Close Menu
DALMACIJA DANASDALMACIJA DANAS
  • Naslovnica
  • Dalmacija
    • Split
    • Obala
    • Zagora
    • Otoci
    • Marjan
    • Naši ljudi
    • Štorije
    • Cooltura
  • Vijesti
    • Hrvatska
    • Svijet
    • Tech & Biznis
    • Vrijeme
    • Crna kronika
    • Znanost
    • Kultura
  • Sport
    • Hajduk
    • Nogomet
    • Košarka
    • Ostali sportovi
  • Relax
    • Glazba
    • Showbizz
    • Foto đir
    • Gastro
    • Zabava
    • Zdravlje
    • Fashion & lifestyle
  • Specijali
    • Vaše vijesti
    • Životinjski kutak
    • Vijađ
    • Dvi-tri riči
    • EX CATHEDRA
    • #TvojeMisto
    • Zdravlje - Priska Med
    • PEČAT OD VRIMENA
    • Na današnji dan
    • IZGUBLJENO-NAĐENO
    • Stara splitska prezimena
    • Razredi s osmijehom
    • Najbolje iz Dalmacije
    • Kako su nastali splitski kvartovi
  • Kolumne
    • ANTONIO KULAŠ
    • DANIJEL KRAJINOVIĆ
    • HRVOJE ZNAOR
    • JURICA GALIĆ JUKA
    • KATA MIJIĆ
    • MARIJA PARO
    • MATE BOŽIĆ
    • MARIO TOMASOVIĆ
    • MENTALNO ZDRAVLJE
    • MIRELLA MEIĆ
    • MIŠO ŽIVALJIĆ
    • NIKOLA BARBARIĆ
    • RADE POPADIĆ
    • TRINAESTO PRASE
    • ŽANA PAVLOVIĆ
Facebook Instagram YouTube WhatsApp
DALMACIJA DANASDALMACIJA DANAS
Facebook Instagram YouTube WhatsApp X (Twitter) RSS
  • Naslovnica
  • Dalmacija
    • Split
    • Obala
    • Zagora
    • Otoci
    • Marjan
    • Naši ljudi
    • Štorije
    • Cooltura
  • Vijesti
    • Hrvatska
    • Svijet
    • Tech & Biznis
    • Vrijeme
    • Crna kronika
    • Znanost
    • Kultura
  • Sport
    • Hajduk
    • Nogomet
    • Košarka
    • Ostali sportovi
  • Relax
    • Glazba
    • Showbizz
    • Foto đir
    • Gastro
    • Zabava
    • Zdravlje
    • Fashion & lifestyle
  • Specijali
    • Vaše vijesti
    • Životinjski kutak
    • Vijađ
    • Dvi-tri riči
    • EX CATHEDRA
    • #TvojeMisto
    • Zdravlje - Priska Med
    • PEČAT OD VRIMENA
    • Na današnji dan
    • IZGUBLJENO-NAĐENO
    • Stara splitska prezimena
    • Razredi s osmijehom
    • Najbolje iz Dalmacije
    • Kako su nastali splitski kvartovi
  • Kolumne
    • ANTONIO KULAŠ
    • DANIJEL KRAJINOVIĆ
    • HRVOJE ZNAOR
    • JURICA GALIĆ JUKA
    • KATA MIJIĆ
    • MARIJA PARO
    • MATE BOŽIĆ
    • MARIO TOMASOVIĆ
    • MENTALNO ZDRAVLJE
    • MIRELLA MEIĆ
    • MIŠO ŽIVALJIĆ
    • NIKOLA BARBARIĆ
    • RADE POPADIĆ
    • TRINAESTO PRASE
    • ŽANA PAVLOVIĆ
DALMACIJA DANASDALMACIJA DANAS

PRIMOPREDAJOM 'HRABROG' OBILJEŽEN VELIKI DAN ZA SPLITSKI BRODOSPAS Prvi smo zavirili u brod koji je u splitsku luku doplovio iz Vijetnama

