Gledajući demografsku sliku Hrvatske, kao i Splitsko-dalmatinske županije, iz godine u godinu smanjuje se broj djece. Posljedično, manji broj učenika se upisuje u srednje škole te se prvo popunjavaju gimnazijski i četverogodišnji strukovni programi, dok deficitarna i tradicijska zanimanja ostaju prazna.
Istovremeno, ulaskom Hrvatske u Europsku uniju olakšan je odlazak domaće radne snage u zemlje zapadne Europe. Sve je to dovelo do nedostatka radne snage, prvenstveno u sektorima graditeljstva, brodogradnje, turizma i ugostiteljstva te prerađivačke industrije.
HGK - Županijska komora Split se aktivno uključila u rješavanje navedenog problema te je sa Splitsko-dalmatinskom županijom, Gradom Splitom i splitskim uredom Hrvatskog zavoda za zapošljavanje potpisala u travnju 2018. Sporazum o suradnji na aktivnostima povećanja vidljivosti deficitarnih zanimanja.
Prošlogodišnje aktivnosti predstavljanja deficitarnih zanimanja kroz interaktivne radionice i okrugli stol na navedenu temu, ove godine širimo akcijom ''Posjeti tvrtku – upiši struku'' u koju uključujemo članice HGK.
Akcijom ''Posjeti tvrtku – upiši struku'' organiziramo posjet učenika osmih razreda većim županijskim tvrtkama iz djelatnosti koje se susreću s problemom nedostatka radne snage. Učenici će se tako iz prve ruke i na terenu moći upoznati s poslovanjem tvrtki, informirati o svemu što ih zanima te na vrijeme razmisliti o upisu u navedena zanimanja.
U planu su tri posjete tvrtkama tijekom travnja – hotelu Radisson Blu 3. travnja, Tromontu (gradilište Hotela Ambasador) 10. travnja te AD Plastiku 16. travnja.
Prvi je posjet hotelu Radison Blu, u srijedu, 3. travnja s početkom u 9 sati.
Posjetom se želi animirati i upoznati učenike s radom u turizmu, koji u Splitsko-dalmatinskoj županiji i gradu Splitu, koji je sam prošle godine zabilježio više od 2,5 milijuna noćenja, konstantno raste.
Dugoročno rješenje problema nedostatka radne snage HGK vidi u sustavnom pristupu problemu, boljem i jačem povezivanju gospodarskog i obrazovnog sektora te uvođenju sustava dualnog obrazovanja, koji bi donio korist kako tvrtkama, koje bi obučavale i oblikovale radnike za svoje potrebe, tako i učenicima, koji bi već s upisom srednje škole imali otvorenu opciju za rad i buduće zaposlenje.





