U srijedu se održala Županijska skupština Splitsko-dalmatinske županije, a na njoj je bilo riječi i o infrastrukturnim projektima koji će se u nadolazećim mjesecima i godinama zahuktati na području županije.

Najave, kao i jučer održani sastanak s ministrom mora, prometa i infrastrukture Olegom Butkovićem, komentirao je za Dalmacija Danas župan splitsko-dalmatinski Blaženko Boban.

– Na današnjoj Županijskoj skupštini bilo je riječi i o jučerašnjem sastanku, već sedmim u nizu, s ministrom Olegom Butkovićem, ravnateljem ŽUC-a Petrom Škorićem, ravnateljem središnje Agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata EU Tomislavom Petricem, upravom HŽ-a, naravno i predstavnika Županije. Radilo se o jednom od uspješnijih sastanaka gdje je potpisan Ugovor za prvu fazu ceste Pučišća – Povlja (Mala Luka) u vrijednosti od skoro 61 milijun kuna.

Tunel Komorjak i most preko Cetine

Ministar nas je izvijestio i da je prije tri dana potpisan ugovor za most nad Cetinom u Omišu i tunel Komorjak, s pristupnom cestom put Naklica. To nas veseli jer će se dovršetkom tog projekta barem djelomično, dok cjelovito rješenje južnim padinama Peruna ne bude gotovo, rasteretiti promet u najfrekventnijem dijelu, a to je zaobilaznica Omiša, Dugog Rata, Podstrane, sve do Stobreča.

Naravno, definirali smo i ostale projekte poput nadvožnjaka nad Širinom, gdje bi građevinsku dozvolu trebali imati u rano proljeće 2020. Definirali smo i dogovorili da bi do konca ove godine trebali imati građevinsku dozvolu za cestu Mravince – TTTS.

Standardno, prva tema je bila tunel Kozjak gdje stvari idu dobrom dinamikom. Do konca 2020. očekujemo početak radova na samom tunelu.

Dotakli smo se i drugih infrastrukturnih projekata poput ceste prema Kukuzovcu, a samo na tu temu imat ćemo radni sastanak u Zagrebu odmah nakon godišnjih odmora. Imamo varijantu za koju smatramo da je jeftinija pa ćemo je predložiti HC-u. Razgovarali smo i o prometnici Zagvozd – Imotski – granica s BiH. Tu studija ide zacrtanom dinamikom. To su programi koji će se financirati iz novog operativnog programa, a dosad potpisani iz matičnih sredstava Hrvatskih cesta.

Uoči samog sastanka bila su četiri predstavnika lokalnih tijela; Sućurja, Jelse, Graca i Vrgorca gdje su im Hrvatske ceste prezentirale varijante dužhvarske prometnice – luka Sućuraj – luka Drvenik, zatim tunel Drvenik – Ravča. Dogovoreno je da kroz mjesec dana oni te varijante razrade na svojim tijelima te da daju povratnu informaciju Županiji i HC-u da bi se moglo ići u pripreme izmjena prostorno-planske dokumentacije – kazao nam je župan.