Podijelite

Na tragu odluka sa sjednice Vlade Republike Hrvatske koja je u svibnju održana u Splitu, gradonačelnik Andro Krstulović Opara sa svojim zamjenikom Ninom Velom i suradnicima održao je danas sastanak s predstojnikom Ureda Uprave Hrvatskih cesta Goranom Pužem, direktorom Sektora za EU projekte Borisom Majićem te direktorima projekata Goranom Legacom i Mislavom Vučkovićem na temu strateških prometnih projekata splitske aglomeracije i ostvarenju realnih rokova.

Ističući kako se radi o ključnim državnim projektima, a ne samo splitskim, gradonačelnik je podsjetio da trenutna prometna infrastruktura zaostaje najmanje 30 godina, kao i da se dvije od tri najopterećenije točke u Hrvatskoj nalaze na ulazima u Split, gdje sa solinske strane dnevno prometuje oko 55 tisuća, a sa stobrečke oko 62 tisuće vozila dnevno.

Dva ključna projekta

Rješenje se nalazi u realizaciji dva ključna projekta koja su uključena i u Strategiju prometnog razvoja Republike Hrvatske: obilaznici splitske aglomeracije od Solina do Omiša preko južnih padina Mosora (Solin – Mravince – TTTS – Stobreč) koja je u fazi projektiranja, a čiji se početak realizacije očekuje u drugoj polovici sljedeće godine te u novom ulazu u Split s autoceste na čvoru Vučevica, preko tunela Kozjak do čvora na DC 8 u Kaštelima, dalje preko mosta na Kaštelanskom zaljevu pa sve do Trajektne luke.

Moguća trasa budućih prometnica od čvora Mravinci do čvora TTTS

U planu Hrvatskih cesta još je niz prometnih projekata koji za cilj imaju olakšati svakodnevno kretanje u prvom redu stanovnika sa splitskog područja kroz cijelu godinu, a zatim i olakšati turističku sezonu i minimalizirati prometne gužve.  Svakako, preduvjet svakog projekta su gotovi gradski i županijski prostorni planovi koji obuhvaćaju jasne i definirane trase budućih prometnica.

Rekonstrukcije čvorova Stobreč, Širina – Solin, Dugopolje

Uz dva spomenuta strateška projekta, a sve u svrhu podizanja prometne sigurnosti i smanjenja prometne gužve, u planu je i rekonstrukcija čvora u Stobreču na magistrali (Istočni ulazu grad), rekonstrukcija Širine u Solinu što je zapravo Zapadni ulaz u Split te izgradnja rampi s ulice Zbora narodne garde koje će omogućiti bolju protočnost vozila na Poljičkoj ulici i ulici Domovinskog rata. Na sastanku je istaknuta i važnost što hitnije rekonstrukcije prilaza Trajektnoj luci i u sklopu projekta Istočne obale, ali i neovisno o tome, rješavanje gužvi kroz Zvonimirovu ulicu. Uz to, Hrvatske autoceste pripremaju i rekonstrukciju čvora Dugopolje na A1 čija bi realizacija trebala uskoro krenuti pa će uz novi čvor na Vučevici Split u narednom razdoblju dobiti dva modernizirana spoja s autocestom.

 


(Visited 1 times, 1 visits today)

Podijelite

Komentiraj

Napišite komentar

* Obvezno potvrditi GDPR

*

Slažem se

Upišite svoje ime

11 + 10 =