“Ministar Butković ponovno je izigrao prijevoznike, a Vlada usvojila nacrt zakona bez dogovorenih dopuna obrtnika”

Cehovi prijevoznika Udruženja obrtnika Splita, Dubrovnika i Kaštela revoltirani su usvojenim nacrtom Zakona o prijevozu u cestovnom prometu.

Oleg Butković

Milivoj Topić, predsjednik Ceha iz Splita, ujedno i taxi prijevoznik, ističe da je ministar Butković slanjem ovakvog nacrta Zakona ponovno izigrao prijevoznike na izravnu štetu državnog proračuna i svih dionika u prometu.


Topić podsjeća na radni sastanak u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture održan 9. veljače u Zagrebu na inicijativu splitskog Ceha prijevoznika i Hrvatske obrtničke komore. Voditelj sastanka, po ovlaštenju ministra Butkovića, bio je njegov zamjenik Mario Madunić koji je s članovima pravne službe ministarstva primio delegaciju HOK-a predvođenu predsjednikom Dragutinom Ranogajcem. Sastanku su uz njega prisustvovali i predsjednik Obrtničke komore Splitsko-dalmatinske županije Ivan Gotovac te sam Topić ispred Ceha prijevoznika iz Splita.

S obzirom na to da je Ministarstvo krajem 2020. u javno savjetovanje stavilo izmjene i dopune Zakona na koje je Hrvatska obrtnička komora uputila svoje primjedbe, sastanak je održan kako bi se još jednom detaljno pojasnili prijedlozi HOK-a i donio zaključak koji su od navedenih prijedloga ključni kako bi se riješila većina problema na koje upozoravaju obrtnici. U nizu prijedloga kao najveći problem istaknuta je trenutna situacija u kojoj se taxi prijevoz obavlja temeljem ”kopije dozvole”, tj. izvatka iz licencije. U tom kontekstu istaknuto je da bi se dozvola trebala izdavati za jedno vozilo i jednu registarsku oznaku, a visinu naknade određivala bi jedinica lokalne samouprave.

‘Naši prijedlozi bili su slični ili isti kao oni koje su uputili i određeni gradovi putem e-savjetovanja, a sve u cilju uspostave reda na hrvatskim prometnicama. Dio Zakona koji se odnosi na tzv. liberalizaciju taxi tržišta prouzročio je veliku štetu za državni proračun i ugrozio sigurnost prometa s čime su se složili svi prisutni na sastanku. Usuglašeni su određeni prijedlozi čemu svjedoči i službena bilješka sa sastanka te je dogovoreno da se pitanja poput starosti vozila i cijena dozvola riješe putem pravilnika kojeg donosi ministar Butković. Što se dogodilo u međuvremenu ne znam, ali bi ministar trebao javnosti odgovoriti na pitanje za čiji interes radi jer je evidentno za čiji ne radi.’ – poručio je Topić.

‘Obrtnička komora kao krovna strukovna organizacija prirodni je partner Ministarstva i samim tim nejasan je i neprihvatljiv čin resornog ministra Butkovića koji se u potpunosti oglušio na naše prijedloge. Sve ono što smo tražili izravan je interes Republike Hrvatske koja je dužna zaštititi vlastite obrtnike i gospodarstvenike, osigurati sigurnost svih sudionika u prometu te u konačnici spriječiti daljnju štetu za državni proračun.’ – jasan je Ivan Gotovac, predsjednik Obrtničke komore Splitsko – dalmatinske županije.

 

Moja reakcija na članak je...
Vau
2
Haha
2
Hagić
0
Hmmm
1
Plač
0
Grrr
0
Molim?
0



Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime