– HSP pita odgovorne zašto se navodi podatak kako se radi o infrastrukturnom projektu od strateškog značenja ako znamo da se radi o komercijalnom terminalu u privatnom vlasništvu, dok Grad Split ima tek 17 % dionica.

Kako se kao prihvatljiv argument uopće može navoditi ulaganje u visokoprofitabilnu dugotrajnu imovinu niskog profila rizika, koja bi navodno bila dobra za lokalnu i ukupnu zajednicu, a ne uzeti u obzir svu moguću kratkoročno i posebno dugoročno nastalu štetu i to na području tri grada.

Radi se dakle, uz sporan terminal u Omišlju, po dva u zadarskoj luci Gaženici i u Pločama, o novom šestom komercijalnom naftnom terminalu, kojega određene interesne skupine pravdaju isključivo ekonomskom logikom i privatnim kapitalom.

HSP stoga pita odgovorne kako objasniti transport tankera kapaciteta 40 tisuća tona u zatvorenom zaljevu ili postavljanje cjevovoda od prijama tankera do skladišta u dužini od 650 metara te punjenje megajahti naftnim derivatima, a ne uzeti u obzir vrlo realnu mogućnost akcidenta i katastrofe velikih razmjera.

HSP smatra da se ovim projektom definitivno zagađuje cijeli splitsko-solinsko-kaštelanski bazen, zaustavlja svaka daljnja mogućnost razvoja turizma i poljoprivrede, a po svemu i svako moguće širenje Splita prema sjevernoj luci.

Kako je projekt razvoja grada i uređenje Sjeverne obale već napravljen (ITU strategija urbane aglomeracije grada Splita) pitamo se, vjerujemo opravdano, kojim je sve kanalima ovako nešto dozvoljeno i kako je to uplanirano u Operativni program konkurentnost i kohezija ili promet-veliko projekt EU.

Iz svega navedenog postavljamo i otvoreni upit ministru, županu, gradonačelniku kao i svim odgovornima u upravi Grada Splita što je s izgradnjom planiranog cestovnog i željezničkog mosta Split-Kaštela i je li ono zbog ove odluke još uvijek u planu te hoće li ono uopće više biti i moguće? Posebno što čelnici grada i županije, kao i ostale interesne  strukture i to uz veliko protivljenje lokalne zajednice, još uvijek inzistiraju na tunelu Kozjak (dio zahvata “Spojna cesta čvor Vučevica-čvor Kaštel Kambelovac”), koji bez ovog mosta nema apsolutno nikakvog smisla i logike – priopćili su iz HSP-a.



Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime