Ministarstvo znanosti i obrazovanja poslalo je tzv. Pismo očekivanja, nalog fakultetu da ukloni utvrđene nedostatke u roku od tri godine, osim Pravnom fakultetu, na još četiri adrese, od koje su tri sastavnice Sveučilišta u Splitu i to Kineziološkom fakultetu, Sveučilišnom odjelu za stručne studije, Umjetničkoj akademiji i Katoličko bogoslovnom fakultetu ali i privatnoj Visokoj školi za menadžment i dizajn "Aspira".
U postupku reakreditacije koristi se dokument Samoanaliza, pojednostavljeno, što visoko učilište, fakultet misli o samome sebi, a potom dolazi u stvarni fizički posjet Stručno povjerenstvo, pet "veličanstvenih" od kojih su dva profesora stranca i jedan student, da utvrde koliko ta Samoanaliza ima veze s realnošću. Stručno povjerenstvo ispiše svoju analizu na više desetaka stranica referirajući se i ocjenjujući na teme: Interno osiguravanje kvalitete
i društvena uloga visokog učilišta, Studijski programi, Nastavni proces i podrška studentima, Nastavnički i institucijski kapaciteti i Znanstvena/umjetnička dljelatnost. Slijede Akreditacijske preporuke za otklanjanje nedostataka i poboljšanja koje pratu rokovi. Obično tri godine ako nedostatak ne ugrožava bitno kvalitet nastave. U međuvremenu fakultet izrađuje svoj Akcijski plan za otklanjanje nedostataka u roku od 6 mjeseci od dobivanja Pisma očekivanja od nadležnog ministarstva te svake godine izvještava Agenciju za visoko obrazovanje kako napreduje.
Reakreditacija visokih učilišta je obavezan postupak vanjskog vrednovanja kvalitete svih visokih učilišta koji se provodi u petogodišnjim ciklusima. Cilj je postupka reakreditacije provjeriti ispunjava li visoko učilište potrebne uvjete (akademski prag) i vrednovati i ocijeniti kvalitetu visokog učilišta prema definiranim standardima kvalitete te preporučiti daljnja unaprjeđenja.Svrha je postupka reakreditacije potaknuti daljnji razvoj kvalitete u glavnim aspektima rada visokog učilišta te osigurati da studenti studiraju na visokim učilištima/studijskim programima koji ispunjavaju potrebne uvjete. Prvi je ciklus reakreditacije započeo 2010. i završio 2016. godine. Od 2017. godine Agencija provodi drugi ciklus reakreditacije visokih učilišta prema unaprijeđenom modelu te će ga dovršiti tijekom 2023. godine. Tako stoji na stranicama Agencije za znanost i visoko obrazovanje.
Kineziološki fakultet
Kineziološki fakultet prvi nalog je dobio krajem 2021. godine, a posljednje sredinom 2022. Akreditacijski savjet u svom zaključku iz 2022. godine navodi kako je Kineziološki fakultet Sveučilišta u Splitu ostvario određeni napredak i poduzelo dosta aktivnosti u cilju otklanjanja nedostataka, ali da ima još uvijek puno prostora za poboljšanje. Mišljenja je kako je na vrednovanom visokom učilištu još uvijek oslabljena kvalitete izvođenja studijskih programa dok se u potpunosti ne otklone svi utvrđeni nedostaci. Posebno se navedeno odnosi na teme te standarde unutar svih tema koji su postupku reakreditacije ocijenjeni ocjenama nezadovoljavajuća ili minimalna razina kvalitete.
Stručno povjerenstvo te 2021. godine ocijenilo je interno osiguravanje kvalitete i društvene uloge visokog učilišta minimalnom razinom kvalitete, a preporučilo je, između ostalog, da bi svi članovi nastavnog osoblja morali barem jednom godišnje biti podvrgnuti "promatranju i vrednovanju barem jednog nastavnog sata od strane nekog drugog člana nastavnog osoblja."
Studijski programi su također ocijenjeni minimalnom razinom kvalitete, a preporučuju se izraditi godišnji kalendar ispitnih datuma kako bi se studenti mogli valjano i na vrijeme pripremiti, te uskladiti ishode učenja, redoslijed kolegija i ECTS bodove obaveznih i izbornih kolegija u različitim semestrima svake od godina studija, kako bi se postojeće studentsko opterećenje ravnomjernije rasporedilo tijekom studija.
Nastavni proces i podrška studentima ocijenjena je zadovoljavajućom razinom kvalitete. Nastavnički i institucijski kapaciteti nisu zadovoljili stručno povjerenstvo.
"Kako bi udovoljilo propisanim standardima, visoko učilište trebalo bi imati više stalno zaposlenih nastavnika, naročito na stručnim studijskim rogramima. Visoko učilište trebalo bi provoditi detaljnije vrednovanje/kontrolu kvalitete nastave kao jedan od kriterija vrednovanja. Visoko učilište trebalo bi uspostaviti interni sustav za kontinuirano unaprjeđenje nastavničkih kompetencija nastavnog osoblja u cilju ostvarivanja boljih ishoda učenja", preporuka je iz analize 2021. godine. Ni znanstvena / umjetnička djelatnost na fakultetu nije dobro prošla kod ocijenjivanja - minimalna razina kvalitete.
Umjetnička akademija
Na Umjetničkoj akademija u Splitu se trenutačno izvodi 18 preddiplomskih sveučilišnih studija, 18 sveučilišnih diplomskih studija i jedan integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij. U Akreditacijskoj preporuci Agencije za znanost i obrazovanje iz srpnja 2023. godine navodi se kako od ukupnog broja norma sati za sveučilišni studijski program najmanje jednu polovicu trebaju izvoditi zaposlenici s punim radnim vremenom izabrani u znanstveno-nastavna i/ili umjetničko-nastavna zvanja, a utvrđeno je kako taj uvjet u Splitu ne ispunjavaju navedeni uvjet:
- sveučilišni prijediplomski studij Filmska i medijska umjetnost,
- sveučilišni prijediplomski studij Glazbena pedagogija,
- sveučilišni prijediplomski studij Gluma.
Utvrđeno je da Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu ima dopusnicu za obavljanje znanstvene djelatnosti u znanstvenom području društvenih znanosti i znanstvenom području humanističkih znanosti, ali nema zaposlenog nijednog znanstvenika u radnom odnosu s punim radnim vremenom u znanstvenom području društvenih znanosti.
Akademiji se prigovorilo, između ostalog da nema podatke o mentalnom zdravlju studenata i, prema mišljenju stručnog povjerenstva, ima vrlo nisku razinu svijesti o tome da bi se, u svakoj suvremenoj ustanovi za umjetnost, dizajn i medije, prezentacije koje se bave takvim problemima smatrale prilično uobičajenima te da poteškoće s mentalnim zdravljem mogu utjecati na napredovanje studenata. Stoga stručno povjerenstvo smatra kako bi Akademija trebala prikupljati točne podatke o mentalnom zdravlju studenata i na ispravan način procijeniti potrebu za osviještenošću o mentalnom zdravlju, informacijama i podršci.
Navelo je mišljenje Stručno povjerenstva kako učenje, poučavanje, ocjenjivanje i kreiranje studijskih programa zahtijevaju stalno osuvremenjivanje, a Uprava Akademije i nastavno osoblje trebaju pristup redovitoj suvremenoj pedagoškoj edukaciji kako bi svi aspekti njihovih studijskih programa i dalje bili relevantni te u skladu s potrebama i zahtjevima studenata tijekom idućih godina.
Ključnim standardom 5.1. procjenjuje se kvaliteta i kvantiteta znanstvenog
istraživanja. Stručno povjerenstvo je ključni standard 5.1. ocijenilo ocjenom kvalitete minimalna razina kvalitete jer je, između ostalog, utvrdilo kako su, u proteklih pet godina (2017. - 2021.), nastavnici Akademije objavili 10 knjiga u Hrvatskoj, no nije bilo knjiga objavljenih u inozemstvu. Samo je jedna od tih knjiga objavljena u znanstveno - istraživačkom području društvenih znanosti, ostale u humanističkim znanostima. Omjer objavljenih radova najviše kategorije po nastavniku u razdoblju od pet godina prilično je nizak, kao i ostalih objavljenih radova.
Akademija izvodi studijske programe u tri umjetničke domene: glazbenoj, likovnoj i kazališnoj umjetnosti. Akademija djeluje na osam odvojenih lokacija te u zgradama različite starosti i kvalitete gradnje, što otežava komunikaciju nastavnika i studenata između lokacija, uspostavljanje bolje suradnje između odjela, pa čak i međusobna poznanstva nastavnika koji rade u istoj ustanovi. Navedeno rezultira i visokim troškovima održavanja prostora, režijskim troškovima i slično. Stručno povjerenstvo je također utvrdilo kako je oprema u učionicama i kabinetima bazična i relativno skromna, a svi prostori Akademije nemaju bežični pristup internetu.
Zadano vrijeme otklanjanja nedostataka je godinu dana od izdanog Pisma očekivanja iz srpnja prošle godine.
Sveučilišni odjel za stručne studije
Stručno povjerenstvo je u travnju 2021. Sveučilišnom odjelu za stručne studije preporučilo ugraditi alate za otkrivanje plagijata kao uobičajenu praksu za sve kolegije i disertacije. Tijekom postupka akreditacije stručno je povjerenstvo istražilo prakse povezane sa zdravljem i dobrobiti, jednakošću, različitošću i uključivošću (npr. za dolazne Erasmus studente) u odnosu na osoblje i studente. Podrška tim područjima relativno je nezrela čak i na najetabliranijim sveučilištima.
Prigovoreno je da su informacije koje se pružaju novim studentima relativno ograničene, a izgledu i sadržaju mrežnih stranica Odjela nedostaje sadržaj relevantan za potencijalne studente, gospodarske subjekte, druga visoka učilišta i društvo. Uočeni su malobrojni ili nikakvi dokazi o pružanju informacija dionicima o ključnim pokazateljima uspješnosti poput stope prolaznosti i odustajanja od studija.
"Trenutačni pristup formalnom vrednovanju i unaprjeđenju kvalitete pomalo je individualistički i izoliran. Potrebno je usvojiti cjelovitiji i sustavniji pristup temeljen na timu. Marketing/promocija/diseminacija informacija o Odjelu i njegovim aktivnostima mogla bi se značajno poboljšati u pogledu potencijalnih studenata, gospodarskih subjekata i javnosti. Potrebno je iskoristiti mogućnost korištenja rezultata istraživanja i opreme nabavljene u okviru uspješno dovršenih bilateralnih projekata (s industrijom) kako bi se dodatno povećala vidljivost visokog učilišta kao neovisne istraživačke institucije i pružatelja (kao službenog suradnika na projektu) istraživačke infrastrukture drugim konkurentnim timovima u akademskoj zajednici ili industriji", samo je dio preporuka za otklanjanje nedostataka u roku od tri godine od srpnja 2021. godine kad je Sveučilišni odjel i dobio Pismo očekivanja od Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Katolički bogoslovni fakultet
Katolički bogoslovni fakultet u Splitu ocijenjen je u ostvarivanju plana reakreditacije visokih učilišta kao ustanovom koja mora u roku od tri godine otkloniti utvrđene nedostake, a Pismo očekivanja dobilo je u kolovozu 2021. godine.
Stručno povjerenstvo utvrdilo je i ocijenilo ocjenom minimalna razina kvalitete jer se nastavnici ne mogu u potpunosti posvetiti nastavi, a kamoli znanstvenim aktivnostima jer su preopterećeni izvannastavnim dužnostima. Opterećenje asistenata te njihovo nedovoljno bavljenje doktorskim studijem ne osiguravaju
prikladnu raspodjelu nastavnih i znanstvenih dužnosti, stručno i osobno usavršavanje asistenata. Stoga je stručno povjerenstvo preporučilo Fakultetu da se nastavnike oslobodi ili da se što je više moguće smanje njihove izvannastavne dužnosti kako bi se oni mogli u potpunosti posvetiti nastavi i znanstvenom radu na Fakultetu. Također, stručno povjerenstvo je preporučilo da se jasno definiraju zadaće i obveze asistenata tijekom svake akademske godine kako bi završili svoju doktorsku disertaciju.
Navedeno je kako prostor, oprema i cjelokupna infrastruktura Fakulteta još uvijek nisu u potpunosti prikladni za provedbu studijskih programa te realizaciju znanstvene i stručne djelatnosti iako je Fakultet započeo rekonstrukciju svog prostora. Prostorije nove knjižnice i IT infrastruktura još nisu dovršene, zgradi Fakulteta također je potrebna temeljita renovacija te je nužno osigurati pristup zgradi osobama s invaliditetom.
Stručno povjerenstvo procjenjivalo je krajem 2020. godine postoji li objektivan i transparentan postupak zapošljavanja nastavnika na temelju. Ocijenjeno je ocjenom minimalna razina kvalitete obzirom da je utvrđeno kako, između ostalog, Fakultet nema odgovarajuće metode odabira najboljih kandidata za svako radno mjesto. Nisu propisani kompetitivni kriteriji kojim bi se osigurao odabir izvrsnih kandidata. Također, stručno povjerenstvo je mišljenja kako bi Fakultet trebao propisati vlastite dodatne kriterije za imenovanje nastavnika u viša zvanja u skladu sa strateškim ciljevima Fakulteta.
