Ministarstvo znanosti i obrazovanja na Svjetski dan učitelja nagradilo je najbolje odgojno- obrazovne djelatnike. Povjerenstvo za nagrađivanje odabralo je 504 najuspješnijih u školskoj godini 2019./2020., a nagrađeni su novčanim iznosom od 10.000 kuna bruto. Među nagrađenima je 70 prosvjetnih djelatnika s područja Dalmacije.
Podsjetimo, javni poziv za dodjelu ove nagrade raspisan je u svibnju, a prijave su trajale do kraja lipnja. Najbolji odgojno-obrazovni djelatnici odabiru se prema kriterijima izvrsnosti svojeg rada tijekom proteklih godinu dana, a kategorije uključuju: mentorstvo učenicima, predavanja, radionice i edukacije, rad u stručnim vijećima, udrugama i sl., stručne članke, nastavne materijale i obrazovne sadržaje, projekte, unaprjeđenje rada škole, rad na unaprjeđenju sustava obrazovanja, i slično.
Također, aktivnosti ‘nastavni materijali i obrazovni sadržaji, dijeljenje primjera dobre prakse, primjene inovativnih metoda poučavanja’ ove godine uključivale su i rad odgojno-obrazovnih djelatnika u nastavi na daljinu čime će se istaknuti i nagraditi njihov dodatan trud koji su uložili tijekom posljednjih mjeseci u pružanju podrške i omogućavanju nastavka obrazovanja svim učenicima, pojasnili su iz Ministarstva proljetos.
S obzirom na epidemiološku situaciju, održana je online dodjela na kojoj se nagrađenima obratio ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs čestitavši im na trudu i profesionalnosti u radu s učenicima.
Imena nagrađenih nastavnika pročitajte u dokumentu u nastavku:
najuspjesniji-odgojno-obrazovni-radnici
Čestitka ministra znanosti i obrazovanja, prof. dr. sc. Radovana Fuchsa povodom Svjetskog dana učitelja, 5. listopada 2020.
Poštovane i drage odgojiteljice i odgojitelji, učiteljice i učitelji, nastavnice i nastavnici, ravnateljice i ravnatelji, stručne suradnice i suradnici, profesorice i profesori,
i u ovim iznimnim vremenima, zadovoljstvo mi je pozdraviti vas i čestitati vam Svjetski dan učitelja!
Izazovi koji se stavljaju pred odgojno-obrazovne radnike svaki danom su sve veći i od vas se traži sve više vještina, kompetencija i zalaganja. 2020. je godina, složit ćete se, nepredvidljiva, zahtjevna, bez presedana i jedna velika lekcija za sve nas. Prije svega potres koji je pogodio grad Zagreb, a potom i pandemija koronavirusa koja je zahvatila cijeli svijet, pred škole i učitelje stavili su nove zahtjeve i odgovornosti.
Danas nagrađene učiteljice i učitelji upravo pokazuju, ulažući u osobni i profesionalni rast i razvoj, kako su spremni odgovoriti na teške i neočekivane zadaće. Vodeći se sigurnošću i brigom, stotine virtualnih učionica premašile su fizičke barijere škola i djeci i učenicima pružile novo, sigurno i uvažavajuće okruženje poštovanja, komunikacije i netradicionalnog odgoja i poučavanja.
Stoga je ovo prigoda da istaknemo kako je rad učitelja i nastavnika jedan od najvažnijih za razvoj pojedinca i društva. Obrazovanje, kao ključ razvoja, čini školu izvorom promjene i napretksa. Učitelji su ti koji nas čine čovjekom i, kao što je Marija Jambrišak govorila, oni koji većom naobrazbom narodu pribavljaju sretniju budućnost.
Upravo iz tog razloga, uz želju da sustavno i kvalitativno unaprjeđivanje odgojno-obrazovnoga rada ostanu našim temeljnim ciljem, nastavit ćemo s radom na podizanju životnog standarda i društvenog ugleda te statusnog položaja učiteljske profesije, kao i poboljšanja uvjeta u kojima učitelji i nastavnici rade. Obrazovanje, motivacija i status učitelja temelj su kvalitete sustava.
Jedna od aktivnosti kojom to potičemo je i nagrađivanje najuspješnijih odgojno-obrazovnih radnika koji su kao svoj životni poziv odabrali jedan od najizazovnijih poziva na svijetu. Bez kompetentna učitelja, sva nastojanja za praćenjem potreba, interesa i mogućnosti djece, učenika, alii zajednice i društva ostaju izvan realnoga svijeta. Učitelj je nositelj promjena i reformi u obrazovanju, stoga je profesionalne kompetencije učitelja potrebno kontinuirano unaprjeđivati i razvijati sukladno njegovim višeznačnim ulogama.
Ovim putem želim istaknuti i kako trebamo biti ponosni na hrvatsko pedagoško nasljeđe i spoznaje znanosti.
Predstoji nam mnogo rada i energije oko daljnjeg unaprjeđenja reformskih procesa definiranjem strukture nacionalnih kurikuluma s planiranim optimalnim i maksimalnim opterećenjem učenika za postizanje očekivanih odgojno-obrazovnih postignuća, osiguravanja veće dostupnosti ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, uvođenja cjelodnevne nastave za učenike osnovnih škola, razvoja cjelovitoga sustava osiguranja kvalitete obrazovanja na razini osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja. Ministarstvo vam ostaje suputnik, podrška i partner na tom putu.
Važan prioritet obrazovne politike u narednom razdoblju će svakako biti i privlačenje i zadržavanje kvalitetnih te poticanje i nagrađivanje inovativnih, kreativnih i poduzetnih pothvata odgojno-obrazovnih djelatnika.
Kao što vidite, mnogo je izazova iza nas, ali i pred nama, koje samo sinergijom i zajedništvom možemo svladati.
Svima vama koji ste odabrali ovaj poziv - odgojiteljima, učiteljima, nastavnicima, stručnim suradnicima i profesorima - želim još jednom zahvaliti što iz generacije u generaciju neiscrpno, hrabro, srčano i predano težite oplemenjivanju mladih umova željnih znanja i iskustva te što naš odgojno-obrazovni sustav činite prepoznatljivim, sigurnim i snažnim.
Sretan vam Dan učitelja!