Jutros je bilo napeto u splitskoj gradskoj luci. Liberalizacija tržišta prijevoznika taksija dovela je do situacije koja je izazvala pomutnju između starih i novih taksista u Splitu.
Vozač taksija, Mario Leko, medijima je jutros kazao da je izbrojao 37 Uberovih vozača taksija koji su stigli u splitsku gradsku luku i pokušali stati na mjesta koja godinama koriste "starosjedioci".
- Ti su taksiji došli bez naljepnica. Blokirali su nas i nismo mogli odraditi nijednu vožnju. Nakon što smo zvali redare i policiju, Uberovi taksisti su se razišli. Po mom saznanju, Split iz 73 mjesta predviđena za taksije, u gradu djeluje oko 1500 taksista i "taksista". Ogorčeni smo. Mi, "stari" taksisti, imamo samo ovaj posao i trebamo zaraditi svoj kruh. Što je ministar Butković htio postići ovime? - pita se Leko.
Policija: Osiguravamo normalno odvijanje prometa
U splitskoj policiji kazali su nam da su policijski službenici jutos izišli na mjesto događa gdje su utvrdili da nema bilo kakvog fizičkog sukoba.
- Nakon našeg upozorenja, taksisti su se razišli i uspostavljeno je normalno odvijanje prometa. Policija će uvijek postupiti ako netko protupravno onemogućuje normalno odvijanje prometa ili remeti javni red i mir - rekli su nam u splitskoj policiji.
Taksisti "starosjedioci" su nam prenijeli da su im Uberovi vozači poručili da će se vratiti.
Lovre Čatipović, predsjednik Ceha prijevoznika Hrvatske obrtničke komore iznio je svoje viđenje jutrošnjih događanja:
- Jutros se dogodila invazija Ubera na naša taksi stajališta. Uber je očito razočaran zaradom putem aplikacije te su odlučili istisnuti nas s naših taksi stajališta, a mi ih koristimo zadnjih 50 godina. Mislim na taksiste koji su na legalan način, na temelju gradske odluke i na temelju važećih zakona, dobili pravo korištenja ovih mjesta.
Došli smo kao i svako jutro na svoje radno mjesto. Stajališta je puna taksi vozila i kako su Uberovi vozači došli do punog taxi stajališta, bilo je jasno da se tu ne mogu zadržati, produžili su na sljedeća taksi stajališta prema trajektnoj luci i željezničkom kolodvoru - priča Čatipović.
Odgovorio je na pitanje smatra li da taksi stajališta pripadaju samo "starosjediocima".
"Anarhija, a ne liberalizacija"
- Promjene zakona ne bih nazvao nikakvom liberalizacijom. Prije bih to nazvao anarhijom koju je zakon generirao ukidanjem ingerencije lokalnoj upravi nad autoprijevozom. To je besmislica da lokalna samouprava ne može regulirati komunalni prijevoz na svom području. Ukinuta je mogućnost Grad da određuje lokacije i cijene za autoprijevoz.
Danas je nemoguće doznati koliko je izdano dozvola za Uber vozila, što je samo jedn od dokaza koliku je anarhiju uveo novi zakon - kazao je Čatipović novinaru Tportala.
U međuvremenu smo poslali upit Gradu Split kakav je stav Grada o parkiranju i stajanju Uberovih taksija na označenim gradskim taksi stajalištima. Odgovor ćemo objaviti po primitku.




