Trogirani, Kaštelani i Solinjani muku muče sa svakodnevnim prometnim kolapsom na solinskoj Širini. Prometni čepovi stvaraju se iz pravca Kaštela već pri ulazu na brzu cestu kod Metroa, a ništa manje gužve nisu ni iz ostalih pravaca.
Mještani su sve nezadovoljniji, a kako javljaju iz Hrvatskih cesta, rekonstrukcija Širine je u punom jeku.
Riječ je drugom najfrekventnijem križanju u državi, a nesnosne gužve pojavile su se prije par godina. Većina građana smatra kako se povećala količina vozila koja prometuju dom dionicom, i ne okrivljuju rekonstrukciju Širine. S tom činjenicom se slažu i Hrvatske ceste te navode kako gužve na spomenutom križanju nisu ni na koji način povezane s gužvama jer se radovi na Širini odvijaju u zelenom pojasu.
''Gužve su isključivo povećanje prometa u vremenu kad se dolazi i odlazi na posao'', zaključuju iz Hrvatskih cesta.
U vrijeme turističke sezone te gužve su tijekom cijeloga dana, a iz Gradske uprave sva tri spomenuta grada vjeruju kako će se rekonstrukcijom ovog raskrižja doprinijeti rasterećenju prometa te da će svakodnevne gužve i nepregledne kolone biti povijest.
Pozivaju na strpljenje
Iako je prvi rok završetka radova bio siječanj prošle godine iz Hrvatskih cesta pozivaju na strpljenje još godinu dana te najavljuju novi rok za lipanj 2026.godine.
Podsjećamo, ovim projektom rekonstruira se cesta u dužini od 990 metara, gotovo sve do nadvožnjaka između trgovačkih centara ''Solin Mall i ''Tommy''. Izvođač radova je DIV grupa koja će u cijelosti izvesti sve armirano betonske radove na temeljima i stupovima na koje će se montirati čelični rasponski sklop izrađen u Brodosplitu. Novi most sa svojim uklopima će se sastojati od dva odvojena kolnika s po dva prometna traka. Raskrižje Širina će zadržati punu funkcionalnost, a projektnom dokumentacijom obuhvaćena je njegova rekonstrukcija u vidu obnove kolnika, javne rasvjete, postojećih semaforskih uređaja te ostale prometne signalizacije i opreme.
Brodosplit će izraditi 14 segmenata glavnog nosača mosta težine od 2000 tona, obojiti ih zaštitnim premazom i isporučiti izravno na gradilište.
Kako nam pojašnjavaju iz Hrvatskih cesta, ovih dana nas očekuje intenziviranje radova, a izvođač je do sada Izradio izvedbeni projekt geotehničkih radova i donjeg ustroja mosta, a u završnoj fazi je izrada radioničke dokumentacije za čeličnu konstrukciju. Izvedeno je rušenje i uklanjanje bunkera, čišćenje šiblja i drveća, te priprema terena za bušenje AB pilota. Također je, izveden armirano betonski potporni zid te sva monolitna AB vodovodna okna, te ugrađena montažna okna za DTK instalacije.
Osim toga, izvedena su izmiještanja plina, instalacija niskog napona, postavljena nova trasa za elektro komunikacijske instalacije, te se trenutačno izvodi sanacija sustava postojeće oborinske odvodnje. Izvođač je za vrijeme iskopa građevnih jama uočio kolizije nepredviđenih instalacija s postojećim instalacijama, te su izvedeni novi projekti izmještanja, a radovi su trenutačno u fazi izvođenja. Izvedeno je 80 kom armirano betonskih pilota, izvedeni su iskopi za građevne jame na pozicijama Upornjaka U0 i temelja S1,S2,S4,S5,S13 i S14 te se izvode radovi na armiranju temelja upornjaka U0'', pojašnjavaju iz Hrvatskih cesta.
Ovo su sljedeće faze radova
Izvođač prema važećem dinamičkom planu planira u narednom periodu izvesti sljedeće faze radova: Dovršetak izrade armirano betonskih pilota do rujna 2025. godine. Početak armirano betonskih radova se očekuje krajem lipnja 2025. godine, a izrada čelične konstrukcije mosta počinje u rujnu 2025. godine.
''Montaža čelične konstrukcije planira se započeti sredinom siječnja, a završetak se očekuje u ožujku 2026. godine
Izrada okvirnog dijela mosta se planira izvesti do prosinca 2025. godine, a spregnuta ploča do svibnja 2026. godine
Izrada asfalta, postavljanje ograde, te vertikalne i horizontalne signalizacija se očekuje završiti do lipnja 2026. godine – što ujedno predstavlja završne radove'', pojašnjavaju iz Hrvatskih cesta.
Tako bi rekonstrukcija Širine podrazumijevala izgradnju rampe, odnosno nadvožnjaka čime bi se dobio brži protok vozila, a tako bi se izbjegle nepregledne kolone iz smjera Kaštela, a tako i iz smjera Splita.