Boris Jokić s Instituta za društvena istraživanja gostovao je na N1 Televiziji i komentirao početak školske godine usred pandemije koronavirusa.

Komentirajući nikad izazovniju školsku godinu, Jokić je rekao da je jasno da će sustav morati biti fleksibilan i da će se neki razredi uslijed pandemije morati prebaciti u druge načine odgoja i obrazovanja, misleći pritom na hibridnu ili nastavu online.

“Nije za očekivati da se to neće dogoditi i na to trebamo biti spremni”, rekao je Jokić.

“Nije dobro djeci nametati da moraju slušati vjeronauk”

Istaknuo je i da, kad su izborni predmeti u pitanju, nije dobro djeci koja ih nisu izabrala nametnuti odluku da ne smiju napuštati razred tijekom nastave iz tih predmeta, odnosno da i oni moraju biti prisutni.

“Kad govorimo o katoličkom vjeronauku, to nije dobro ni za učenike koji nisu izabrali taj predmet, ali nije dobro ni za sam predmet, jer oni ne žele da ih se pretvori u nekoga tko djecu sili da uče njihov predmet. Moj je apel obrazovnim vlastima da hitno riješe tu situaciju, da djeca ne moraju prisilno slušati izborne predmete drugih dok traje nastava”, rekao je Jokić.

Smatra i da je i kvaliteta nastave na kraju prošle školske godine bila znatno lošija, a da će novonastala situacija svakako utjecati i na kvalitetu nastave u tekućoj školskoj godini.

“Ova situacija je dvostrana, jedan aspekt je javnozdravstveni, cijela priča s epidemiološkim mjerama, distancom, maskama, a ključna je odgojno-obrazovna komponenta. Ako pogledamo prošlu godinu, kad smo se svi morali adaptirati, u prošloj godini došlo je do značajnih deficita u ishodima učenja. Sigurno možemo reći da je došlo do smanjenja usvojenih znanja i vještina učenika, a povećanja uspjeha. To za ovu zemlju, za generacije učenika, stvara određeni problem. Važno je da se primjerena pažnja posveti upravo odgojno-obrazovnoj komponenti, praćenju vrednovanja ocjenjivanja, kako bismo iz ove situacije izašli jači, a ne slabiji”, poručio je Jokić.

Prostor od lipnja pa dosad treba iskoristiti kako bi se usavršili modeli hibridne i online nastave jer će nam trebati, poručio je Jokić, dodavši da bi trebalo izraditi i modele koji će omogućiti sinkronizirano učenje i poučavanje, tako da učenik svoga učitelja vidi uživo i da dan kad je nastava online ima jasnu strukturu.

“Tako, strukturiranjem radnog dana i kombinacijom lica učitelja i rada učenika, moguće je od online nastave dobiti više”, rekao je Jokić.

“Ocjene su povećane, a znanje je znatno manje”

Jokić je istaknuo i da su u odnosu prošle školske godine i ranijih godina ocjene učenika izrazito povećane, a usvojeno znanje znatno manje.

“Ta je situacija potencijalno dugoročno vrlo opasna za Hrvatsku, da s manje truda postižete više. Imamo problem, prvo je objektivnost ocjenjivanja, drugo je kvaliteta ocjenjivanja koja je ostala u šezdesetim godinama, a treće neadekvatna kombinacija vanjskog i unutarnjeg vrednovanja. Sve to će doći na vidjelo kao posljedica covida”, rekao je Jokić.

Dodao je da je od prvog razreda osnovne škole do zadnjeg razreda srednje škole došlo do značajnog povećanja uspjeha, a da je u nekim dijelovima Zagreba to dvostruko veće nego u nekim drugim županijama.

“Radi se o tektonskim pomacima, a Ministarstvo bi trebalo pratiti situaciju jer ona može eskalirati u dva slučaja, upis u srednju školu i upis na fakultet”, rekao je Jokić, dodavši da se treba uvesti kriterijsko ocjenjivanje, kao i hibridni model ocjenjivanja.

“2020. treba imati potpuno drugačije ciljeve i tiču se osobnog razvoja mladih osoba, koji uključuje i jačanje psihičke otpornosti da se može nositi s različitim situacijama, ali i fizičke otpornosti. Slijedi nam duga godina koju možemo iskoristiti za pozitivne stvari, a ako ne budemo takvi, možemo se naći u situaciji da smo gotovo pa izgubljeni. Školu treba tretirati kao mjesto razvoja osobe i društva”, rekao je Jokić.



Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime