Stanovnici Kile u lipnju prošle godine jedva su, nakon brojnih zavrzlama, dočekali početak izgradnje pristupnih cesta prema svom naselju, a radi se o projektu "teškom" preko 17.7 milijuna kuna (PDV uključen).
Općenito je tužno, ali istinito da je netko nekada uopće isplanirao izgraditi cijeli novi gradski kvart, a potom se godinama nakon izgradnje zgrada razmišljalo kako im prići na način koji barem minimalno podsjeća na 21. stoljeće. Valjda se isto neće dogoditi na nekom novom splitskom POS-u.
Ako zaboravimo luksuz poput zelenih površina, Kila od sada ima jedan problem manje, i to krupni problem. Naime, ovog utorka službeno se u promet puštaju pristupne ceste prema Kili. 20 dana prije roka! Da, i to je moguće u Splitu, očito je netko dobro "upirao". Mjeseci privremenih prometnih regulacija i tankih živaca zbog gužvi su prošlost, Kili će se sada pristupati kako i priliči mladom splitskom kvartu. Nogostup prati sve dionice, zaštitno zelenilo, a postoji i biciklistička staza!
Podsjetimo se što se gradilo od lipnja 2020. do danas:
Lovrinačka ulica faza 1 - je prometnica dužine oko 120 metara s kolnikom širine 12 metara te obostranim nogostupima širine 2,80 metara, dok je na dijelu trase na istočnoj strani i zaštitno zelenilo širine 1,50 metara. U ovaj dio zahvata spada i rekonstrukcija križanja Vukovarske i Lovrinačke ulice.
Prva dionica Put Vrborana duljine je oko 306 metara, u poprečnom presjeku to je dvotračna prometnica s kolnikom širine 6 metara i s obostranim nogostupima širine 1,60 metara.
Druga dionica Put Vrborana duljine je oko 167 metara. U poprečnom presjeku to je dvotračna prometnica s kolnikom širine 6 metara i s obostranim nogostupima širine 1,60 metara. U ovaj zahvat spada i raskrižje s prometnicom Put Kile sjever.
Put Kile sjever dionica je duljine oko 120 metara. U poprečnom presjeku to je trotračna prometnica s kolnikom širine 9,75 metara, s obostranim nogostupima širine 1,60 metara i s obostranim biciklističkim stazama širine 0,90 m. S obje strane između kolnika i nogostupa projektirano je zaštitno zelenilo širine 3 metra.
Podsjetimo, Grad Split je u veljači 2019., a nakon devet i pol godina, konačno razriješio vrlo složene imovinsko-pravne odnose za četiri prometnice koje predstavljaju ulaz u naselje Kila, a to su Lovrinačka ulica faza 1, Put Vrborana dionica 1, Put Vrborana dionica 2 i Put Kile Sjever. U listopadu 2018. je pokrenuta javna nabava za odabir izvođača radova za navedene prometnice koja se odužila zbog opetovanih žalbi jednog ponuditelja te je na kraju poništena. U veljači 2020. pokrenute su nove četiri javne nabave za svaku od navedenih prometnica, a koje u cjelini predstavljaju ulaz u naselje Kila na temelju kojih je ugovoreno izvođenje zahvata.