“Hrabri”, novi tegljač tvrtke Brodospas u splitsku je luku uplovio dana 21. ožujka 2024. Tegljač je iz najnovije generacije brodova tipa ASD Tug 2811 poznatog nizozemskoga brodogradilišta Damen. Dimenzije broda su 28×11 metara
Tekst&foto: Siniša Vickov27. ožujka 2024. 11:18
Podijeli
Facebook Twitter Telegram WhatsApp E-mail adresa

“Hrabri” je izgrađen krajem 2023. godine u Damenovom brodogradilištu u Haiphongu (Vijetnam). Njegov dolazak u matičnu luku u Splitu nije bio lak. Iz dalekog Vijetnama je krenuo 3. siječnja zastajući u lukama u Singapuru, Šri Lanci, Sejšelima, Južnoafričkoj Republici i Senegalu, a do svoje hrvatske luke je plovio i Mediteranom.

hrabri

Danas, na sam dan primopredaje broda sprema se velika fešta na Gatu Sv. Petra. Mi smo malo uranili i proćakulali s  gospodinom Željkom  Samaržijom predsjednikom Uprave tvrtke Brodospas. Vidimo osmijeh na licu, a uz bićerin starog Pelina nazdravljamo za mirno more „Hrabroga“.

"A što reći, više sam nego sretan. Svaki brodar kad ima prinovu i novogradnju u floti mora bit sretan i zadovoljan. Kao rođenjem djeteta.

Imamo tu čast da je brod nakon dugog putovanja stigao. Građen je u dalekom Vijetnamu. Brodograditelj je svjetski poznata firma „Damen“. Ima desetke brodogradilišta širom svijeta. To je Holandska kompanija s kojom smo mi i prije surađivali. Nama su napravili još 4 broda, dva Anchor Handling Tug Supply (AHTS) vessel i dva Crew boata tako da smo suradnju nastavili. Naime, oni su vlasnici škvera u Vijetnamu gdje grade samo tegljače. Ilustracije radi, samo od tog jednog škvera gdje se i naš brod „Hrabri“ gradio, godišnje „izbace“ 40 komada remorkera, vučnih sila od 40 do 80 tona.

Sama ta brojka je impozantna. Ujedno, što se tiče kvalitete po narudžbama kupaca, mislim remorkerima oni su među prva tri u  svijetu.

Proizvodnja je počela kao i u autoindustriji, polu robotizirana, sve je automatika i elektronika. Za brodogradnju to nije došlo na razinu automobilske, ali znamo iz kojih razloga. Ipak su to željezni limovi, velike konstrukcije, ali u varenjima su već dostigli tu razinu."

brodosplit vlasnik

Ajmo malo o financiranju broda, kolika je vrijednost?

"Brod ukupno s troškovima je oko 6,5 milijuna eura. Financirali smo se tako da smo zatražili i dobili preko poslovne banke „Kent“ kredit od HABOR-a. Tu također moramo bit zahvalni jer su nam posebno dobri uvjeti i sve što ide kad se traže krediti.

Kredit je na 10 godina. Nadamo se da ćemo to izdržati jer nam je ovo na neki način početak obnove naše „flotile“. Naši brodovi su stariji i tehnički ispravni. Držimo ih takvima dok god možemo."

Možete li nam malo više reći o brodu koji je prešao tako velik put iz Vijetnama, kakve su mu karakteristike, jakost, tonaža, pogon?

"Najvažnija je karakteristika vučna sila broda, za remorkere je to najvažniji detalj. Službeno je 60 t . Za vučne sile na testiranju u Vijetnamu smo imali i 62 t. Pratili smo izgradnju i probne vožnje, gdje sam i osobno više nego zadovoljan i iznenađen performansama tog broda. I ponašanju broda na moru po zahtjevima koji mi od njega očekujemo.

Troškovi  i ruta oko juga Afrike su nam bili pravi test s posadom koju je organizirala brodogradilište „Damen“.  Prvo smo trebali preko Sueza, a znate da su tamo nemiri i dronovi te sve ostalo.

