Glavni događaj drugog festivalskog dana 65. Splitskog ljeta, ponedjeljka 15. srpnja, svečano je otkrivanje spomenika velikom hrvatskom pjesniku i književniku Tonču Petrasovu Maroviću na splitskom poluotoku Sustipan i izvedba 'Requiema' Wolfganga Amadeusa Mozarta. Tonči Petrasov Marović svojom je antologijskom 'Sonatom' za staro groblje na Sustipanu snažno poetski kriknuo protiv tragičnog i bolnog događaja iz novije splitske povijesti, uništavanja trajnog počivališta Splićana od prije 60 godina, pa je ovaj spomen pjesniku ujedno i memento na taj vandalski čin.
Nakon svečanog otkrivanja spomenika, djela akademskog kipara Lorena Živkovića Kuljiša, koji započinje u 21 sat a prije izvedbe 'Requiema', na Sustipanu će biti prikazana šestominutna video-audio instalacija Sustipan nastala u produkciji Muzeja grada Splita, u sklopu izložbe Marjan-što jest i tu je. Autorica izložbe postavljene u Galeriji Emanuel Vidović je Nela Žižić, a autor instalacije Ivan Perić.
Na njoj se uz stihove Tonča Petrasova Marovića koje govori glumac Frane Perišin mogu vidjeti i fotografije Duška Kečkemeta, dokument uništavanje starog splitskog groblja do kojeg je došlo po odluci vlasti 1959. godine.
Podignut pjesniku Tonču Petrasovu Maroviću, spomenik pored ulaznih vrata u spomen-groblje na poluotočiću Sustipan istovremeno teži učiniti dostojanstvenim sjećanje na ranu koja se dogodila uklanjanjem splitskog groblja na hridima tog borovitog Marjanskog rta 1959. godine, a koju je Petrasov Marović izvanredno zabilježio u svojoj poeziji.
Spomen-obilježje čini kompozicija stranica knjiga i slova aplicirana na zid spomen-groblja. Poeziju koja iz knjiga ulazi u svijet ljudskih misli, olakšava teret stvarnosti i postaje općim dobrom simboliziraju stranice koje slobodno lebde u prostoru, a koncentrira se u slovima oslobođenima podloge. Ona nose Marovićeve stihove "sjaš / svijetiš / svemiriš me" kojima završava trilogiju Putanje, pjesma među pjesmama (III. Meso koje svijetli). Prekrasna univerzalna poruka stihova istovremeno odaje karakter pjesnika sklonog izražajnoj igri riječima i reduciranom izrazu te poziva na razmišljanje o sudbini i karakteru samog mjesta.
Pjesme Tonča Petrasova Marovića (Sonata za staro groblje na Sustipanu - 1957., Sustipan opet - 1977., i Sonata za staro groblje - 1977.) izravno čuvaju memoriju na dramatična zbivanja tijekom pedesetih godina kada je donijeta odluka o konačnom zatvaranju Sustipanskog groblja.
Sve što se događalo oko donošenja odluke ostavilo je dubok i bolan trag u povijesti Splita čemu je svjedočio Tonči Petrasov Marović. Duboko nas je zadužio svojim djelom, čistom savješću i postojanim upozorenjima na potrebu liječenja rane na našoj savjesti. Dužnici smo i dušama, pokopanim i zaboravljenim na Sustipanu, svetom splitskom poluotoku, koje nastojimo otrgnuti iz zaborava potisnute splitske savjesti i sjećanja.“ zapisao je autor spomenika Loren Živković Kuljiš.
Nakon svečanosti otkrivanja i projekcije audio-video instalacije solisti Orkestar i Zbor Opere HNK Split pod ravnanjem maestra Ive Lipanovića izvest će velebnu mise za mrtve, "Requiem" Wolfganga Amadeusa Mozarta. Kao solisti nastupit će sopranistica Antonija Teskera, mezzosopranistica Terezija Kusanović, tenor Bože Jurić Pešić i bas Ivica Čikeš.