Kada će Omišani dočekati brzu cestu prema Splitu vjerojatno nitko ne zna. Nešto bolje sreće možda će biti tek sa svojom obilaznicom za koju se prije koronakrize govorilo da će biti gotova tijekom 2022.
Naime, na već prije izgrađenu prometnu petlju i dva tunela do litice nad Cetinom, lani su se nastavili radovi - gradnja mosta i trećeg tunela. Hrvatske ceste u dovršetak ovoga projekta ulažu 174 milijuna kuna, a zbog zahtjevnih radova u ovu obilaznicu uložit će se ukupno više od pola milijarde kuna.
Posjetimo, 4 kilometra omiške obilaznice sadržavat će tri tunela i 150 metara dug most nad rijekom Cetinom. Nisu svi oduševljeni načinom kako se pristupa izgradnji ove prometnice.
Iz Hrvatskih cesta najavili su zatvaranje državne ceste D70 Omiš-Blato n/C u kanjonu Cetine na relaciji Trikotaža Galeb u Lisičini do Furnaže zbog sanacije litice uvjetovane radovima na izgradnji mosta "Cetina" i pristupnoga tunela. Zatvaranju se protivi dipl. ing. građ. Ivan Vulić poduprt Savezom za Poljica čiji je član.
"U povodu započetih radova na realizaciji buduće Zaobilaznice Omiša, a zbog niza uočenih manjkavosti u planiranju pa i samoj izvedbi spomenute prometnice te napose zbog najava o zatvaranju državne ceste D70 Omiš-Blato n/C u kanjonu Cetine na relaciji Trikotaža Galeb u Lisičini do Furnaže zbog sanacije litice uvjetovane radovima na izgradnji mosta „Cetina“ i pristupnoga tunela, dipl. ing. građ. Ivan Vulić poduprt Savezom za Poljica čiji je član, po ne znamo koji put obratio se pisanim dopisom svim mogućim nadležnim subjektima od predsjednika Vlade RH i ministra prometa do Splitsko-dalmatinske županije te izravno zainteresiranih gradova (Omiš i Split) i općina (Dugi Rat i Podstrana) sa zamolbom za održavanje stručnog okruglog stola u Omišu na temu izgradnje cestovne infrastrukture na području Poljica kako bi se, dok se još uvijek može, iznašla optimalnija ili ukratko, funkcionalno i financijski bolja i povoljnija rješenja (faksimil spomenute zamolbe dostupan je ovdje:
Za mnoge žitelje Poljica i Omiša te brojne gospodarske subjekte (HE Zakučac, Omial Novi, reciklažno dvorište, tvrtke Forma, Grom i druge) posebnu neugodnost i svojevrsnu paralizu života izazvat će nepotrebno zatvaranje spomenutog kanjonskog dijela državne ceste D70 prema Omišu odnosno Srednjim Poljicima i autocesti A1 zbog čega će nebrojena vozila (prosječni ljetni dnevni promet iznosi 8.300, a godišnji dnevni promet 5.600 vozila) i pješaci biti primorani koristiti obilazne prometne pravce i to preko Strožanca s jedne i Pavića mosta odnosno Vruje s druge strane. Ponavljamo, radi se o nepotrebnome zatvaranju ove životno važne prometnice (pa iako ono bilo i privremeno) jer postoji prometno i financijski neusporedivo povoljnije rješenje od planirane sanacije litice i pontonskoga mosta kao privremene alternative.
Zbog svega navedenoga još jednom apeliramo na sve nadležne institucije, ustanove i pojedince, a napose na poljičku javnost i sve mjesne odbore s područja povijesnih Poljica da se pridruže opetovanim zamolbama inž. Vulića i Saveza za Poljica za održavanje stručnog okruglog stola u Omišu na temu izgradnje cestovne infrastrukture na području Poljica kako bi se čuo i naš poljički glas te na vrijeme iznašla rješenja neusporedivo funkcionalnija i povoljnija od ponuđenih o čemu smo u više navrata pisali samo barem zasad, nažalost, uzaludno", poručuju iz Saveza za Poljica.