Kako su mediji ranije izvijestili, od devedesetak čistačica zaduženih za održavanje Zračne luke Resnik u Kaštel Štafiliću, ovog tjedna na posao je došlo njih desetak. Ostale su na bolovanju ili su jednostavno odlučile ostati kod kuće jer, kako tvrde, tvrtka za koju rade nekima od ožujka nije isplatila doprinose, a kasne i s isplatom plaća.
Čistačice su kazale da se ne radi o štrajku, nego da ne vide smisao dolaska u zračnu luku u situaciji kada im se ne isplaćuju ni doprinosi ni plaće.
Suočeni s činjenicom da se još ne zna kada će se čistačice vratiti na Resnik, ali i da se smeće zbog toga nastavlja gomilati, neki su djelatnici Zračne luke Split u ruke uzeli sredstva za čišćenje i počeli pospremati dijelove zgrade zračne luke i njene okolice.
Ni krive, ni dužne, tako su neke djelatnice na Resniku postale "Katice za sve". Zanimljiv im je opis radnog posla i vjerojatno se radi o najobrazovanijim "čistačicama" na svijetu. Poznaju rad na računali, govore minimalno tri strana jezika, imaju bijele košulje i modre hlače ili suknje.
Mate Melvan, voditelj Službe za prihvat i otpreme u ZL Resnik, za Dalmacija Danas je odbacio mogućnost da u ovoj situaciji radi o bilo kakvoj vrsti prinude čišćenje prema djelatnicima Zračne luke Split, već o svojevrsnoj "premosnici" na koju su neki djelatnici dobrovoljno pristali dok se primarni problem ne riješi.
- Mogu reći da od strane uprave Zračne luke Split nije bilo nikakvih zapovjedi prema djelatnicama u smislu obveze čišćenja. Neki su djelatnici samoorganizirali i poduzeli ono što je u njihovim mogućnostima da naprave u ovim otežanim uvjetima rada, a sve da nam smeće ne bude prepreka. To je sve što su napravili - kazao nam je Melvan, dodavši da svatko u svome okruženju dobrovoljno može pomoći onoliko koliko može i želi.
- Osobno cijenim ovu pomoć ljudi koji su se angažirali. Izbor je ovoj situaciju takav da ćemo se ili zatrpati smećem ili ćemo ga ukloniti jer nije svejedno kakvu sliku ostavljamo prema našim putnicima. Smeće smo dužni ukloniti bez obzira na nastalu teškoću. Želimo uredan Resnik pod svaku cijenu. Među ostima, i sam sam jedan od onih koji kupi smeće dobrovoljno. Bitno je da javnost zna da ovdje nema nikakvih tajni.
Zanimalo nas je što Zračna luka Split radi prema tvrtki International Outsourcing Service IOS DUD, koja već mjesecima ne isplaćuje doprinose i plaće na vrijeme.
- Danima smo u ozbiljnim razgovorima. Ova situacija nam nije nimalo jednostavna - bio je kratak Melvan.
- Bez obzira na to kako se ova situacija uopće mogla dogoditi, kakvi su nam sustav i uređenje, zakoni i propisi, kao čovjek osjećam se dužnim pokupiti komad smeća kada stoji ispred mene. Ja se mogu žaliti na sustav, ali poslije određene točke bilo bi kasno. Postoje ljudi koji razmišljaju slično kao ja i koji ne žele ulaziti u analizu čiji je problem i tko ga je napravio. Jednostavno funkcioniramo na ljudskoj razini, a u našoj kući održavamo ono što moramo održati - zaključio je Melvan.