Stanovnici ulice Matice hrvatske u Splitu prosvjedovali su zbog odluke gradske vlasti o ukidanju parkirnih mjesta između križanja s Kranjčevićevom ulicom i križanja s ulicom Bruna Bušića. Prosvjed je održan u utorak ispred kućnog broja 72, na pješačkom prijelazu kod Dječjeg vrtića Vrapčić. Prosvjednici su izrazili svoje nezadovoljstvo zbog odluke gradske vlasti koja je, kako su istaknuli, stvorila ozbiljne probleme u svakodnevnom životu.
"Za ovo se moglo naći rješenje, nekakav kompromis za nas i grad. Otkad sam rođena, parkirali smo na istom mjestu. Ponašanje gradskih vlasti nije bilo u redu, ljudi su bili ogorčeni jer se prema njima nije odnosilo kao prema građanima", izjavila je prosvjednica Tina. "Njihova tvrdnja da je garaža 300 metara od kuće nije točna. Ima starih ljudi, bolesnih i invalida. Ne znam čemu sve ovo. Trebali su komunicirati s nama", naglasila je.
PROSVJED U MATICE HRVATSKE Splićani zaustavili promet zbog ukidanja parkirnih mjesta
"Grad se oglušio i ignorirao je stanovnike Matice hrvatske u Splitu"
Drugi prosvjednik dodao je: "Ovo je protupravno djelovanje grada. Mi smo od grada tražili razgovor i dijalog. Garaže nisu rješenje. Tražili smo, s druge strane, da se postave kocke za bočno parkiranje kao i u drugim dijelovima grada."
Prema riječima drugih prosvjednika, ukidanje parkirnih mjesta na tom dijelu ulice stvorilo je ozbiljne probleme stanovnicima, koji su već tada imali poteškoće s parkiranjem u ovoj gusto naseljenoj četvrti.
"Ova odluka ne samo da je otežala pristup našim kućama, već je posebno pogodila starije osobe, roditelje s malom djecom i ostale građane koji su trebali siguran i brz pristup svojim domovima", naglasili su nezadovoljni građani u svom pozivu na prosvjed koji se održao u utorak predvečer. Također su istaknuli kako gradske vlasti nisu ponudile nikakvo alternativno rješenje za novonastali problem.
Ipak, stanovnici se ni danas nisu pomirili s tom odlukom. Smatraju da su oštećeni i zlostavljani od strane Grada Splita, a to zlostavljanje, kako tvrde, traje već 60 godina. Anonimni (podaci poznati redakciji Dalmacije Danas) i ogorčeni stanovnik ulice Matice hrvatske, koji je ostao bez parkirnog mjesta, nije krio razočaranje zbog odluke iz splitske Banovine.
"Svjedok sam ovog problema već dugi niz godina. Svi pričaju neku priču, ali mnogi ne govore točno i relevantno što se događa. Politički sam neopredijeljen, ali ovdje odgovorno tvrdim da se Grad oglušio i ignorirao stanovnike Matice hrvatske u Splitu. Sve ove kuće i svi ovi stanari koji su parkirali svoja vozila, a to im je sada onemogućeno, imaju građevinsku dozvolu i cesta je trebala prolaziti ispred naših parcela. Međutim, nekada davno Grad je išao protiv svojih dokumenata i napravili su cestu metar i pol do dva metra iznad naših parcela i tako su od naših stambenih prizemlja napravili podrume. Naši stari, naši roditelji bili su sirotinja i bilo je logično da su tada, nekada oko 1960. godine, tužili grad. No nisu imali novca, većinom su ljudi bili sirotinja i nisu se bavili time. Grad je tada napravio neki kompromis za nas i rekli su ljudima da se uredno parkiraju uz cestu. Prošlo je 10 do 15 godina i netko se sjetio na tom pravcu napraviti brzu cestu sa četiri trake. To je apsurdno, sada imamo brzu cestu koja se i dalje zove 'brza cesta' i zbog toga se ne možemo riješiti parkirnih mjesta i ugibališta. Problem je što je ta odluka donesena prije nekih 40 godina i tada nije bilo puno automobila i ceste su uglavnom bile prazne. Sada, na ovoj prometnici, imate nekoliko semafora, nekoliko pješačkih prijelaza... Pa kako će to onda biti brza cesta? Ta definicija za ovu lokaciju nije točna i nije prihvatljiva", govorio je jedan stanovnik Matice hrvatske.
