilo iz suprotnog smjera, što je moglo izazvati nekontrolirani lančani sudar. Imali smo razmjernu sreću u nesreći, što je u tom trenutku na suprotnoj strani ceste nadolazeći prometni tok bio prazan.

– Vozač automobila koji je naletio na srnu vozio je neprilagođenom brzinom (čl. 51. st. 1 Zakona o sigurnosti prometa na cestama), a nakon udara u srnu trebao je automobil pomaknuti u zaustavni trak. Naime, nakon udarca u srnu, brzinom oko 100 km/h (u slučaju da je prethodno kočio), ili većom, imao je na raspolaganju dovoljnu količinu gibanja i kinetičku energiju, da je oštećeni automobil (koji je zasigurno zadržao mogućnost upravljanja), trebao usmjeriti na krajnji desni dio zaustavnog traka. Ako se u panici nije snašao, nakon zaustavljanja automobila, čak i uz onesposobljen motor, imao je na raspolaganju elektropokretač i energiju iz akumulatora za pomicanje automobila u zaustavnu traku – mjenjač se ubaci u prvi stupanj, aktivira elektropokretač i volan okrene udesno. Njegovo izlaženje iz vozila i mahanje rukama bilo je nerazumno i pogibeljno. Dakle, vozač automobila primarni je krivac.

– Potrebno je vještačiti brzinu autobusa na kat (je li bio uključen tahograf i kako je podešen), službeno opterećenje vozača autobusa, na temelju Uredbe EU br. 561/2006 – o vremenima rada i odmora vozača gospodarskih vozila (prilog) te provesti elektroničku forenziku (čl. 196. st. 3) mobilnog telefonskog uređaja kojeg je koristio vozač autobusa. Vozač autobusa je možda vozio i brže od 100 km/h, zasigurno je vozio neprilagođenom brzinom (čl. 51. st. 1), izvjesno i neodgovorno (s uključenim tempomatom, na najvećoj ograničenoj brzini za tu vrstu vozila). Najveći, kumulativni rizik da je vozio umoran (mogući utjecaj i dodatnog rada ‘na crno’ u vremenima propisanog odmora), uz potporu tempomata pri najvećoj podešenoj brzini te da je na bilo koji način koristio/gledao mobilni uređaj. Dakle, vozač autobusa sekundarni je krivac.

– Utjecaj ceste je nužno istražiti, ne zbog središnje ograde, koja nigdje na autocesti (pa ni u Njemačkoj, Austriji, Italiji…) nije projektirana da bi zaustavila nekontrolirano krećući autobus na kat, nego zbog stanja bočnih ograda koje štite od migracija i naleta na divlje životinje.

– Postupak zbrinjavanja ozlijeđenih i očevid nakon teške prometne nesreće na autocesti ponovno je trajao predugo i glavna hrvatska tranzitna prometnica satima je bila blokirana,

Zbog toga su nužne sljedeće mjere:

1. Provjeriti i po potrebi popraviti/poboljšati nedovoljno dobre segmente zaštitnih ograda autocesta za divlje životine.

2. Na autocestama na svakih 10 km postaviti dvojezične oznake “Zaustavljeno vozilo odmah pomaknite s vozne trake na zaustavnu, motorom ili elektropokretačem / Immediately move a stopped vehicle from the driving lane to the stop lane, using the engine or electric starter”.

3. Povećati kontrole u gospodarskom prometu, posebice prema vozilima iz susjednih istočnih zemalja.

4. Policija treba uvesti sustav kontrole korištenja i kretanja smartphonea vozača, s elektroničkom forenzikom, kako bi se u realnom vremenu, i retroaktivno moglo kontrolirati korištenje propisanog redovitog dnevnog odmora za vozače

5. Za nepropisno korištenje mobitela u prometu, na temelju članka 196. osnovno kaznu sa 130 treba povećati na 250 eura, a ako se elektroničkom forenzikom utvrdi da je vozač u vožnji komunicirao preko društvenih mreža, pisao poruka, pretraživao internet, gledao internetske sadržaje, kaznu povećati na 1000 eura, uz oduzimanje vozačke dozvole.

