Već kruži gorka šala da Kinezi brže naprave most nego što mi namjestimo javni natječaj. Riječ je naravno o Pelješkom mostu i pristupnim cestama koje još nisu ni na vidiku jer je već dva puta propao javni natječaj za njihovu gradnju.

Obzirom da Kinezi most grade brže od predviđenih rokova sve je veća vjerojatnost da će bar neko vrijeme Pelješki most biti još jedno od hrvatskih čuda, čuda koja nit igdje vode, nit išta do njih vodi.

Nekad su na Pelješkom mostu nevidljivi radovi bili i neopipljivi. Kinezi su stručnoj terminologiji vratili pravi smisao.

 

– Pa nevidljivi radovi su zapravo iza nas, to je ono što je pod morem određeno tih 139 pobijenih pilota, još ovih devet što će se sada ubušiti, financijski je do sada u taj dio posla realizirano 500 milijuna kuna od 2 milijarde i 80 milijuna – kaže za RTL Goran Legac, voditelj projekta cestovnog povezivanja juga Hrvatske.

To čudo od mosta, ušlo je u drugu fazu gradnje. Ceste koje ga u domaću cestovnu mrežu trebaju povezati, za sada su lijepa animacija, i ovdje će biti potrebna čuda.

Kroz ovo tamo brdo u Brocama u blizini Stona, treba probiti tunel, iz tunela se nastavlja most koji ide preko ovog kanala do onog tamo drugog brda, u kojem također treba probiti tunel, to je samo dio zahtjevnih zadataka za izvođače koji će raditi na ovoj trasi dugoj tridesetak kilometara.

A nakon kilometarskog žalbenog pripetavanja, i više od godine i pol traženja, izvođača za niti jednu fazu izgradnje cesta, nema još ni na papiru.

– Jedna je faza pred ponovljenim odabirom, natječaj za 3 i 4 fazu, znači izgradnju stonske zaobilaznice, je isto tako pri dovršetku – ističe Goran Legac, voditelj projekta cestovnog povezivanja juga Hrvatske.

Ceste graditelje još nemaju

Pelješčanima cesta život znači. Opečeni čekanjem na gradnju mosta, dugo njegovane političke fatamorgane, vrlo stvarno im se čini probijanje roka gradnje cesta.

– A sad daj bože da bude na vrijeme , ali nekako sam u nedoumici, sumnjam u to – poručuje umirovljenik Marijan Šurković.

Ne tište Pelješčane samo rokovi. Vinogradaru Mihu Roziću trasa ceste prelazi preko osam zemljišta. Na poznatom području Mili morat će uklanjati čokote posađene još u vrijeme dubrovačke republike

– Jer cijela se cesta vodi prema interesima tu lokalnih općinara. Sve gdje su njihova zemljišta naravno je u građevinskoj zoni 50 eura kvadrat, a nama vinograde stare 200 godina dižu za ništa i uz to prijetu, ako nećeš to nećeš ništa – kaže Rozić.

Čak 85 posto od 526 milijuna eura za povezivanje juga daje Europa. Rok izgradnje siječanj 2022. Hoće li i ovdje biti, ako nećeš to, nećeš ništa

– Postoji mogućnost , vrlo vjerojatna da će jedan dio radova na drugoj dionici biti i izvan tog roka ali to je sve unutar roka programa kohezije.”

Znači novci iz EU nisu u pitanju?

– Nisu u pitanju – kaže Legac.

Most i njegove graditelje tek čekaju zahtjevni radovi, ceste graditelje još nemaju, pa je moguće kako će most biti gotov prije njih. Ako se to dogodi u budućnosti kada siđete sa Pelješkog mosta, vozit ćete se isto kao i u sadašnjosti rustikalnom, zavojitom, avanturističkom cestom.



Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime