Splitska agencija Vajt dobitnik je nagrade Golden World Awards for Excellence koju dodjeljuje Međunarodna udruga za odnose s javnošću (IPRA)! Nagrada poznata i kao ‘PR Oscar’ stigla je kao još jedna potvrda uspješnosti i kvalitete kampanje Želiš li se mijenjati za mjesto?‘ koja je realizirana s klijentom, gradskom komunalnom tvrtkom Split parking.

Kampanja je pobjedu je odnijela u kategoriji za odnose s javnošću u javnom sektoru, u konkurenciji nekoliko stotina kampanja iz cijelog svijeta, a imala je za cilj osvijestiti vozače o važnosti poštivanja propisanih parkirnih mjesta za osobe s invaliditetom. Agencija Vajt tako se našla među najvećim i najuspješnijim svjetskim agencijama koje su se okrunile najprestižnijom svjetskom nagradom u PR industriji koja se dodjeljuje od 1990. godine.

Kampanji „Želiš li se mijenjati za mjesto“ ovo je treća nagrada nakon što ju je ranije ove godine prepoznala svjetska struka okupljena u Europsko udruženje političkih konzultanata (EAPC) te joj dodijelila nagradu ‘Polaris, a čiju je vrijednost prepoznala i domaća struka koja joj je dodijelila Grand PRix Hrvatske udruge za odnose s javnošću (HUOJ). Splitskoj agenciji ovo je ukupno šesta nagrada u samo pet godina. Dodjela IPRA-ine nagrade održat će se u rujnu u Armeniji.

Na nagrađenoj kampanji  radili su mladi savjetnici iz Vajta – Dora Čolaković, Antonela Vukorepa i Marin Babarović, u suradnji s dizajnerom Stjepkom Rošinom zaduženom za vizuale te Kreativnom agencijom Milana Latkovića koja je producirala video materijale, a sve pod vodstvom direktorom Vajta Jerka Trogrlića. Do uspjeha je svakako dovelo i povjerenje koje je dao Split parking, ali i podrška inicijative ‘Za pristupačni Split’ kao i njihova snažna angažiranost na projektu.

– Kad u Google upišeš ‘najbolje PR agencije na svijetu’ onda izbaci tvrtke koje se nalaze među ovogodišnjim dobitnicima IPRA-ine nagrade, a sad smo među njima velikima i mi ‘mali’, splitski. Nema više, brže i bolje od ovoga. U našoj struci ovo je Oscar, Olimpijske igre. Mogu samo zahvaliti svima iz Inicijative “Za pristupačni Split” i Split parkingu koji su nam dali priliku da postanemo svjetske face. Ne znam više što kazati o ovom projektu; dokaz da dobrih ljudi ima svugdje i da s dobrim ljudima treba raditi dobre stvari. Tužno je da i dalje za posljednji korak čekamo državu iako smo im sve pripremili, ali s energijom koju imaju članovi Inicijative i Split parkinga siguran sam da neće ostati na tome. Cijeli svijet je prepoznao važnost ove teme, pa će valjda i naši ubaciti u višu brzinu – rekao je Jerko Trogrlić.

Kampanja „Želiš li se mijenjati za mjesto?“ izazvala je velik interes javnosti. U prvoj fazi po Splitu su postavljeni personalizirani prometni znakovi, s licima šest osoba s invaliditetom, a u cilju da se postigne bolja vidljivost i izazove emotivna reakcija kao i snažan osjećaj srama i osuda okoline prema prekršitelju. Kampanja je uspjela aktualizirati zanemarenu temu, senzibilizirati javnost i napraviti od sugrađana prometne redare koji prijavljuju prekršitelje više no ikad. Kampanja se proširila diljem Hrvatske pa je još deset gradova postavilo znakove te su još mnogi najavili uključivanje. U drugoj fazi kampanje plasiran je video po modelu skrivene kamere koji je uskoro postao viralan, u kojem se hvatalo prekršitelje kojima se obraćao  mladić u invalidskim kolicima. U prva tri mjeseca nakon kampanje u Splitu je broj prekršaja parkiranja na mjestima za OSI pao za 20%, a pad se nastavio i u 2019. godini.

Pohvala za kampanju došla je i iz Europskog parlamenta, od EU Foruma za osobe s invaliditetom koji su istaknuli splitski primjer kao pohvalan i kao uzor drugim gradovima, a niz poznatih osoba iskazao je podršku projektu.

Treća faza kampanje još uvijek je u tijeku. Naime, kao zadnji korak pokrenuta je izmjena pravilnika o znaku pristupačnosti u Hrvatskoj koja ima za cilj onemogućiti njegovu zloporabu te se u suradnji s nadležnim tijelima uskoro očekuje i ispunjavanje tog finalnog cilja.

IPRA Golden World Awards from Excellence (GWA) najveće je i najprestižnije natjecanje u odnosima s javnošću, a nagrada je među strukom poznata i kao ‘PR Oscar’. Dodjeljuje se još od 1990. godine za izuzetnost u upravljanju odnosima s javnošću u nizu različitih kategorija. Prijavljeni projekti mogu biti lokalnog, regionalnog, nacionalnog i međunarodnog karaktera, a ocjenjuju se na temelju uspješnosti u pet područja pojedinačno – analizi situacije, istraživanju, planiranju, provedbi projekta i evaluaciji. Ovogodišnji žiri sastavljen je od stručnjaka iz zemalja diljem svijeta uključujući i Austriju, Bugarsku, Japan, Rusiju, Saudijsku Arabiju, Tursku, Filipine, SAD, Veliku Britaniju i brojne druge.

– Zadovoljna sam jer smo ove godine vidjeli veliki iskorak u maštovitosti i upotrebi novih kanala komunikacije u nagrađenim kampanjama. Veselim se dodjeli nagrada za kampanje od kojih su nas neke potresle, a neke nasmijale do suza – rekla je Svetlana Stavreva, predsjednica IPRE i predsjedavajuća u žiriju povodom objave rezultata.

Međunarodna udruga za odnose s javnošću (IPRA) vodeća je globalna udruga stručnjaka za odnose s javnošću kojoj je cilj unapređenje struke te poticanje otvorenih i transparentnih komunikacijskih aktivnosti i razvoja etičnosti, a koja djeluje preko 60 godina.



Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime