Pomoćnika ministra turizma Roberta Pendea u Newsroomu N1 Televizije komentirao je situaciju oko koronavirusa u Hrvatskoj i Europi, te kakav će utjecaj širenje virusa imati na turističku sezonu u Hrvatskoj.
Kada je u pitanju otkazivanje najvećeg turističkog sajma na svijetu ITB, koji je ovog tjedna trebao biti održan u Berlinu, Pende je kazao kako je poruka tog poteza bila važnost očuvanja zdravlja.
"Rekao bih da se išlo u korist onoga što je bitno, a to je da skupovi koji okupljaju ljude iz cijelog svijeta, kao što je ITB, odnosno njihovo otkazicanje, ima simboličku ulogu. Poruka nije bila da se ne putuje nego da se čuva zdravlje", rekao je Robert Pende.
"Što se više bližimo sezoni to je iznos i veći. Govori se i preko 22 milijarde eura gubitka u turizmu u prvom kvartalu. Najozbiljnije su ugrožene određene taijanske regije, a njihovi su gubici oko 2.7 milijardi eura. Govori se o gubitku od 0.2-0.4 ukupnog BDP-a, ako kraj ove priča bude u skorije vrijeme.
Do sada imamo i s talijanskog tržišta pluseve, no plus koji imamo u zadnja dva mjeseca se topi, i ne samo od Talijana nego i od druhih tržišta, i to će nastaviti opadati, nema dvojbe, no očekuje se i stabilizacija u doglednom vremenu. Očekuje se stabilizacija i na drugim tržištima", rekao je Pende.
Što ako opadne popunjenost smještajnih kapaciteta, što može država učiniti?
"Mjere izlaze iz ingerencija samo Ministarstva turizma. Iz EU imamo pohvale s obzirom na to kako reagiramo, i to je najvažnija i za turizam, jer je Hrvatska poznata kao sigurna destinacija i dobro je da budemo primjer sigurnosti i dalje. Ako očuvamo unutarnju sigurnost možemo i s tim epitetom djelovati snažnije. Na turističkom tržištu neke jače aktivnosti nisu opravdane. Tržište hibernira i čeka da se cijela situacija smiri", rekao je Pende, piše N1.
"U ovom su trenu najugroženiji mali i srednji poduzetnici u turizmu. Neki su hoteli bili orjentirani samo na daleka istočna tržišta, ali zbog ove su situacije su na nuli i pitanje je kako će izdržati sezonu. Kontaktirali smo s njima. Njima treba pomoći da bi mogli održati aranžmane koji su dogovoreni i nisu otkazani.
Mi ovog trena ne možemo nadoknaditi ništa, dalekoistočna tržišta nestala su u trenutku, ali treba raditi na tome da se ta tržišta dugorčno ne izgube. Cijena nikada nije bila faktor, uvijek je u pitanju bila kvaliteta s kojom smo se nadmetali na tržištu. Poruka resornog ministarstva je - ne dirajte cijeme, kvalitetom i uslugoim se borite s konkurencijom", rekao je Pende.