6. Policija treba unaprijediti strategiju i taktiku očevida prometnih nesreća na autocestama, kako bi se promet uspostavljao nakon najviše 90 minuta – o tome smo detaljno pisali nakon nedavne tragične nesreće na Zagrebačkoj obilaznici, a, nažalost, ponovilo se i nakon ove tragične nesreće, ponovno na autocesti A3, ključnoj tranzicijskoj prometnici u Hrvatskoj.

Moja reakcija na članak je...
Ljubav
0
Haha
1
Nice
1
What?
1
Laž
4
Sad
1
Mad
2
Facebook Twitter Whatsapp Telegram
NAJNOVIJE VIJESTI
Ivošević u Zagrebu: Izložba autora memoranduma SANU je sramota
2
min
Ivošević u Zagrebu: Izložba autora memoranduma SANU je sramota
Adio vađenju tekućina i elektronike na aerodromu! Dalmatinska zračna luka uvodi skenere
9
min
Adio vađenju tekućina i elektronike na aerodromu! Dalmatinska zračna luka uvodi skenere
DA SE NE ZABORAVI Ani Ćupić i Ante Špaleta pobjednici utrke „Dani sjećanja od Škabrnje do Vukovara”
9
min
DA SE NE ZABORAVI Ani Ćupić i Ante Špaleta pobjednici utrke „Dani sjećanja od Škabrnje do Vukovara”
Dalić uoči završetka kvalifikacija: "Naš je zadatak osvojiti šest bodova i pripremiti se za Svjetsko prvenstvo"
25
min
Dalić uoči završetka kvalifikacija: "Naš je zadatak osvojiti šest bodova i pripremiti se za Svjetsko prvenstvo"
Srcem za male heroje: Vrijedni uređaji stigli u Slavu Raškaj zahvaljujući akciji splitskih vatrogasaca
43
min
Srcem za male heroje: Vrijedni uređaji stigli u Slavu Raškaj zahvaljujući akciji splitskih vatrogasaca
NAJČITANIJE VIJESTI
  • Šokantni detalji tragedije u Dalmaciji: Motociklom se zabio u pješaka sa 168 km na sat!
    Šokantni detalji tragedije u Dalmaciji: Motociklom se zabio u pješaka sa 168 km na sat!
    9. studenoga 2025. 22:00
  • Splitski klub sinoć je bio pun k'o kutija šibica. Mladi Hrvati uglas pjevali sa Sekom Aleksić
    Splitski klub sinoć je bio pun k'o kutija šibica. Mladi Hrvati uglas pjevali sa Sekom Aleksić
    9. studenoga 2025. 16:08
  • Neobično vrijeme u srcu studenog: Danima će nas pratiti sunce i dnevna toplina, evo kada se "diže" višednevneo jugo
    Neobično vrijeme u srcu studenog: Danima će nas pratiti sunce i dnevna toplina, evo kada se "diže" višednevneo jugo
    10. studenoga 2025. 00:43
  • Teška prometna nesreća: Dvoje poginulo, auta smrskana do neprepoznatljivosti
    Teška prometna nesreća: Dvoje poginulo, auta smrskana do neprepoznatljivosti
    10. studenoga 2025. 07:29
  • Kata Dizalica osvojila Supertalent: “Ja sam Kata Dizalica” donijela joj tri DA!
    Kata Dizalica osvojila Supertalent: “Ja sam Kata Dizalica” donijela joj tri DA!
    9. studenoga 2025. 20:38
DD Marketing 300x250
DALMACIJA DANAS
Facebook Instagram YouTube WhatsApp X (Twitter)
  • Uvjeti korištenja
  • Pravila o privatnosti
  • Prodaja i marketing
  • Impressum
  • Kontakt stranica
  • Cjenik
  • Cjenik-Izbori
© 2025 Dalmacija danas. Sva prava pridržana.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.