"Na papiru piše da je to zelena površina, ali svašta piše na papiru..."
Osim njega, drugi stanar spomenute ulice misli da je ovdje u pitanju neki politički obračun koji se prelama preko leđa građana. Kaže da je puno apsurda u ovoj priči i odluci iz Grada Splita.
"Apsurda je puno. Ispred svake kuće Grad je napravio kosinu i nekada nam je rečeno da svoja vozila parkiramo na pločniku ispred kuće i kod ceste. To je bilo kompromisno rješenje na koje smo pristali jer nismo imali drugo rješenje. Govorim vam o vremenskom periodu od više od 60 godina jer su naši očevi prije 60 godina kupili zemljišta i sagradili svoje kuće. U tih 60 godina, nama je rečeno da se moramo vratiti metar i pol do svojih kućnih ograda, do svog dvorišta jer je napravljena cesta, i rekli su nam da se parkiramo između kostela. To 'pravilo' traje zadnjih 45 godina. Na papiru piše da je to zelena površina, ali svašta piše na papiru, a grad se toga u ovom trenutku ne drži, nego po tko zna koji put donosi odluku na našu štetu. Neka Bojan (op. a. dogradonačelnik Grada Splita Bojan Ivošević) pokaže jedan jedini račun kako bi dokazao da se održavala ova zelena površina ispred naših kuća gdje više ne možemo parkirati svoja vozila. Mislim da ovdje postoji neka politička pozadina, ali mene to ne zanima. Nisam na ničijoj strani, apolitičan sam, ne zanima me politika", izjavio je drugi građanin, a na njegove tvrdnje nadovezali su se i drugi vlasnici koji su svoja vozila morali pomaknuti iako ih godinama parkiraju na istim mjestima.
"Odluku je Grad Split donio jednostrano, bez ikakvog javnog savjetovanja, ništa se građane nije pitalo. Glavni problem ovdje je nekomunikacija, jednostrane odluke i nemogućnost izjašnjavanja građana. Nemamo pravo žalbe, nije bilo javnog savjetovanja, ponovno smo prevareni i oštećeni. Političke su igre u pitanju, uskoro su izbori, sve je to očito ciljano, a znamo da će priča eskalirati, nije ovo kraj, ljudi su ljuti i očajni. Ne znam kako se Grad drži zakona kad se ne poštuju naše građevinske dozvole", tvrde stanari u ulici Matice hrvatske.
Ivošević: "600 + parkirnih mjesta kako bi uveo red u okolici garaža"
Podsjetimo, Bojan Ivošević, dogradonačelnik Grada Splita u utorak prije prosvjeda uputio je poruku nezadovoljnim građanima. Naglasio je da nogostup služi za pješake, zelena površina za biljke, garaža za auta...
"Grad Split je uložio 7,2 milijuna eura i izgradio je dvije garaže sa 600 + parkirnih mjesta kako bi uveo red u okolici garaža. Za one koji su možda zaboravili: nogostup služi za pješake, zelena površina za biljke, garaža za auta, a ne kako je to bio slučaj u Ulici Matice hrvatske gdje su vozila vozila nogostupom i ugrožavala pješake, parkirala na zelenoj površini i uništavala zelenilo, a izgrađene garaže u blizini su imale slobodnog mjesta. Na fotografijama vidite usporedbu ta dva svijeta. Mi biramo ovaj drugi", podvukao je Bojan Ivošević, dogradonačelnik Grada Splita.
