Yugo je bio jedan od najpopularnijih automobila bivše Jugoslavije i ključ modernizacije tadašnjeg voznog parka, a cijeli životni put pratio ga je negativan epitet najgoreg automobila. Nepravedno.
Zamišljen kao moderniji nasljednik Fiće, Yugo, odnosno prvotno Zastava 102 pa Jugo i konačno Yugo, nastao je na osnovi Europskog automobila 1972. godine, modela Fiat 127. Proizvodnja kreće 28. listopada 1980. godine, a prvi primjerak s proizvodne trake prigodno silazi na Dan Republike, piše Index.hr.
Jugo je gabaritima zadržao kompaktne mjere (349 x 154 x 134 cm), a ponudu su činila tri motora. Slabiji Jugo 45 je pokretao mali četiricilindraš s 903 ccm zapremine i 45 KS, a temeljio se na motoru još 1955. godine razvijenom za Fiat 600. Snažnija opcija je bio Jugo 55 (60) sa Stojadinovim motorom. Iz 1116 cm zapremine davao je 55 KS i ostao najpopularniji izbor, i to u izvedbi s pet-stupanjskim mjenjačem. Konačno, tu je bio i jači model, 65-ica, s 1.3-litrenim motorom i već sportskim performansama.
Recimo da je model od 1985. godine preimenovan u Yugo, a sve kako bi postao što prepoznatljiviji na američkom tržištu, gdje je izvezen. S raspadom države raspada se i lista kooperanata, a pada i interes. Manji interes drastično smanjuje nakladu, a izostanak novih generacija ili barem modernizacije daje naslutiti skori kraj proizvodnje, piše Index.hr.
Međutim, žilavi Yugo je preživio i izdržao sve do 2008. godine kad je na današnji dan zaustavljena proizvodnja. Tijekom 28 godina proizvedeno je ukupno 794.428 primjeraka ovog automobila.