U Facebook grupi koju prati više od 140 000 ljubitelja Jadrana rasplamsala se rasprava o hrvatskim cijenama – dok jedni kažu da je “sve jeftino”, drugi zazivaju “konzervu raviola i kamp-kućicu”. U pozadini, službena statistika bilježi veliki svibanjski pad njemačkih gostiju, ali i lipanjski skok u prvom dijelu mjeseca.
Sve je počelo objavom Njemice koja je iz Medulina poručila da su ručak platili 88 eura. 88 eura su platili četiri colu, ledeni čaj, jamnicu, dvije točene pive, ćevape, špagete, salatu od piletine i cheesecake. Kaže da je isto samo dan prije platila 70 eura. “Može se dobro jesti, samo treba znati kamo ići”, napisala je, potaknuvši stotine komentara.

Neki su zakolutali očima na 22 € za ćevapčiće, drugi podsjetili da se u Parizu za malo pivo plaća i 10 €, a treći savjetovali da se “prvo pogleda jelovnik, pa onda sjeda”. Nitko, međutim, nije dovodio u pitanje da je Jadran – unatoč rastu cijena – i dalje gastronomski iskorak u odnosu na restorane u Njemačkoj.
Pad u svibnju, povratak u lipnju
Rasprava dolazi u trenutku kad je broj njemačkih turista u svibnju drastično pao – Istra, njihovo ključno uporište, zabilježila je čak 60 % manje dolazaka nego lani, ponajviše zbog pomaknutih blagdana. No prva dva lipanjska tjedna donijela su nagli preokret: skok od 80 % u odnosu na isti lanjski period, prema podacima Ministarstva turizma. Za turističke djelatnike je to signal da bi svibanjska rupa ipak mogao biti nadoknađena.
Tema je odavno prešla granice društvenih mreža. Britanski i američki turistički portali upozoravaju da rastuće hrvatske cijene ugrožavaju cjenovnu konkurentnost zemlje, posebno u segmentu restorana gdje su poskupljenja dvostruko veća od prosjeka eurozone. Hrvatski hotelijeri, pak, poručuju da “bez pametne politike cijena” nema zadržavanja ključnih tržišta poput njemačkog.
Dok jedni Nijemci tvrde da je račun od 100 € “ništa strašno” za četveročlanu obitelj, drugi najavljuju da će dogodine odabrati jeftinije destinacije. Hrvatski ugostitelji i iznajmljivači, očito, hodaju po tankoj liniji: dovoljno je podići cijenu za par eura da se otvori nova lavina komentara – a možda i rupa u statistici dolazaka.




