Žuti taksiji jedan su od najprepoznatljivijih simbola SAD-a, pogotovo New Yorka, ta je boja najčešća i drugdje u svijetu, a službeno je korištenje počelo prije točno 104 godine u ‘glavnom gradu američke mafije’…

Tada je John Daniel Hertz (1879. – 1961.) u Chicagu, osnovao Yellow Cab Company, a žuta boja odabrana je na osnovi istraživanja čikaškog sveučilišta, koje je pokazalo kako je najbolje uočljiva u prometu i time povećava sigurnost.

Počeli su s 40 taksija, ponudivši niže cijene prijevoza, te su brzo postali najveća taksi služba u SAD, s franšizama u mnogim gradovima.

Chicago 1920-ih baš i nije bio najmirnije mjesto na svijetu, oružani su sukobi bili prisutni i među pripadnicima različitih taksi tvrtki, pa je Hertz nakon što mu je u napadu neke od bandi stradalo 11 rasnih konja tvrtku prodao koncernu General Motors.

John Daniel Hertz rođen je 1879. u austro-ugarskom gradu Szklabinya (danas u Slovačkoj), kao Sandor Herz, slovački Mađar židovskog podrijetla. Kad je imao pet godina njegovi su emigrirali u SAD.

Poduzetnog duha, početkom 20. stoljeća počeo se baviti različitim poslovima vezanim uz brzorazvijajuću automobilsku industriju, a posebice onima vezanima za taksiranje i iznajmljivanje automobila.

Upravo ovo drugo ono je po čemu ga najviše pamtimo, jer je korporacija Hertz, koju je on osnovao, i danas jedna od najvećih rent-a-car tvrtki na svijetu, koja djeluje u čak 145 zemalja. Kao znak poveznice s ranim danima, njihov je logotip i danas žute boje, piše Autoportal.



Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime