Završna konferencija EUREKA projekta, važnog za unapređenje sigurnosti plovidbe i pomorskog prometa, održana je danas u Splitu, u hotelu ‘Amphora’, s početkom u 10 sati.
Riječ je o projeku od strateške važnosti za države Jadransko – jonske regije i to u segmentu unaprjeđenja sigurnosti pomorskog prometa na Jadranu, a što će se osigurati kroz osnivanje Stalne transnacionalne mreže za sigurnost plovidbe, modernizaciju sustava obveznog javljanja brodova u Jadranskom moru - ADRIREP i novog, pojednostavnjenog tehnološkog rješenja za izvješćivanje, razmjenu podataka o pomorskom prometu, VTS usluga u ovom morskom prostoru i dr.
Konferenciju je u ime Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, kao vodećeg partnera na projektu, otvorio ravnatelj Uprave sigurnosti plovidbe kap. Siniša Orlić. Na konferenciji je sudjelovala i izvršna direktorica EMSA-e Maja Markovčić Kostelac, glavni tajnik organizacije IALA Francis Zacharia, predstavnici Europske komisije, videovezom se uključio i Glavni tajnik Međunarodne pomorske organizacije Kitack Lim, a sudjelovali su i predstavnici INTERREG ADRION programa te projektni partneri EUREKA projekta.
Projekt EUREKA započeo je u prosincu 2020. godine i trajat će do rujna ove godine. Vodeći partner na projektu je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske, a Ministarstvo komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine pridruženi partner. Ostali projektni partneri su pomorske administracije Slovenije, Italije, Crne Gore, Albanije i Grčke, kao i dva pomorska fakulteta, iz Rijeke i Kotora.
"Jedno od najvećih postignuća ovog projekta financiranog sredstvima EU je upravo taj što vjerujemo da će se njegovi rezultati reaplicirati i u drugim morima u EU, pa i šire. EMSA se pridružila ovom projektu na zahtjev ministarstva kako bi jedno rješenje koje smo razvili u 2018. godini, a vezano je za automatizaciju reportinga primijenilo kroz ovaj projekt na cijelu EU", kazala nam je Maja Markovčić Kostelac.
Cilj projekta je očuvanje Jadrana za generacije koje dolaze.
"Projekt je zamišljen kao reorganizacija pomorske plovidbe u Jadranu. Mi sada postupamo sukladno dogovorima iz 2004. godine, a u međuvremenu su se dogodile razne promjene. Sada dogovaramo postupanja pomorskih administracija pri ulasku brodova u Jadran. Svake godine u Jadran uđe preko 70 milijuna opasnih tereta, a ovo je jedan od načina kako očuvati Jadran za iduće generacije. To je osnovni cilj ovog projekta", pojasnio je kapetan Orlić.





