Close Menu
DALMACIJA DANASDALMACIJA DANAS
  • Naslovnica
  • Dalmacija
    • Split
    • Obala
    • Zagora
    • Otoci
    • Marjan
    • Naši ljudi
    • Štorije
    • Cooltura
  • Vijesti
    • Hrvatska
    • Svijet
    • Tech & Biznis
    • Vrijeme
    • Crna kronika
    • Znanost
    • Kultura
  • Sport
    • Hajduk
    • Nogomet
    • Košarka
    • Ostali sportovi
  • Relax
    • Glazba
    • Showbizz
    • Foto đir
    • Gastro
    • Zabava
    • Zdravlje
    • Fashion & lifestyle
  • Specijali
    • Vaše vijesti
    • Životinjski kutak
    • Vijađ
    • Dvi-tri riči
    • EX CATHEDRA
    • #TvojeMisto
    • Zdravlje - Priska Med
    • PEČAT OD VRIMENA
    • Na današnji dan
    • IZGUBLJENO-NAĐENO
    • Stara splitska prezimena
    • Razredi s osmijehom
    • Najbolje iz Dalmacije
    • Kako su nastali splitski kvartovi
  • Kolumne
    • ANTONIO KULAŠ
    • DANIJEL KRAJINOVIĆ
    • HRVOJE ZNAOR
    • JURICA GALIĆ JUKA
    • KATA MIJIĆ
    • MARIJA PARO
    • MARIO TOMASOVIĆ
    • MENTALNO ZDRAVLJE
    • MIRELLA MEIĆ
    • MIŠO ŽIVALJIĆ
    • NIKOLA BARBARIĆ
    • RADE POPADIĆ
    • TRINAESTO PRASE
    • ŽANA PAVLOVIĆ
Facebook Instagram YouTube WhatsApp
DALMACIJA DANASDALMACIJA DANAS
Facebook Instagram YouTube WhatsApp X (Twitter) RSS
  • Naslovnica
  • Dalmacija
    • Split
    • Obala
    • Zagora
    • Otoci
    • Marjan
    • Naši ljudi
    • Štorije
    • Cooltura
  • Vijesti
    • Hrvatska
    • Svijet
    • Tech & Biznis
    • Vrijeme
    • Crna kronika
    • Znanost
    • Kultura
  • Sport
    • Hajduk
    • Nogomet
    • Košarka
    • Ostali sportovi
  • Relax
    • Glazba
    • Showbizz
    • Foto đir
    • Gastro
    • Zabava
    • Zdravlje
    • Fashion & lifestyle
  • Specijali
    • Vaše vijesti
    • Životinjski kutak
    • Vijađ
    • Dvi-tri riči
    • EX CATHEDRA
    • #TvojeMisto
    • Zdravlje - Priska Med
    • PEČAT OD VRIMENA
    • Na današnji dan
    • IZGUBLJENO-NAĐENO
    • Stara splitska prezimena
    • Razredi s osmijehom
    • Najbolje iz Dalmacije
    • Kako su nastali splitski kvartovi
  • Kolumne
    • ANTONIO KULAŠ
    • DANIJEL KRAJINOVIĆ
    • HRVOJE ZNAOR
    • JURICA GALIĆ JUKA
    • KATA MIJIĆ
    • MARIJA PARO
    • MARIO TOMASOVIĆ
    • MENTALNO ZDRAVLJE
    • MIRELLA MEIĆ
    • MIŠO ŽIVALJIĆ
    • NIKOLA BARBARIĆ
    • RADE POPADIĆ
    • TRINAESTO PRASE
    • ŽANA PAVLOVIĆ
DALMACIJA DANASDALMACIJA DANAS

Krenulo je: Veliki pad broja turista iz Njemačke i Francuske, spašavaju nas turisti iz Britanije i SAD-a

Visoke cijene smještaja i ugostiteljstva, koje su u prosjeku 17 % iznad prošlogodišnjih, pritom odbijaju tradicionalno ključne Nijemce i Francuze – goste sklone duljem boravku i vožnji automobilom. S druge strane sve je više mahom mladih Amerikanac i Britanaca koji u Splitu ostaju 2 do 3 dana
D.C. / Foto: Igor Jakšić7. lipnja 2025. 16:43
Podijeli
Facebook Twitter Telegram WhatsApp E-mail adresa

Dok dio Jadrana u svibnju bilježi manjak gostiju u odnosu na isto razdoblje lani, Split je mjesec ipak zaključio s 2 posto više dolazaka i 1 posto više noćenja nego lani. Glavni motor rasta dolaze s druge strane Atlantika: broj američkih gostiju skočio je 23 posto, a Britanaca 11 posto – učinak sve gušće mreže povoljnih avio-linija prema Londonu i američkim čvorištima. Time su neutralizirani dvoznamenkasti padovi s njemačkog (-18 %) i francuskog tržišta (-14 %), gdje kombinacija visoke cijene boravka u Splitu i slabije gospodarske klime koči potražnju.

Na državnoj razini početak sezone nije toliko sjajan: prema podacima sustava eVisitor, Hrvatska je u prvih pet mjeseci zabilježila rast od tek 1 postotnog boda, dok su pojedine automobilom dostupne regije na kontinentu i sjevernom Jadranu završile u minusu. Istodobno se mediteranski konkurenti kreću u rasponu od blagog plusa do blagog minusa – bez izrazitih iskoraka:

Tekst se nastavlja nakon oglasa

Split je, za razliku od klasičnih “autodestinacija”, posljednjih godina postao izrazito avio-orijentiran. U svibnju je imao 18 % više međunarodnih sjedala nego lani, a najisplativiji putnici (SAD, Kanada, UK) sada čine gotovo trećinu svih noćenja u gradu. Visoke cijene smještaja i ugostiteljstva, koje su u prosjeku 17 % iznad prošlogodišnjih, pritom odbijaju tradicionalno ključne Nijemce i Francuze – goste sklone duljem boravku i vožnji automobilom.

Struktura gostiju: tko drži najveći udio?

Split je u svibnju 2025. primio ukupno 114 556 gostiju koji su ostvarili 306 084 noćenja. U usporedbi s prošlogodišnjim svibnjem to je porast od 3,6 % u dolascima i 2,3 % u noćenjima. Strani turisti i dalje dominiraju: njih 104 939 čini 91,6 % svih dolazaka i čak 94,1 % noćenja, ali vrijedi istaknuti i domaće goste koji su, zahvaljujući skoku od gotovo petine, ostvarili 9 617 dolazaka i 17 935 noćenja – očiti znak da „vikend u Splitu” postaje sve atraktivniji odabir i za same Hrvate.

Grafička obrada: Dalmacija Danas

Američki su turisti ubilježili 22 760 dolazaka i 52 577 noćenja, čime su zacementirali prvo mjesto s udjelom od gotovo petine svih posjetitelja i sedmine svih noćenja. Rast od otprilike 23 % u odnosu na lani oslanja se na nove direktne letove iz New Yorka i Toronta te na sve popularniji „workcation” model – više od trećine njihovih noćenja prelazi tjedan dana. Drugo mjesto drže Britanci; njihovih 11 968 dolazaka i 40 047 noćenja predstavlja stabilan dvoznamenkasti rast te potvrđuje da linije iz Londona i sjeverne Engleske kontinuirano pune kapacitete.

S druge strane, tradicionalno snažna njemačka baza pretrpjela je dvoznamenkasti pad: 7 856 dolazaka i 25 900 noćenja znače minus od oko 17 % i 18 % te signal mogućih recesijskih zadrški. Sličan trend, iako nešto blaži, bilježe Francuzi čiji je rezultat pao za 14 % u dolascima i 12 % u noćenjima. Kanadsko tržište, tiha zvijezda mjeseca, naraslo je za 14 % u dolascima i 17 % u noćenjima čime se probilo u sam vrh važnih emitivnih zemalja.

Poseban je interes usmjeren na tržišta koja Splitu gravitiraju cestovnim pravcima. Slovenci su se vratili dvoznamenkastim tempom: 947 dolazaka i 2 191 noćenje znače skok od 14 % i 17 % te potvrđuju da vikend-bijeg na Jadran ostaje nezaobilazna navika. Češka pokazuje sličnu dinamiku – 411 dolazaka i 1 169 noćenja donose rast od 18 % i 15 %, a prosječna dužina boravka raste, što sugerira da Česi više ne dolaze samo na kratke ture.

Slovaci su pak zabilježili osjetan pad dolazaka od 15 %, dok je broj noćenja ostao gotovo nepromijenjen (-4 %), što upućuje na kraće boravke radi pritiska cijena goriva i cestarina. Još izraženiji pad vidljiv je kod Mađara: 292 dolaska predstavljaju minus od trećine, a 864 noćenja padaju devet posto. Kombinacija inflacije i skupljih putnih troškova očito je presjekla dio potražnje iz Budimpešte i okolice.

Skupoća i slabija kupovna moć

Na listi rekordera rastom se izdvajaju Island s trostrukim povećanjem dolazaka, Meksiko s plusom od 44 % te Norveška i Bosna i Hercegovina s rastom od oko trećine. Suprotno tomu, Estonija bilježi više od pola manje dolazaka, Rumunjska gubi trećinu, dok Njemačka i Francuska, premda i dalje među pet najjačih, prvi put nakon duljeg niza godina bilježe dvoznamenkasti minus.

Njemački je promet potonuo 17,4 % u dolascima i 18,5 % u noćenjima, a francuski 14,2 % i 12,2 %. Riječ je o tradicionalno automobilskim tržištima osjetljivima na trošak puta i cijenu boravka: prosječna hotelska soba u Splitu u svibnju bila je 17 % skuplja nego 2024., dok su njemačke realne plaće ­-1,1 % niže nego lani. Nisu poznati podaci za Sloveniju, Mađarsku, Češku i Slovačku koji su oduvijek bili bitna tražišta za domaći turizma, no da se naslutiti da se događa pad na ovim tržištima, možda i značajan!

Švedska je skočila 27,5 % u dolascima, Bosna i Hercegovina 33,5 %, a Kanada 14 %. No prosjek duljine boravka kod tih tržišta kreće se između 2,6 i 3,3 noći, dok Finska – iako u padu od 20 % – i dalje drži najduži boravak od 4,1 noći. Kina je jedini veliki azijski izvor, ali s prosjekom od samo 1,6 noći funkcionira gotovo isključivo kao jednodnevni ili tranzitni posjet.

Što govore brojevi o potrošnji vremena i novca?

Amerikanci u prosjeku ostaju 2,3 noći, Britanci 3,3, a Nijemci 3,3; dakle, iako anglosaksonski gosti pune statistiku dolazaka, njihova kraća zadržavanja (posebno SAD) stvaraju pritisak na prihod po dolasku. Pritom gubitak Nijemaca i Francuza nije samo pitanje volumena nego i strukture potrošnje: riječ je o gostima koji, za razliku od „letećih” city-break posjetitelja, češće koriste restorane izvan strogog centra, plaćaju obilazak okolnih otoka i parkirališta, i ostaju dulje od tri noći.

Svibanjska statistika poručuje da Split živi na snazi avionskih linija. Kad one rastu – grad raste. No oslanjanje na kratke, cjenovno osjetljive city-break posjete nosi rizik volatilnosti ako se aviopromet poremeti. Istodobno, sve manji udio duljih boravaka iz srednje Europe zahtijeva hitno prilagođavanje cijena i kvalitete ponude, želi li se zadržati prihod po gostu i izbalansirati sezona. Visoke cijene bez jasne dodane vrijednosti već sada otklanjaju Nijemce i Francuze; zadržati ih može samo kombinacija konkurentne cijene i uvjerljivog sadržaja koji motivira boravak od četiri i više noći.

Split je, drugim riječima, pobijedio u svibnju – ali tek na bodove. Za konačnu pobjedu u sezoni trebat će mu širi repertoar od povoljnih avionskih karata.

Konkurentska tržišta

  • Španjolska - je u travnju ugostila 8,6 milijuna stranaca, što je 10,1 % više nego lani; kumulativno je prvi kvartal na +7 %
  • Grčka - je prva tri mjeseca zaključila s 5,4 % više dolazaka i 4,4 % više prihoda, poduprta sve većim udjelom američkih putnika
  • Turska - je od siječnja do travnja privukla 10,59 milijuna stranaca, ali to je ipak 0,6 % manje nego 2024., unatoč skoku od 8 % u travnju
  • Italija - računa na simboličan rast od 1 % noćenja ovo ljeto prema prognozi nacionalne udruge hotela
  • Crna Gora - Službene svibanjske brojke još nisu objavljene, no sezona se za sada čini u razini lanjske
Moja reakcija na članak je...
Ljubav
13
Haha
24
Nice
6
What?
6
Laž
9
Sad
3
Mad
15
Facebook Twitter Whatsapp Telegram
NAJNOVIJE VIJESTI
Dramatična evakuacija kod Zadra! Spašena osmeročlana posada, među njima i dvoje djece
5
min
Dramatična evakuacija kod Zadra! Spašena osmeročlana posada, među njima i dvoje djece
'Bila sam uvjerena da samo moj ćaća vodi evidenciju' Novi urnebesni hit Tisje Kljaković nasmijao regiju!
29
min
'Bila sam uvjerena da samo moj ćaća vodi evidenciju' Novi urnebesni hit Tisje Kljaković nasmijao regiju!
Emitirane posljednje vijesti poznate balkanske televizije, gasi se
41
min
Emitirane posljednje vijesti poznate balkanske televizije, gasi se
Račun za ručak šokirao goste: Skoro tisuću eura za četiri osobe
1
sat
Račun za ručak šokirao goste: Skoro tisuću eura za četiri osobe
Hari Zlodre: "Na postavljanje Dioklecijana neki su moji dični prethodnici pristajali, pa bi se iznenada sjetili da im je kući ostao upaljen plin"
1
sat
Hari Zlodre: "Na postavljanje Dioklecijana neki su moji dični prethodnici pristajali, pa bi se iznenada sjetili da im je kući ostao upaljen plin"
NAJČITANIJE VIJESTI
  • Možda će vam zvučati kao šala! Četvero partijanera platilo Uber vožnju 1 € po glavi: "Jeftiniji smo od karte za autobus"
    Možda će vam zvučati kao šala! Četvero partijanera platilo Uber vožnju 1 € po glavi: "Jeftiniji smo od karte za autobus"
    11. srpnja 2025. 23:16
  • Danas je dan do kojeg Thompson posebno drži. Svake godine posjećuje ovu posebnu lokaciju
    Danas je dan do kojeg Thompson posebno drži. Svake godine posjećuje ovu posebnu lokaciju
    11. srpnja 2025. 18:22
  • Turist za noć u apartmanu u Trogiru platio 2400 eura. Evo što je dobio
    Turist za noć u apartmanu u Trogiru platio 2400 eura. Evo što je dobio
    12. srpnja 2025. 12:52
  • EKSKLUZIVNO Skiper katamarana koji se prevrnuo otkrio detalje užasa: "To je bila pijavica! Čekićem sam napravio otvor i počeo spašavati putnike..."
    EKSKLUZIVNO Skiper katamarana koji se prevrnuo otkrio detalje užasa: "To je bila pijavica! Čekićem sam napravio otvor i počeo spašavati putnike..."
    11. srpnja 2025. 21:02
  • Šveđanka u Splitu: "Ovdje sam doživjela oluju života. Sada želim da nas sve odnese oluja ljubavi"
    Šveđanka u Splitu: "Ovdje sam doživjela oluju života. Sada želim da nas sve odnese oluja ljubavi"
    11. srpnja 2025. 22:07
DD Marketing 300x250
DALMACIJA DANAS
Facebook Instagram YouTube WhatsApp X (Twitter)
  • Uvjeti korištenja
  • Pravila o privatnosti
  • Prodaja i marketing
  • Impressum
  • Kontakt stranica
  • Cjenik
  • Cjenik-Izbori
© 2025 Dalmacija danas. Sva prava pridržana.

Upišite što tražite i kliknite na tipku Enter za početak pretrage. Kliknite tipku Esc za prekid.