Malo Hrvata zna za Roberta Vlašića. Još ih manje zna da je američki "kralj krastavaca" preminuo 8. svibnja u svojem domu u Bloomfield Hillsu, Michigan, u 96. godini.
Sin Josipa Vlašića, hrvatskog imigranta, u Americi je stekao bogatstvo na kiselim krastavcima. Bio je vlasnik "Vlasic Pickles", jednog od najvećih američkih brendova kiselih krastavaca, ali je u SAD-u, osim po krastavcima, ostao zapamćen i kao dio američke popularne kulture 70-ih, piše Jutarnji list.
Logotip brenda "Vlasic Pickles", prepoznatljiva roda s leptir mašnom, naočalama i poštarskim šeširom, koja drži kiseli krastavčić poput cigare, tijekom 70-ih i 80-ih godina bila je neizostavni dio njihovih televizijskih reklama.
Također, kako priča ide, jedna je reklama za kisele krastavce iz 1978. godine zaslužna za širenje mita o tome da "trudnice čeznu za kiselim krastavcima". Za Vlašića navode da je bio poduzetnički i marketinški genijalac koji je u američku oglašavačku industriju uveo duhovite i šaljive reklame. Objavio je i knjigu "101 vic o krastavčićima Boba Vlasica".
"Odlučili smo da su kiseli krastavci zabavna hrana", objasnio je jednom prilikom za Detroit Free Press.
"Da ne želimo sebe ili svoj posao shvaćati previše ozbiljno"
Za obitelj Vlašić, kaže legenda, sve je počelo 1912. godine kada je Franjo Vlašić, Robertov djed, iz rodnog Livna stigao u Ameriku, na otočić Ellis Island u New Yorku. Djed Franjo se po dolasku zaposlio u autoindustriji u gradu Detroit, a tamo je radio za dva dolara na dan i štedio kako bi u Ameriku doveo i obitelj, sina Josipa i suprugu Mariju. U tome je uspio dvije godine poslije, a ubrzo je pokrenuo i vlastiti biznis dostave mlijeka. U biznis je ubacio i sina Josipa koji je s vremenom proširio očevo poslovanje.