Jutros je na splitskoj Rivi otvorena manifestacija "Kupujmo hrvatsko" u organizaciji Hrvatske gospodarske komore. 120 izlagača ponudilo je Splićanima i njihovim gostima kvalitetne domaće proizvode po promotivnim cijenama. Među zainteresiranim građanima koji su razgledavali štandove i degustirali proizvode iz cijele Hrvatske, našla se i direktorica Turističke zajednice Split, Alijana Vukšić.
- Ovom akcijom potičemo naše građane i goste da kupuju hrvatske proizvode. Godinama radimo na poticanju prodaje i kupnje naših autohtonih proizvoda s obzirom da su oni kavlitetniji i bolji od uvoznih. Cilj nam je "iz polja na stol", da se naši proizvodi prodaju u našim trgovinama i prezentiraju u našim hotelima. - rekla je Vukšić.
Svečani dio manifestacije otvorili su predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović i Vladina povjerenica za grad Branka Ramljak.
- Potpora našim proizvođačima je potrebnija nego ikad, jer upravo oni omogućavaju stvaranje novih radnih mjesta. Pozivam vas da kušate najbolje od hrvatskih proizvoda i da vam ideja "Kupujmo hrvatsko" ostane na pameti ne samo danas, nego svih 365 dana u godini. - rekao je Burilović.
- Kroz dva desetljeća ova akcija je promovirala naše proizvođače i domaći proizvod te postala trend koji svi vezujemo uz kvalitetu i visoku vrijednost našeg proizvoda. Ne zaboravimo da živimo u uvjetima surovog tržišnog nadmetanja, raznolikosti proizvoda i velikog marketinškog utjecaja velikih i bogatih. Domaći proizvod se uvijek čvrsto i tvrdokorno odupirao konkurenciji, prije svega čime drugim, nego vrhunkom kvalitetom. A potrošači su mu se uvijek vraćali vrijedno i odano, cijeneći zdrav i kvalitetan proizvod, te trud i rad naših proizvođača. - rekla je Ramljak.
Na Rivi je postavljeno preko dvadeset štandova na kojima su izlagači prezentirali svoje proizvode poput domaćeg maslinovog i bučinog ulja, suhomesnatih proizvoda, originalnih suvenira. Za oko nam je zapeo šareni štand ispunjen mašinama za šivanje, za kojim su sjedile švelje koje su izrađivale "Hrvatske kišobrane".
- U Split smo stigli kako bi predstavili svoj proizvod, "Hrvatski kišobran", ali i lobirati za proizvodnju i poduzetništvo, pokazati našim ljudima kako se proizvode kišobrane. Nekad je bilo normalno posjećivati tvornice u sklopu školskog programa, ali eto danas to nije tako, pa smo mi došli Splićanima u goste, da vide kako se izrađuje kišobran. Koliko god je neka informatizacija i automatizacija proizvodnje daleko dogurala, jedan običan kišobran treba jedno 17 ručnih faza da se proizvede, jer ne može biti automatski proizveden, pa čak ni u Kini. Svaki kišobran koji vidite ovdje su proizvele vrijedne ruke naših radnica. - rekao je vlasnik tvrtke Tabaco Mario Rogić.
Među posjetiteljima manifestacije našao se i HDZ-ov kandidat za gradonačelnika Splita Andro Krstulović Opara. Novinari su ga upitali za komentar na izjavu HGS-ovog kandidata Željka Keruma, da je Oparin plan za sanaciju Karepovca tek privremeno rješenje.
- Drago mi je da nije zadovoljan mojim projektom jer je on četiri godine bio gradonačelnik i novce za Karepovac je prebacio ispred svog hotela, tamo ih je potrošio. Ukinut ću takvu praksu i napravit ću sanaciju upravo kako sam jučer kazao, sukladno odobrenom i završenom natječaju koji je usklađen sa svim normama, Ministarstvom te direktivama Europske unije. Sve kako bi predviđena sredstva povukli iz EU fondova te rasteretili gradski proračun, a i ekološku bombu makli od građana koji zadnjih desetak godina pate zbog užasnih opasnih emisija plinova i procjednih voda - komentirao je Opara.
Kazao je i kako Kerum u četiri godine dok je bio gradonačelnik, nije investirao u ništa osim u svoje interese.
- Na par stotina metara od nas je najveća sramota hrvatskog turizma, hotel Marjan, koji je opasan, leglo je zaraze i skvot najveći na istočnoj obali Jadrana, a možda na Mediteranu. To je Kerum svojim djelima pokazao - rekao je Opara.
Slučaj hotela Marjana je prokomentirao i ministar turizma Gari Cappeli.
- Splitu se ne dešava samo hotel Marjan. Splitu se zadnjih osam godina događa devastacija. Nažalost, imamo sjajne stanodavce, obiteljske kuće s bazenima, ljudi se trude i to je nekih 18 tisuća objekata. Međutim, imamo samo tri tisuće kreveta u hotelskom smještaju, a jedan od njih je srce Splita, a to je hotel Marjan. Mislim da briga u turizmu treba ići u potpuno drugom smjeru, treba biti planski i kvalitetno riješeno, mora biti ono što Split zaslužuje. Split je dobio toliko letova da do osmog mjeseca, da bilo koja zemlja zatraži let ne bi mogla dobiti slijetanje na splitskom aerodromu. Dakle, Split je hit zbog onoga što pruža, samo ne sa strane organizacijskog dijela. Fali jedna čvrsta ruka, plan kojeg nije bilo osam godina - rekao je Cappeli. Pohvalio je viziju i plan svog stranačkog kolege.
- Mislim da gospodin Opara o kulturi i turizmu razmišlja u pravom smjeru. Ali i ono što se kaže o svakom kutku Splita, da Split mora biti glavni, najbolji i najljepši. To je jedini i najbolji način, razmišljati godinama unaprijed i imati točnu viziju razvoja Splita - rekao je Gari Cappeli.
Akcija "Kupujmo hrvatsko" traje do 19 sati, a osim proizvoda domaćih proizvođača, svi posjetitelji će moći uživati u glazbeno - zabavnom i umjetničko - kulturnom programu uz Klapu Iskon, KUD Jedinstvo Split, plesni Klub Sedmi vjetar i Lorenu Bućan, a za dobru atmosferu pobrinut će se Marijana Batinić, Darko Janeš i Mario Valentić.
Uskoro opširnije...