Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković i župan Splitsko-dalmatinske županije Blaženko Boban sudjelovali su danas u uvođenju u posao izvođača radova na poddionici čvor Vučevica – sjeverni portal tunela Kozjak, dijelu dionice od čvora Vučevica do tunela Kozjak. Svečanosti su nazočili i glavni vatrogasni zapovjednik RH, Slavko Tucaković kao i potpredsjednik Sabora Ante Sanader te gradonačelnici i načelnici iz okolnih gradova i općina.
Riječ je o cesti duljine 400 metara kojom će se autocesta spojiti s budućom državnom cestom. Ta cesta trebala bi prolaziti ispod postojeće autoceste.
Kako smo ranije pisali, vrijednost ugovora za radove iznosi 3,48 milijuna eura bez PDV-a, a spomenuta poddionica dio je prve faze projekta Novi ulaz u Split, koji se proteže od čvora Vučevica na A1 do trajektne luke Split.
Prvi korak je napravljen...
Dalmacija Danas reporteri javljaju da su i službeno započeli radovi.
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković ističe posebno zadovoljstvo što je danas u Splitsko-dalmatinskog županiji. Zahvalio se županu Bobanu i svima drugima koji su se zalagali da radovi što prije krenu, ističući razumjevanje za potrebe ljudi ovog kraja.
"Danas smo ovdje na početku radova prve faze projekta koji spaja autocestu s državnom cestom D8 koji uključuje i tunel Kozjak. Prvi dio danas, koji je ugovoren, čija je vrijednost 3,48 milijuna eura je pristup samom tunelu koji obuhvaća nadvožnjak ispod autoceste, jednim dijelom devijaciju autoceste i do samog portala tunela. Znate da se puno vremena o tom projektu govori te da je trebalo izraditi svu projektnu dokumentaciju koja jest bila u prošlosti izrađena, ali ju je trebalo novelirati i ishoditi građevinske dozvole", istaknuo je ministar Butković.
Hrvatske cesta otvorile su ponude za izgradnju ceste od čvora Vučevica do državne ceste D8 u Kaštel Kambelovcu. Riječ je o cesti dugoj 6,85 kilometara koja uključuje i tunel Kozjak koji je dugačak 2,5 kilometara.
"Vrijednost je između 80 i 90 milijuna eura koji uključuje tunel Kozjak i spoj na državnu cestu D8. Hrvatske ceste su u fazi evanuacije pristiglih ponuda, čim setaj proces završi donijet će se odluka o odabiru. Naravno ono što nas uvijek malo frustira su žalbe koje očekujemo u svakom projektu pa tako i ovdje, ali ako ih ne bi bilo mi smo u jesen spremni početi kopati tunel i završiti to u roku koji je prediviđen", navodi.

Rok završetka prve faze je 12 mjeseci, a izvođač je prema riječima ministra Butkovića dobar i već radi na projektu izgradnje tunela na cesti D403 u Rijeci.
Hoće li Kinezi nakon Pelješkog mosta graditi i ovu cestu?
Na pitanje je li istina da je najpovoljniju ponudu predala kineska tvrtka, Butković odgovara:
"Otvorene su ponude te da je kineska ponuda, kada se govori o cijenama, najjeftinija. Sada će Hrvatske ceste razmotiriti sve pristigle ponude, ja kao ministar u to ne mogu ulaziti niti davati nikakve ocijene. To radi stručnno povjerenstvo Hrvatskih cesta. Bitno je da sve bude transparentno i zakonito te da što prije dođemo do trenutka potpisivanja ugovora", odgovara.
Ministar je u svojoj izjavi posebno istaknuo da su Split i okolica po pitanju prometne infrastukture zanemarivani, no ipak posljednjih godina se intezivnije radi.
Dionica Mravince-TTTS
"Očekuje nas uskoro i dionica Mravince-TTTS, točnije u svibnju, kada bi trebali započeti radovi na jednoj fazi. Za drugu fazu su otvorene ponude. To je projekt vrijedan oko 40 milijuna eura", kazao je.
Prometne gužve kojima svjedočimo svake godine u Trajektnoj luci
"Ne znam da vam budem iskren koje je njihovo sadašnje stajalište. Zadnje što sam s gradonačelnikom i njegovim suradnicima razgovarao jest da oni rade prometne studije, sagledavaju sve to skupa, ali mi smo imali određena rješenja. Trebalo je točkasto izmijeniti detaljni plan uređenja i urbanistički plan, koliko se sjećam, tu u Hrvatske ceste bile spremne. Što će sada pokazati te studije i što će Grad Split naći kao najbolje rješenje, mi smo tu da riješimo taj problem", kazao je Butković.
Pred nama je turistička sezona koja sa sobom 'nosi' i gužve na autocestama. Ministar je priopćio da se radi na proširenju naplatnih kućica Dugopolje.
"S obzirom da smo ušli u Schengen očekujemo poveći promet na našim autocestama. Na Lučkom će biti, kao i svake godine u špici sezone, problem. Na čvoru Dugopolje realizira se veliki projekt proširenja samog čvora, to rade Hrvatske autoceste, a vrijednost projekta je oko 3,5 milijuna eura. Radovi idu dobro, tako da ćemo i naplatnu postaju Dugopolje proširiti i prilagoditi potrebama Splita i činjenici da je Split drugi najveći grad u RH. Čvor Dugopolje do sada nije imao te karakteristike", optimistično će Butković.
Osmijeh i sreću na licu župana Splitsko-dalmatinske županije Blaženka Bobana malotko nije mogao primijetiti.

"Danas je važan dan za splitsko-dalmatinsku županiju i grad Split zato što više nitko nikada ovaj projekt zaustaviti ne može. Danas započinju radovi za novi ulaz u grad Split. Pripremat ćemo i raspisivati natječaje za daljnje faze, a sve zahvaljujući Hrvatskim cestama i resornom Ministarstvu", govori Boban.
Fotografijama su zabilježili taj povijesni trenutak u Dalmaciji.
Evo kako je to izgledalo.
Pogledajte fotografije:




