Prošlog petka u hotelu Atrium održana je redovna sjednica Skupštine Turističke zajednice Grada Splita.

Na prigodno održanoj konferenciji, predstavljeni su planovi rada Turističke zajednice grada Splita u 2019. godini, te su dodijeljena priznanja za doprinos razvoju turizma Splita u 2018. godini.

Gradonačelnik Splita, Andro Krstulović Opara otkrio je što očekuje od turističkih djelatnika u nadolazećoj godini od koje su puno očekuje u turističkom smislu.

 

“Održivi razvoj turizma uključuje i građane koji ne žive od turizma”

– Očekujem svjesnost svih turističkih sudionika u splitskom turističkom proizvodu da je održivi turizam rješenje za nastavak razvoja. Održivi znači suglasje svih koji u njemu sudjeluju, prije svega stanovnika. Napori naših turističkih djelatnika donijeli su velike rezultate, no oni u konačnici ovise o cjelokupnosti turističkog proizvoda, uključujući one koji nisu direktno vezani uz turizam.

Nije lako održavati infrastrukturu koja je prenapregnuta i koja nije u stanju na duge staze održati ovako rastuće brojke koje nas, naravno vesele.

Gradonačelnik je najavio što će se mijenjati u infrastrukturi.

– Želimo relaksirati pritisak na središte grada od strane prometnih gužvi, želimo kroz razvoj turističkog proizvoda distribuirati turiste u splitsku okolicu. Split kao destinacija u okolnim mjestima ima jako zanimljivih destinacija koje turisti itekako moraju vidjeti i u njim uživati. Tako ćemo u isto vrijeme proširiti ponudu, ali i smanjiti pritisak na centar grada.

 

“Fokusiranost na domaće specijalitete”

Direktorica Turističke zajednice Grada Splita, Alijana Vukšić, iznimno je zadovoljna turističkim brojkama Splita u 2018. i najavila nastavak dobrih trendova u 2019.

– Ovo je bila jako uspješna godina, iza nas je dvoznamenkasti rast u svim mjesecima godine. Pred nama je izazovna godina, 2019. pred nas stavlja veliku odgovornost jer su brojke bile dobre kao i zadovoljstvo gostiju. Da bismo ostvarili uspjeh u 2019. potrebno je puno rada turističkih djelatnika, puno zalaganja i praćenja strateških dokumenata. U suradnji s Gradom Splitom radit ćemo na strategiju razvoja turizma Splita, napravili smo strategiju razvoja gastronomije, ugostiteljstva i hotelijerstva što će sigurno pomoći da budemo još kvalitetniji. Moramo znati da gastronomiji i njenoj ponudi moramo dati više značaja jer je to treći razlog zašto nas posjećuju gosti. Fokusiranost na naše domaće specijalitete, prezentirane na moderan način od strane naših ugostitelja, najbolja su pozivnica našim gostima.

Dodijeli smo nagrade onima koji su najviše pomogli Turističkoj zajednici, Gradu Splitu, onima koji su najviše doprinijeli da se glas o Splitu daleko čuje.

Vukšić je potom komentirala probleme u infrastrukturi grada za vrijeme sezone.

– Brojni su zahtjevi pred nama. Najveći izazov nam je prometna povezanost, gužve u gradu su velik problem. Zato smo s Turističkom zajednicom SDŽ radili Studiju prihvatnog kapaciteta i došli smo do zaključka da je nužda disperzija vršnih momenata u pred u posezonu. Tako smo kreirali naše turističke proizvode kako bismo motivirali goste da dolaze tijekom cijele godine, a u vremenu kada su najveća opterećenja na destinaciju da se događanja odvijaju na perifernim lokacijama. Divan primjer je adventsko događanja u Žrnovnici. Mogu se i u okolnim mjestima osmišljavati programi koji će naše goste disperzirati iz centra grada i tako rasteretiti centar.

 

Nedostaje hotela

Direktorica je odgovorila na pitanje što Splitu nedostaje da postane kongresni centar.

– Split ima 32 tisuća registriranih kreveta, od toga svega nekoliko tisuća u hotelskoj industriji. Kako bismo razvijali ostale vidove turističkih proizvoda poput poslovnog tj. kongresnog, zdravstvenog, sportskog ili gastronomskog, nužni su nam smještajni kapaciteti u hotelima. Naravno da će to privući drugu grupaciju gostiju i novi hoteli su nam potrebni. Moram naglasiti da je naš privatni smještaj iznimno visoke kategorije i zadovoljava sve potrebe suvremenog gosta.

Dobitnici priznanja za doprinos razvoja turizma Splita u 2018. godini:

Ø najbolja DMK turistička agencija u zemlji- Calvados Luxury Club

Ø najbolji hotel s četiri zvjezdice -hotel Radisson Blu Resort & Spa iz Splita

Ø najbolji stories hotel- hotela Vestibul Palace

Ø najbolji mali hotel- hotel baština Antique

Ø najbolji hostel- hostel Dvor

Ø posebno priznanje ide i ACI, marini Split

Ø najbolja srednja DMK putnička agencija- agencija Eklata Youth Travel Split

Ø Charter agenciji Croatia Yachting posebno priznanje za sustav upravljanja kvalitetom.

Ø Posebno priznanje za uspješnu suradnju i kontinuiranu pomoć u radu Turističke zajednice ide hotelu Cornaro.

Ø Turističkoj agenciji APODOS također uručuje priznanje zbog doprinosa u organizaciji manifestacija i inicijativi za pružanje dodatnih usluga turista.

Ø Osim priznanja hotelima i agencijama, posebno Priznanje uručuje se gosp. Juri Vojkoviću na kreativnost i dugogodišnju promociju Splita na svjetskoj ugostiteljskoj sceni.

Ø Posebno Priznanje uručuje se gosp. Jozi Tomašu koji nakon dugogodišnjeg rada u jednom od simbola splitskog turizma- hotelu Park, svoj rad nastavlja u Hrvatskoj gospodarskoj komori gdje će i dalje poticati razvoj i zastupati interese Splita.