"Pregovori" Vlade RH s proizvođačima, dobavljačima i trgovcima o cijenama rezultirali su "kvazistabilnošću" cijena proizvoda koji se prodaju u trgovačkim lancima.
Na tržištu trenutno vlada pravo bezvlašće koje više niti #DIRH ne može nadzirati. Nitko ne zna koje su to proizvode trgovci stvarno "trajno" snizili npr. u KAUFLAND-u, Lidlu, Plodinama... Jedino je #Konzum, koliko toliko, pošteno javno objavio svojih 250 "zaključanih" cijena. Ostali manipuliraju gdje i kako stignu.
Iz Halo, Inspektore su tražili dostavu cijena kako bi ih stavili u besplatnu aplikaciju za usporedbu cijena.
#Kaufland je samo odgovorio:
"U Kauflandu već imamo odlično razvijenu komunikaciju prema kupcima. Naime, osim što naši kupci u bilo kojem trenutku pomoću aktualnog letka u tiskanom obliku i na našoj web stranici mogu vidjeti aktualne pogodnosti, imamo i Kaufland aplikaciju pomoću koje nudimo dodatne popuste. Više o tome možete pronaći ovdje: Sada još bolja: naša nova aplikacija | Kaufland.
Nadalje na ulazu u naše poslovnice jasno smo pomoću obavijesti na info-pultu te na mnogim lokacijama i na digitalnim ekranima istaknuli sve proizvode kojima je sukladno mjerama Vlade Republike Hrvatske ograničena cijena, a nudimo osim toga i brojne druge proizvode po niskim cijenama. Kontinuiranim akcijama kroz cijelu godinu nastojimo što više izaći ususret kupcima pa tako primjerice nudimo više od 1800 proizvoda po akcijskim cijenama te smo snizili redovne cijene za više od 1000 proizvoda. Nastavit ćemo biti pouzdan partner u svakodnevnoj kupovini uz transparentnu komunikaciju svega navedenog," odgovorili su iz KAUFLAND-a.
U Lidlu su se "pokrili" odlukom Vlade RH koja se još uvijek čeka:
"Zakon o iznimnim mjerama kontrole #cijena usvojen je u Hrvatskom saboru, u petak, 21. veljače 2025.
Prema informacijama iz Ministarstva gospodarstva, Vlada RH bi na jednoj od svojih sljedećih sjednica posebnom odlukom trebala propisati način i uvjete mjere objave cjenika na mrežnim stranicama trgovaca.
Sukladno navedenom, pričekat ćemo odluku Vlade RH kako bismo bili upoznati s relevantnim detaljima vezano za obvezu objave cjenika," odgovorio je iz #Lidl.
Svoj odgovor su dostavili i iz Bauhausa:
"Kao tvrtka koja se zalaže za transparentnost i pristupačnost informacija, želimo istaknuti da su naše cijene javno dostupne i redovito ažurirane kako bismo kupcima osigurali točne i pravovremene informacije.
Naša cjenovna politika temelji se na potpunoj transparentnosti, te su cijene naših proizvoda javno objavljene na našoj službenoj web stranici BAUHAUS Hrvatska.
Dodatno, kako bismo kupcima osigurali maksimalnu vrijednost za njihov novac, nudimo garanciju niskih cijena. U sklopu ovog jamstva, ukoliko kupac unutar 14 dana od kupnje našeg proizvoda pronađe isti proizvod po nižoj redovnoj cijeni u drugom prodajnom centru, mi ćemo mu ponuditi proizvod po toj nižoj cijeni uz dodatnih 12% popusta. Na taj način osiguravamo da naši kupci uvijek dobiju najbolju moguću ponudu," izvijestio je #Bauhaus.
Halo, inspektore navodi da na njihov ponovljeni upit nisu odgovorili:
#spar
#Plodine
#tommy
#muller
#studenac
#dm
#mip
#boso
#gavranović
#ntl
#pivac
#bobis
#panpek
#mlinar
#pevex
"To su, ujedno, kandidati za "Crnu listu" koju stvaramo i koja će uskoro postati javna čim obje platforme, Google Play i Apple Store, prihvate tehničke izmjene postojeće naše aplikacije
https://haloinspektore.eu
Za neke će ona postati brutalna, a za neke dobrodošli korektiv u poslovanju i odnosu prema kupcima.
Na slici: cijena Zvijezda rafiniranog suncokretovog ulja u Konzumu, polako ali sigurno - raste. Jer im je to Vlada RH svojim MJERAMA "ograničila" na nevjerojatnih 1,72 €. (Btw, na hrvatskom je tržištu i dalje suncokretovo rafinirano ulje uglavnom 1,39 €)
P. S. Jučer je bio, ako niste znali, Svjetski dan prava potrošača! Samo podsjećamo", stoji u objavi Halo, Inspektore.