Dolaskom u Šri Lanku morali smo odlučiti da preusmjerimo brod preko Rta dobre nade, Cape Town-a pa sve okolo Afrike. Sve to je udvostručilo putovanje i iščekivanje dolaska. Ipak, danas ga predstavimo javnosti."

Kakva je budućnost tegljača koji ima prekrasno ime „Hrabri“? Zašto to ime?

"A „Hrabri“ jer Brodospas od svog osnutka 1947. godine i tijekom postojanja je uvijek u svojoj floti imao imena brodova po zvijezdama te brodove simboličnih imena; „Junak“, “Silni“, „Borac“, “Jaki“, “Smjeli“, tako da je to svijet prošlosti i sadašnjosti što se imena tiče. A i ovo putovanje s četri člana posade oko Rta dobre nade je dokazalo da je opravdao svoje ime „Hrabri“. Nije to lako s brodom od 28 metri dužine i 11 metara širine."

brod hrabri brodosplit  SINA VICKOV  14
GALERIJA
Kliknite za pregled

Posada?

"Posada u Brodospasa je naša. Imamo politiku da su hrvatski državljani članovi posade, imamo postojeće naše posade. Trudimo se,  što je sve teže i teže, doći do dobrih pomoraca i članova posade. I dalje forsiramo naše ljude, a što će biti u budućnosti, vidjet ćemo....

Sad će biti 5 članova posade na brodu, a kad ide u međunarodne vode moramo još jednog priključiti.

Budućnost broda je u Pločama. Moramo još zadovoljiti i luke Split, Dubrovnik, Šibenik, pošto luka Ploče ima prometa skoro i duplo. Zahtjevi su veći, tako da ćemo njega dole, a u Split dovodimo stari remorker da zadovoljimo  naše sugrađane i potrebe luke Split."

Kako Brodospas stoji na tržištu?

"Imali smo u zadnjih 10 godina problema i svega ostaloga kao i svugdje u svijetu.

Offshore je došao na niske grane pa smo se morali riješiti naših suplajera snabdjevača velikih brodova. To nas je malo pogodilo. I nas svih osobno jer je to naš kor biznis, naš glavni izvor sredstava i bili smo prepoznatljivi po cijelom svijetu. Sama činjenica je da smo radili 12 godina u Sjevernom moru s 3 suplajera... do Urugvaja, Brazila, Trinidada i Tobaga, Falklanda, zapadne obale Afrike.

Za kraj da vas kažem da mi je uvijek asocijacija za Brodospas, legendarni „Veli Jože“ pa iz onih famoznih ratnih vremena koji neki naš svit brzo zaboravi „pontonski most“. Da nije bilo Vas mi ne bismo imali poveznicu sjevera i juga, to ne smijemo zaboraviti.

Evo i to su činjenice na koje mi smo posebno i ponosni. Pontonski most. Sudjelovali smo u njegovoj izgradnji i to pod granatama  usred rata te smo ga poslije godinama održavali s našim remorkerom i članovima posade dok god se nije zatvorio, odnosno izgradio novi. I to je jedan od naših velikih doprinosa. To nam je ponos, uz druge stvari, to je Brodospas.

Aaa „Veli Jože“, hmmm..legendarna naša dizalica koja nam svima fali. A ispalo je kako je ispalo i ne možemo ništa vraćati  sve u nazad i to je jedna povijest koju ne treba zaboraviti."

brod hrabri brodosplit SINA VICKOV 9

Svratili smo i do broda "Hrabri" i malo popričali s novom posadom; Gugić Boris - noštromo palube iz Metkovića, Zlatko Budija timunjer iz Zadra, Slavko Letica drugi časnik stroja iz Splita, Damir Gavranić upravitelj stroja iz Splita, Josip Marić zapovjednik iz Ploča.

Ponosni i lipo obučeni u nove 'trliše', a brod okićen ukrasnim zastavama,. Vijori se bandira Nizozemske i Hrvatske, sve u iščekivanju gostiju.

Zapovjednik Marić nas je proveo po tegljaču. Od „makinje“ do komadnog mosta. Kaže da mu je velika čast i da je ponosan na sebe i posadu. Misli da je kompanija dobro izabrala kombinacija iskustva i mladosti.

"Vodim ga dolje u Ploče u moj rodni kraj. Zahvalan sam, idemo radit, što drugo da Vam kažem. Na moru je kako smo i radili testove u Vijetnamu. Omjer snage i stabilnosti je stvarno jako odličan i to je to! Biće dovoljan za sve operacije što radimo u Pločama. Brodove od 230 metara teglimo i guramo, asistencije i ostalo."

Moja reakcija na članak je...
Ljubav
25
Haha
0
Nice
0
What?
0
Laž
0
Sad
0
Mad
1
Facebook Twitter Whatsapp Telegram
NAJNOVIJE VIJESTI
Bijeg nije uspio: Policija u Bilicama uhvatila 43-godišnjaka s drogom
5
min
Bijeg nije uspio: Policija u Bilicama uhvatila 43-godišnjaka s drogom
EPPO optužio 29 Hrvata za milijunsku prevaru: Među njima su bivši pomoćnik ministrice, bivši dekan...
26
min
EPPO optužio 29 Hrvata za milijunsku prevaru: Među njima su bivši pomoćnik ministrice, bivši dekan...
Zimska čarolija u Strelitziji: Radionica vijenaca koja pretvara dom u najljepšu blagdansku priču
35
min
Zimska čarolija u Strelitziji: Radionica vijenaca koja pretvara dom u najljepšu blagdansku priču
Ekstremne vrućine prijete Svjetskom prvenstvu, navijači i organizatori na oprezu: "Ako otkažete utakmicu, to vas može koštati milijune"
46
min
Ekstremne vrućine prijete Svjetskom prvenstvu, navijači i organizatori na oprezu: "Ako otkažete utakmicu, to vas može koštati milijune"
Detalji napada u Međimurju: Ubijena je bila trudna i majka troje djece
1
sat
Detalji napada u Međimurju: Ubijena je bila trudna i majka troje djece
NAJČITANIJE VIJESTI
  • Znamo da se svi pitate zašto ne pišemo ništa o samoubojstvima. Za to postoje debeli razlozi
    Znamo da se svi pitate zašto ne pišemo ništa o samoubojstvima. Za to postoje debeli razlozi
    4. prosinca 2025. 16:36
  • Sukob na Sućidru, teško ozlijeđen maloljetnik
    Sukob na Sućidru, teško ozlijeđen maloljetnik
    4. prosinca 2025. 12:06
  • I TO SMO DOČEKALI Probijena lijeva tunelska cijev tunela Gladnjici na brzoj cesti čvor Mravince – čvor TTTS
    I TO SMO DOČEKALI Probijena lijeva tunelska cijev tunela Gladnjici na brzoj cesti čvor Mravince – čvor TTTS
    4. prosinca 2025. 14:45
  • 'Procurila' nezgodna fotografija suca za derbi Hajduk-Dinamo: Navijači zabrinuti zbog moguće pristranosti
    'Procurila' nezgodna fotografija suca za derbi Hajduk-Dinamo: Navijači zabrinuti zbog moguće pristranosti
    4. prosinca 2025. 18:31
  • Anka Đikić o ozlijeđenom policajcu: "Spasio me od prijetnji, i toj osobi je htio pomoći"
    Anka Đikić o ozlijeđenom policajcu: "Spasio me od prijetnji, i toj osobi je htio pomoći"
    4. prosinca 2025. 21:16
DD Marketing 300x250
DALMACIJA DANAS
Facebook Instagram YouTube WhatsApp X (Twitter)
  • Uvjeti korištenja
  • Pravila o privatnosti
  • Prodaja i marketing
  • Impressum
  • Kontakt stranica
  • Cjenik
© 2025 Dalmacija danas. Sva prava pridržana.

Upišite što tražite i kliknite na tipku Enter za početak pretrage. Kliknite tipku Esc za prekid.