Kvaliteta i kvantiteta znanstvenog istraživanja također je ocijenjena ocjenom minimalna razina kvalitete. Naime, na Fakultetu su otvorena dva znanstveno - istraživačka centra u okviru kojih će se pokretati novi projekti. Ta dva centra već su izradila neke projekte za sljedeću godinu. Međutim, upitno je sudjelovanje nastavnika u istraživačkom radu jer je trenutno samo šest profesora uključeno u istraživački rad tih centara. Taj problem također se očituje u broju znanstvenih publikacija pojedinih nastavnika jer većina nastavnika ne objavljuje niti jedan znanstveni rad godišnje. Stručno povjerenstvo je stoga preporučilo Fakultetu da definira broj znanstvenih radova koje svaki nastavnik mora objaviti u razdoblju od pet godina ili u razdoblju od jedne godine.
Dodatno, Stručno povjerenstvo je utvrdilo da se iako se, iz dokaza o znanstvenoj djelatnosti navedenih u Samoanalizi može zaključiti da je znanstvena aktivnost Fakulteta prepoznatljiva u lokalnom i nacionalnom kontekstu, ona nije prepoznatljiva i u međunarodnom. Svega nekoliko nastavnika objavilo je znanstvene radove u stranim znanstvenim časopisima, to jest na stranim jezicima. Većina istraživača na Fakultetu objavljuje radove u znanstvenim časopisima koji se izdaju u Hrvatskoj.
Prigovoreno je i kako KBF ima veoma mali broj znanstvenih projekata. U njima sudjeluje samo šest nastavnika i nijedan student. Studenti se obrazuju o znanstvenom radu u okviru nastave, no osim u okviru studija, Fakultet ih ne uključuje u druge znanstvene aktivnosti. To je neizravno povezano sa slabom međunarodnom mobilnosti.
Visoka škola za menadžment i dizajn Aspira
Visoka škola za menadžment i dizajn Aspira dobila je četiri Pisma očekivanja, a posljednje u rujnu 2021. godine. Aspira se 2019. godine registrirala za Računarstvo, preddiplomski stručni studijski program, Međunarodni menadžment u hotelijerstvu i turizmu, preddiplomski stručni studijski program, Sportski menadžment, preddiplomski stručni studijski program, Hotelijersko - turistički menadžment, specijalistički diplomski stručni studijski program, Sportski menadžment, specijalistički diplomski stručni studijski program. Imala je 223 redovnih i 193 izvanredna studenta, a 16 nastavnika.
Akreditacijski savjet u svojoj preporuci u postupku reakreditacije utvrdio da je, u skladu sa preporukama stručnog povjerenstva iz završnog izvješća te u skladu s aktivnostima naznačenima u Akcijskom planu, Visoka škola za menadžment i dizajn Aspira pristupila izmjenama i/ili dopunama svojih studijskih programa te je utvrđeno da nije mijenjala niti jedan svoj studijski program u opsegu većem od 20 %. Kao dokaz navedenog, dostavljene su Odluke o reviziji studijskih programa Aspire te su dostavljeni odobreni studijski programi s naznačenim izmjenama i/ili dopunama.
Nadalje, za sve stalno zaposlene nastavnike dostavljene su preslike ugovora o radu te prijave na mirovinsko i zdravstveno osiguranje. Isto tako dostavljene su i Odluke o izborima u znanstvena i nastavna zvanja za sve stalno zaposlene nastavnike i vanjske suradnike zajedno s odlukama o reizboru. Osim navedenog, dostavljene su i potvrde o početku radnog odnosa i angažmanu za zatražene nastavnike koji su započeli s radom u travnju 2021. godine. Dodatno, dostavljene su i preslike ugovora o djelu za vanjske suradnike Visoke škole za menadžment i dizajn Aspira.
Naime, Stručno povjerenstvo u svom izvještaju iz travnja 2019. godine ustvrdilo je kako Aspira ima prevelik broj vanjskih suradnika koji imaju prilično veliko nastavno opterećenje (iako njihov angažman nije u potpunosti transparentan) i "neki od njih možda nemaju odgovarajuće radno iskustvo i/ili potrebne nastavne kompetencije. Čini se da je glavni razlog angažmana vanjskih predavača taj što su troškovi njihova angažmana niži od troškova zapošljavanja nastavnika na puno radno vrijeme."
U Akreditacijskoj preporuci iz rujna 2021. Akreditacijski savjet je preporučio, nakon što je utvrdio napredak i otklanjanje nedostataka na 10 stranica "kako ima još uvijek puno prostora za poboljšanje."
Stoga je Akreditacijski savjet, a iz gore navedenih razloga, mišljenja kako je na vrednovanom visokom učilištu još uvijek oslabljena kvalitete izvođenja studijskih programa dok se u potpunosti ne otklone svi utvrđeni nedostaci. Posebno se navedeno odnosi na teme te standarde unutar svih tema koji su postupku reakreditacije ocijenjeni ocjenama nezadovoljavajuća ili minimalna razina kvalitete.